• Gullfina

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/gullfina/gallery/php5bhwpp.png” kan inte visas, då den innehåller fel.

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16212162.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m19231957.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16068674.html
    familjeliv.se/Forum-5-87/m22326369.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m25737733.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28534837.html

Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-10 10:08
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 7

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31610728.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 07:57
    Bloggtråd för "Vita Hem" & "Shabby Chic" :
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 09:53
    Det finns också numera två internetshoppingtrådar...
    En utländsk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33152208.html
    och en svensk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33151796.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-06 21:41
    Internetshopping Sverige A-K
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351080.html

Internetshopping Sverige L-Z
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351227.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • Ankmor
    mammaninna skrev 2008-07-02 20:19:40 följande:
    clara: jag tycker oxå sängarna! med sängkappor och de blommiga överkasten..
    Samma här!
    (har bara missat att svara)
    Fler bloggar om Vita & Shabby hem finns i min pres!!
  • Mammatilltretroll

Tack underbara människor  för att ni funderar och återkommer till världens veligaste kvinna..Flört

Tror ni det skulle funka med Både sängkappa Och överkast? Eller ska man köra på bara sängkappa?
    På bilden på den gamla soffan när den var i grått var det bara sängkappa..
    DSC03688.JPG
    På den ljusa bilden är det bara IKEAS billigaste överkast och jag tycker det ligger så slaffsigt på golvet nedanför hörnet på sängen...?
    soffa.JPG

Något annat jag är lätt bekymrad över är om det verkligen går att ha vita överdrag. För ändå om de är maskintvättbara 40 grader så blir det kanske en hel del fläckar som inte går bort? Vi har ju trots allt 2 barn under 3,5 år...

Mamma till MEJA född 050314 och JUNI född 061126
  • miniGrynet

Clara

Jag vet inte, sängkappor bara tror jag blir finast.
    Eller... man kanske kan lägga ett överkast på också... (åh, vilket bra svar du fick från mig! )

Soffbordet gillar jag massor, superhärligt!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • miniGrynet
    Mammatilltretroll skrev 2008-07-02 20:43:58 följande:
    Ja, soffbordet är ett second hand fynd som vi älskar!! :)
    Förstår det!
    Själv jagar jag runt på Blocket efter "DET" soffbordet... inte hittat det ännu...
  • Ankmor
    Mammatilltretroll skrev 2008-07-02 20:34:36 följande:
    Tack underbara människor  för att ni funderar och återkommer till världens veligaste kvinna..Tror ni det skulle funka med Både sängkappa Och överkast? Eller ska man köra på bara sängkappa?På bilden på den gamla soffan när den var i grått var det bara sängkappa..På den ljusa bilden är det bara IKEAS billigaste överkast och jag tycker det ligger så slaffsigt på golvet nedanför hörnet på sängen...?Något annat jag är lätt bekymrad över är om det verkligen går att ha vita överdrag. För ändå om de är maskintvättbara 40 grader så blir det kanske en hel del fläckar som inte går bort? Vi har ju trots allt 2 barn under 3,5 år...
    Den här sängkappan kan tvättas i 60grader! Denna också !
    Fler bloggar om Vita & Shabby hem finns i min pres!!
  • mammaninna
    Mammatilltretroll skrev 2008-07-02 20:34:36 följande:
    Tack underbara människor  för att ni funderar och återkommer till världens veligaste kvinna..Tror ni det skulle funka med Både sängkappa Och överkast? Eller ska man köra på bara sängkappa?På bilden på den gamla soffan när den var i grått var det bara sängkappa..På den ljusa bilden är det bara IKEAS billigaste överkast och jag tycker det ligger så slaffsigt på golvet nedanför hörnet på sängen...?Något annat jag är lätt bekymrad över är om det verkligen går att ha vita överdrag. För ändå om de är maskintvättbara 40 grader så blir det kanske en hel del fläckar som inte går bort? Vi har ju trots allt 2 barn under 3,5 år...
    jag tycker både sängkappa och överkast! lager på lager ger ett så "fluffigt" å inbjudande intryck!
  • Mammatilltretroll

Åh den sängkappan med brodyr älskar jag!
    Men jag har varit lite insnöad på endast sängkappa och inget överkast och då krävs det att det är lite kraftigare bomullstyg för att det inte ska sladdrigt ut på ovansidan..
    Men den kanske kan funka med ett helvitt överkast över? Eller kanske med det blommiga från IKEA? :)

Mamma till MEJA född 050314 och JUNI född 061126
  • miniGrynet

Håller med, sängkappa nr 2 med hålmönstret/brodyr var jättesöt!!
    Funkar absolut med överkastet Alvine Antik från Ikea!
    Vill man ha helvitt så gillar jag även överkastet Våren Lust från Ikea.
    Dom är ju lite tjockare och mysigare båda två!

• miniGrynet

Jag undrar om ni skulle vilja tipsa mig om era bästa sidor/affärer för Green Gate?
    Köpte lite burkar när jag var på Gotland nyss, men skulle vilja ha fler av deras härliga saker!

Läste något om att någon mailat för att kolla om det gick att handla direkt från Danmark, är dom billigare där så det i så fall är värt fraktkostnad och så?

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.