• Gullfina

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/gullfina/gallery/php5bhwpp.png” kan inte visas, då den innehåller fel.

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16212162.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m19231957.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16068674.html
    familjeliv.se/Forum-5-87/m22326369.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m25737733.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28534837.html

Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-10 10:08
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 7

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31610728.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 07:57
    Bloggtråd för "Vita Hem" & "Shabby Chic" :
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 09:53
    Det finns också numera två internetshoppingtrådar...
    En utländsk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33152208.html
    och en svensk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33151796.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-06 21:41
    Internetshopping Sverige A-K
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351080.html

Internetshopping Sverige L-Z
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351227.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • libero

Mettan!
    Ha en härlig semster!!!Glad

Tjenixen!!

På Öland regnar det aldrigFlört
    Det är ofta de säger att de ska regna men ju längre upp man kommer på Öland så blir det finare och finare väder.

Vi ska också en sväng dit till nästa helg och ställa upp vår vagn. Åh jag älskar Öland. Jag har varit där nästan varje sommar sedan jag var barn.

Minigrynet!
    Du måste visa oss bordet när det är målat.

Idag ska jag in till stan en  sväng.
    sedan ska jag njuta av det fina vädret.

• Rosesarered

Söker inspiration till soffbord. Någon som vill dela med sig?

• Rosesarered

Gullfina > Kikade på din blogg och blev förtjust i ditt matbord i allrummet, försökte hitta större bilder men fann inga. Har du oljat bordsskivan för att få den så mörk?

• tjenixen
    libero skrev 2008-07-04 08:25:00 följande:
    Mettan!Ha en härlig semster!!!Tjenixen!!På Öland regnar det aldrigDet är ofta de säger att de ska regna men ju längre upp man kommer på Öland så blir det finare och finare väder. Vi ska också en sväng dit till nästa helg och ställa upp vår vagn. Åh jag älskar Öland. Jag har varit där nästan varje sommar sedan jag var barn.Minigrynet!Du måste visa oss bordet när det är målat.Idag ska jag in till stan en  sväng. sedan ska jag njuta av det fina vädret.
    Låter ju bra att det inte regnar på Öland. Tyvärr har vi ju varit med om att det regnat en hel del där då:) Prognoserna säger ju att det ska bli regn i stora delar av landet nästa vecka och näää det vill vi inte tro på, så det så. Var brukar ni ställa upp er vagn?
  • libero
    tjenixen skrev 2008-07-04 08:37:06 följande:
    Låter ju bra att det inte regnar på Öland. Tyvärr har vi ju varit med om att det regnat en hel del där då:) Prognoserna säger ju att det ska bli regn i stora delar av landet nästa vecka och näää det vill vi inte tro på, så det så. Var brukar ni ställa upp er vagn?
    Vi är alltid på Böda. Vart ska ni?

Usch jag vill inte ha regn nästa vecka.
    Kommer inte ihåg vilket år det var men det var när vår minsting precis hade börjat krypa så det måste ha varit -06. Då regnade det nästan en hel vecka och allt var precis dygnsurt. Vattnet hade runnit in i vårt förtält och där kröp hon. Jisses det glömmer jag aldrig. Vi bodde i en sjö det åretLedsen
  • tjenixen
    libero skrev 2008-07-04 08:56:04 följande:
    Vi är alltid på Böda. Vart ska ni?Usch jag vill inte ha regn nästa vecka.Kommer inte ihåg vilket år det var men det var när vår minsting precis hade börjat krypa så det måste ha varit -06. Då regnade det nästan en hel vecka och allt var precis dygnsurt. Vattnet hade runnit in i vårt förtält och där kröp hon. Jisses det glömmer jag aldrig. Vi bodde i en sjö det året
    Vi har planerat att åka till Saxnäs och till Kappeludden/Borgholm. Vill inte heller ha regn. Det msåte inte vara 25 grader och strålande sol men regnet får gärna lysa med sin frånvaro i alla fall.
  • libero
    tjenixen skrev 2008-07-04 09:00:46 följande:
    Vi har planerat att åka till Saxnäs och till Kappeludden/Borgholm. Vill inte heller ha regn. Det msåte inte vara 25 grader och strålande sol men regnet får gärna lysa med sin frånvaro i alla fall.
    Vi får hålla tummarna och hoppas att väderprognosen inte stämmer.
  • Mammatilltretroll

Vi ska också till Öland där vi har sommarhus, Löttorp.. och hoppas på sooool! :)

Jag har en dörr-fråga:
    Vi skulle vilja byta ut en eller två av våra tråkiga moderna innerdrörrar till någon som ser gammeldags ut. På blocket har jag tittat men alla riktigt gamla dörrar är ju helt fel mått på *Suck*
    Finns det någonstans man kan köpa nyproducerade dörrar och handtag som ser riktigt gamla ut? Och kostar det multum eller?

Mamma till MEJA född 050314 och JUNI född 061126
  • miniGrynet

Ska absolut visa bordet när det är klart!
    Roligt att ni vill se!

Nu är det i alla fall slipat och grundmålat, men vad jobbigt det är i värmen!
    Men nej, jag ska inte klaga på solen och värmen när den äntligen är här!
    Håller tummarna för att det ska fortsätta vara bra, för er som ska åka på semestrar lite här och där!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • libero
    Mammatilltretroll skrev 2008-07-04 09:13:12 följande:
    Vi ska också till Öland där vi har sommarhus, Löttorp.. och hoppas på sooool! :)Jag har en dörr-fråga:Vi skulle vilja byta ut en eller två av våra tråkiga moderna innerdrörrar till någon som ser gammeldags ut. På blocket har jag tittat men alla riktigt gamla dörrar är ju helt fel mått på *Suck*Finns det någonstans man kan köpa nyproducerade dörrar och handtag som ser riktigt gamla ut? Och kostar det multum eller?
    Vad kul!

Då blir vi ju nästan grannar. Vi är på Bödagården. Vilka veckor är ni där?
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.