-
En så söt liten en! Grattis!Kaktus76 skrev 2008-06-15 17:40:24 följande:Kastar hastigt in en bild på våran goding!!Hoppas att ni alla har det bra,här är det bara bra,hinner inte vara här inne just nu..... men det kommer nog snart tid till det också -
Vilka fynd!musli skrev 2008-06-16 22:24:38 följande:Tårtis, Hjortan, Hanna mår fint! Inga vattkoppor var det utan troligen sand-/gräs-loppor typ. Så här är det full fart framåt!!! Här kommer lite klick-bara bilder på några fynd från huvud-ödehuset som ska tas hem senare!Huset i sigPidestalLampaOch naturligtvis de fantastiska parytterdörrarna!!!!De är verkligen gamla (runt 150 år gissade ägaren till huset på) och massiva som bara den!!! Ääääälskar dem!!! Ska ta lite bilder sen på allt porslin, glas, vaser, uppläggningsfat, pressglas och annat som jag håller på att diska för fullt just nu!!!
Du, kofoten - är det nyckeln till dörren eller är det bara som prydnad?
Dubbeldörren är super!Kommenterat i bloggen!Sessan skrev 2008-06-16 22:57:22 följande:Nu har jag lite nya bilder i bloggen på mitt pyssel i vardagsrummet..
-
Tack för den länken!libero skrev 2008-06-22 19:32:38 följande:www.myhome.sehar jättefina vita gardiner.Har dem i mitt kök tror jag har någon bild på dem i galleriet
Jag älskar att titta på hus!
-
Förresten, kan det bli mer danskt/shabbychic?
Kan man bli kär i ett hus?
http://www.home.dk/sag/130J1751/billeder
-
Det går att kombinera.LAV0LINA skrev 2008-06-23 22:21:32 följande:Går det överhuvudtaget att få till en lantlig romantisk stil om man väljer en skinnsoffa??Min sambo vill gärna ha en skinn istället för tyg, som vi har nu...Blir ju knäppt att ha väldigt lantlig romantisk stil i alla rum utom ett också
Du får tänka som så att skinn=ko=landet
Skämt åt sido.
Det går att ha ett rum annorlunda mot resten av huset, alternativt så kan du ju låta honom få sin soffa och inred rummet på ditt sätt - det blir nog säkert snyggt. -
Lägg ett par romantiska kuddar och gosiga plädar i soffan så blir det mysigt.
-
Det är nog hugget som stucket - själv skulle jag välja Meldal eftersom jag älskar hjärtan och krusiduller.Rosesarered skrev 2008-06-24 17:13:06 följande:Hallå tjejer, insåg att jag passar bättre här än den "vita tråden" då jag faktiskt gillar inslag av andra kulörer. Är på jakt efter en dagbädd och har kikat lite på Ikeas "Meldal" och "Tromsnes". Skulle vilja ha era åsikter. Sängen ska stå i en Skånelänge och det är korsvirkes och vit puts på väggarna.
-
Googlade på "barnvänliga köksbord" och dök på ett FL-inlägg
www.familjeliv.se/Forum-3-96/m29559783-4.html
Inte det finaste alternativet men praktiskt!
-
Betydligt snyggare!LAV0LINA skrev 2008-06-25 16:15:26 följande:Jag har köpt vit väggfärg från ÖB att grunda med. Sen brukar jag stryka det sista lagret med en halvblank möbelfärg från Colorama eller liknande färgbutik, så man får en snygg yta Jag brukar bara sandpappra så färgen får fäste och sen grunda med en färg av billigare sort. Det har då fungerat bra på det jag målat!Måste lägga upp lite bilder i galleriet tror jag tex;Gungstolen före: www.familjeliv.se/hem/lav0lina/gallery/phpyna...Gungstolen efter: www.familjeliv.se/hem/lav0lina/gallery/phpolr...Snygg soffa. Den nya möbleringen är jättefin/bra!LAV0LINA skrev 2008-06-25 16:25:34 följande:VI har kollat på soffor idag och fastnade båda två för denna: www.mio.se/Sortiment/Vardagsrum/Soffor/Caraca.../(ej tyg)Dock är dom väldigt stora och det skiljer bara 35 cm i längd på två- v/s tresitssoffan, så vi kommer nog mest troligt att köpa två tvåsits, istället för en trea och en tvåa som vi tänkte från början.Såhär har vi det möblerat nu dock ser det betydligt mörkare ut på bilden än vad det är www.familjeliv.se/hem/lav0lina/gallery/phplt2...Och såhär tänkte vi i så fall möbleringen av nya soffornawww.familjeliv.se/hem/lav0lina/gallery/phpl6f...Vi kommer byta ut även TV-bänk, högtalare *kräks* vitrinskåp, vardagsrumsbord etc. Hela vardagsrummet får ny möblering egentligen. Jag vill även bort med barbordet, men sambon vill gärna ha det kvar. Men det ryker nog snart det också
Baren försvinner när han märker att den inte behövs
Du kanske kan locka med ett snyggt vitrinbarskåp att hänga på väggen??
-
Du får fota detaljer och små hörnen etc av ditt hem - det gör jagsommarnatt skrev 2008-06-30 13:01:38 följande:Hej på er alla!Läser här nästan varje dag...och kikar i era fina bloggar.Ni har alla så fina hem, blir så avis då en annan bor i ett halvfärdigt trist tråkigt och av nån anledning nästan alltid ett stökigt hem.Kul är det i alla fall att se på alla era fina bilder..det ger mig många fina tips och idéer....och mer lust till att fixa här hemma.
