Inlägg från: Hjorthan |Visa alla inlägg
  • Hjorthan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Gullevänner! Vad skulle jag göra utan er alla! Sitter här och blir alldeles tårögd över era snälla omtänksamma ord!

Jag har fått en extratid hos sjukgymnasten i morgon, så det blir till att agera nåldyna i morgon. Och så får jag börja med Ibumetin återigen.

Tack än en gång tjejer, ni är underbara! Massa kramar!

• Hjorthan
    Tårtsmulan77 skrev 2008-04-07 15:53:08 följande:
    Pust!!! Vilken stressig arbetsdag...mariaochlinus: Grattis till den lilla Det kommer bli kanonsnyggt när du får måla om möblerna till vitt.Gullfina och Hjorthan: Nu sköter ni om er riktigt ordentligt...annars blir det andra bullar av...
    Jag lovar!
    Har vilat idag, nåja, nästan i alla fall. Blev lite hög på Ibumetin ett tag och glömde bort smärtorna och fick rensat ut kläder, tyger och gamla gardiner. Det står just nu 7 sopsäckar i hallen som ska till återvinning!
  • Hjorthan

Hej Nubluvännen!

Jag lovar, jag tar det lugnt! Fast jag blir så rastlös efter för många såpoperor på TV, så lite röjande här och lite röjande där blir det allt. Men idag ska jag ju iväg till sjukgymnasten, så det blir lugnt tempo idag.

Det låter underbart med randigt, prickigt och blommigt, förstår att ha-begäret blev stort!

• Hjorthan

Puh - varsågod! Den är supersmarrig, om man gillar kebabkött och vitlök!

Kebabpaj  4 pers

50 gr smör eller margarin
    4 dl vetemjöl
    1,5 dl mjölk
    2 tsk bakpulver
    500 gr kebabkött
    grillkrydda (efter tycke och smak)
    1 stor gul lök
    riven ost

Sås

4 tomater
    4 fefferonisar
    2 dl lätt crème fraiche
    4 msk majonnäs
    vitlök (efter tycke och smak)
    salladskrydda

Gör så här:
    Blanda ingredienserna till pajdegen.
    Stek kebabköttet väl, utan matfett. Krydda med grillkrydda.
    Hacka och bryn löken.
    Lägg köttet och löken i pajskalet.
    Hacka tomaterna och fefferonisarna.
    Blanda ihop crème fraiche, majonnäs, salladskrydda, tomathacket, fefferonisarna och pressad vitlök. Häll blandningen över pajen.
    Lägg på riven ost och grädda i mitten av ugnen, 250 grader, c:a 15 min.
    Servera med sallad

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.