Inlägg från: Hjorthan |Visa alla inlägg
  • Hjorthan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Tårtsmulan77 skrev 2008-06-22 06:30:43 följande:
    Ja jag gillar den jättemycket Det finns en annan spegel på Ellos som jag är lite sugen på att kanske skaffa till badrummet men först måste jag se till och måla klart väggarna i badrummet...det går så seeeeggggt!
    Åh håller du på med badrumsrenovering? Jag är så himla sugen på att göra en budgetrenovering av vårt badrum. Hade tänkt mig måla väggarna, och helst golvet också. Skulle vilja ha svart-vitt rutigt golv. Och sen behöver vi skaffa ny toastol då den vi har är sprucken och sliten. Nytt handfat hade inte varit fel heller. Usch, det drar snabbt iväg fast man bara vill göra en enklare renovering.
  • Hjorthan
    Tårtsmulan77 skrev 2008-06-22 06:45:04 följande:
    Ja allting kostar så mycket.Vi har bara hyreslägenhet så vi kan tyvärr inte göra så mycket men färgen på badrumsväggarna stod jag bara inte ut med (fult aprikosa) så där började jag gå lös med roller och vitfärg.Får väl se när jag blir färdig
    När vi flyttade till huset för 11 år sedan var här också aprikosa väggar i badrummet. Jag hade min terracottaperiod då, så jag tyckte ju att väggarna var helt perfekta. Men efter något år så var jag så less på färgen så jag målade om, i ljust blålila. Kan lova att jag är mer än lovligt trött på denna färg nu!!!! Ingenting är snyggt till känns det som. Vi får väl se om det blir några pengar över efter semestern, i alla fall till några burkar vitfärg.
  • Hjorthan
    Mammatilltretroll skrev 2008-06-22 08:34:02 följande:
    Jag hittar inte spegeln på Ellos hemsida tyvärr... :(Och den fina spegeln över öppna spisen där.. finns den kvar fortfarande tro? Och vad kostade den?
    Spegeln på Rusta tror jag finns kvar. Jag såg den i alla fall för några veckor sedan. Den finns i två storlekar, min är den lilla. Nu kommer jag inte ihåg ordinariepriset, jag köpte min på rea och då kostade den 150 kr. Det brukar vara sänkt pris på dom till och från. Och när jag köpte min så fanns den antingen som shabbyvit eller guld.
  • Hjorthan
    Rosesarered skrev 2008-06-24 17:13:06 följande:
    Hallå tjejer, insåg att jag passar bättre här än den "vita tråden" då jag faktiskt gillar inslag av andra kulörer. Är på jakt efter en dagbädd och har kikat lite på Ikeas "Meldal" och "Tromsnes". Skulle vilja ha era åsikter. Sängen ska stå i en Skånelänge och det är korsvirkes och vit puts på väggarna.
    Dom är fina båda två! Nu har jag ingen koll på var du bor, men på Ilva i Malmö har jag sett ett antal härliga dagbäddar också.

Annars är jag också väldigt förtjust i Hemnes från Ikea. Den ville jag köpt när vi letade säng till Cajsa, men priset är för högt tycker jag. Vi hade turen att stöta på ett visningsex av en dagbädd på Jysk där vi fick dagbädd, madrass, täcke, kudde och påslakan sett för bara 690 kr för allt, så där slog vi till!
  • Hjorthan
    Rosesarered skrev 2008-06-25 06:57:26 följande:
    Hjorthan > Oh IIva hade ju betydligt finare. Hittade dock några andra från blocket www.blocket.se/vi/16890331.htm Verkar vara från Ikea som utgått ur sortimentet.Vad tror du är finast, vit eller svart? Var finns bilder på din?
    Om det ska vitt eller svart är helt en smaksak, jag gillar vita dagbäddar bäst. Cajsas dagbädd har tyvärr inte hamnat på foto än, men om du kollar på jysks hemsida och bläddrar i deras reklamblad denna vecka, så finns den med på sidan 15, längst ner till höger, till extrapris denna veckan.
  • Hjorthan
    Tårtsmulan77 skrev 2008-06-25 20:06:39 följande:
    Hej hopp!Hoppas alla mår bra!!!Lite nytt i bloggen. Ett litet loppisfynd
    Tjena tjejen! Bevis att lite vit färg förändrar det mesta till det bättre. Jättesöt!
  • Hjorthan
    Tårtsmulan77 skrev 2008-06-25 20:10:30 följande:
    Tack  HURRA för vitfärgen!!!
    Instämmer i ditt HURRA!!! Min make har blivit helt omvänd vad det gäller vitfärg. När vi är på loppisar eller kollar på blocket så kan han mycket väl kalla på mig och utropa: Detta skulle väl bli kanon i vitt!
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.