-
Denna sidan/bloggen är jättebra att ha till hjälp när man vill ändra i sin blogg.mammaninna skrev 2008-06-30 21:30:38 följande:välkomna till min blogg! kaosiettvitthus.blogspot.com försöker få till den å tar tacksamt emot hjälp!
Det tar ett tag innan man lär sig "läsa" bloggen, men när man väl har gjort det så är blogglivet underbart fritt!
-
Mammatilltretroll skrev 2008-06-30 22:05:40 följande:Någon som vet om man kan beställa saker från greengate-dk till Sverige?
Jag har precis mailat till dem och avvaktar svar.
-
Mammatilltretroll skrev 2008-06-30 20:10:40 följande:Hej igen tråden!Hoppas någon orkar och vill tycka om vår soffa... :)Nu har jag smakrådsönskan om vår hall också..Vi håller på att renovera lite light hemma. Hallen är nymålad i vitt. På väggen som ligger till höger sett framifrån på bilden ska en fin vit spegel 50x50 cm upp och under den en shabby vit hylla med lite värmeljus på.Jag var så trött på att se röran med skor och jackor så jag testade att hänga upp ett tyg på en gardinstång framför. Men jag kan inte bestämma mig för om det blev bra eller inte. OM det ska vara tyg så ska det bli ett annat tyg, men det kändes kanske lite väl kalt om man inte ser någonting alls? Eller kan man ha ett tyg hängandes bara på sidorna som en gardin? Vad tycker ni?Vad ska vi göra åt hallen? Draperi eller inte?Om vi inte har draperi kanske vi borde fixa nya hyllplan som går från vägg till vägg, eller funkar det med 10 cm luft på varje sida som det är nu?Jag håller med tjenixen och nublu. Satsa på ett snyggt draperi med mer tyg i så att det veckar sig lite. Öljetter på vajer är också snyggt & praktiskt.
Sedan skulle jag nog satt dit bredare hyllplan - då kan man utnyttja hela väggen utan att behöva vara "orolig" för att något skulle ramla ner = mer plats för saker :)
Lycka till
-
Håller med! Fräsch kombination!Mettan69 skrev 2008-07-01 12:02:15 följande:Kombinationen ser jättebra ut. Det blir lite mer marint av det eftersom du har så mörkablå kuddar med också och det älskar jag. -
Jag undrar om man kan ha vaxat tyg som duschdraperi eller om det måste vara av nylon/plast?
-
Surfar runt på Blocket.se och "fönstershoppar" ...
Då dyker det upp! Bordet med stort B!!
http://www.blocket.se/vi/17000539.htm?ca=15_s
(inte min annons)
Tyvärr har jag inte möjlighet att åka dit och hämta/köpa bordet - men någon annan kanske har!
Och något för den som vill ha det lilla extra "lantliga"
http://www.blocket.se/vi/16997901.htm?ca=15_s
(inte min denna heller)

-
Det extra lantliga var ett utedassAnkmor skrev 2008-07-01 23:20:02 följande:Surfar runt på Blocket.se och "fönstershoppar" ...Då dyker det upp! Bordet med stort B!!www.blocket.se/vi/17000539.htm min annons)Tyvärr har jag inte möjlighet att åka dit och hämta/köpa bordet - men någon annan kanske har!Och något för den som vill ha det lilla extra "lantliga"www.blocket.se/vi/16997901.htm min denna heller)
Det verkar som om annonsen är borttagen...
-
Välkommen tillbaka!miniGrynet skrev 2008-07-02 15:16:40 följande:Hoppar in lite i tråden jag med, varit borta länge... Inspirationen har inte varit på topp pga olika personliga händelser. Så kan det vara! Hoppas jag är välkommen tillbaka till det här gänget! Jag är just nu inne i en fas då jag vill göra om ALLT hemma, eller ja, jag vill att allt ska vara lantligt och vitt nu! Ska ikväll sätta upp nya platt-tvn på väggen, den gör väl knappast saken bättre, men ändå...Som ovan - klart att du kan göra en fotgavel!LAV0LINA skrev 2008-07-02 15:10:29 följande:Vi har en 210 lång säng... Alltså madrasslängd, sambon är 198 lång och det är väldigt svårt att hitta en bra säng som vi båda vill ha!Just nu har vi det såhär:Jag skulle så gärna vilja ha en gavel vid fotändan också... det blir så mycket lättare att bädda för inget överkast täcker ju som det gör i kataloger...Kan man bygga till bara en fotända och sätta fast den på samma sätt som huvudgaveln tro? (huvudgaveln är hemmabygge)
Det skulle bli fint i erat redan supermysiga sovrum. -
Samma här!mammaninna skrev 2008-07-02 20:19:40 följande:clara: jag tycker oxå sängarna! med sängkappor och de blommiga överkasten..
(har bara missat att svara) -
Den här sängkappan kan tvättas i 60grader! Denna också !Mammatilltretroll skrev 2008-07-02 20:34:36 följande:Tack underbara människor för att ni funderar och återkommer till världens veligaste kvinna..Tror ni det skulle funka med Både sängkappa Och överkast? Eller ska man köra på bara sängkappa?På bilden på den gamla soffan när den var i grått var det bara sängkappa..På den ljusa bilden är det bara IKEAS billigaste överkast och jag tycker det ligger så slaffsigt på golvet nedanför hörnet på sängen...?Något annat jag är lätt bekymrad över är om det verkligen går att ha vita överdrag. För ändå om de är maskintvättbara 40 grader så blir det kanske en hel del fläckar som inte går bort? Vi har ju trots allt 2 barn under 3,5 år...