Inlägg från: Tårtsmulan77 |Visa alla inlägg
  • Tårtsmulan77

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Häxan Hedda skrev 2008-04-25 13:00:16 följande:
    Kastar mig in för att krama om er alla underbara människor *ena foten ut genom dörren*tack för att ni finns   *kramar om tårtsmulan extra länge*
    Tack så hemskt mycket vännen Kyss 
    MiaMariah skrev 2008-04-25 13:52:39 följande:
    Har missat vad som hänt din pappa tror jag men skönt att han är på bättringsvägen!
    Tack snälla Kyss
    Min pappa fick en hjärtinfarkt och fick göra en ballongsprängning.
    Idag fick han äntligen komma hem med massvis av medecin och order om att inte anstränga sig den första tiden.
    zandrisen skrev 2008-04-25 18:51:45 följande:
    Hej vännerna!Idag har det vart jättfint väder, och jag har varit i lekparken med barnen efter att jag slutade tidigt på jobbet. Borde vara på bra humör, men det är jag inte. En nära liten tjejsläkting mår piss och skär sig ibland, idag slutade det på akuten med en överdos tabletter. Så svårt att stå brevid och inget kunna göra, vi kämpar alla för att få henne trygg, men det går liksom inte Har erbjudit henne att komma och bo hos oss över sommaren ifall det är nåt som skulle få henne att må bättre, men vet inte hur det blir med allt. Maken är helt förstörd av det hela och tar på sig skuld som han egentligen inte har.Skit är det bara.Och jag som ju jobbar med ungomar med olika neuropsykiatriska störningar och andra diagnoser, är helt handfallen i situationen. Försöker stötta hennes mamma (som är ensamstående) så gott det går samt tala med flickan i den utsträckning det går, men det finns inte så mycket man kan göra med 25 mils mellanrum. Uuuuusch, ibland når liksom inte solens strålar in i själen!!!Sorry om jag drar ner stämningen, lovar att vara på bättre humör nästa gång!Stor kram till Tårtis också: kraaaaaaaaaaaam!
    Och en STOOOOR kram till dig...det behöver du verkligen efter det som har hänt dig och din familj.
    Jag förstår att det måste kännas maktlös och inte kunna göra mer än vad du faktiskt redan har gjort.
    Du har gjort allt vad du kan, mer kan du inte göra.
    Nu får vi hoppas att den lilla tjejen får all den hjälp hon behöver och kommer på fötter igen.
    Jag tänker på dig och självklart får du prata av dig när du vill.
  • Tårtsmulan77
    umbro skrev 2008-04-25 19:24:06 följande:
    tårtsmulan77: Zinkhinkar är jätte fint, jag var förut en sväng till IKEA och köpte zinkhinkar där, de var jätte fina.De hade mycket i zink väg där.Nu ska vi grilla gotti gotti Trevlig fortsatt helg
    Åh vad kul och åka till IKEA Glad Shoppade du något mer än zinkhinkar?
    Ja jag har bestämt mig för att det får bli zinkhinkar till min balkong, det är himla fint.
    Låter verkligen gotto gotti med grillat...själv har jag tappat smaken i samband med förkylningen, jättetrist Fundersam
  • Tårtsmulan77
    Kaktus76 skrev 2008-04-25 20:12:03 följande:
    Vad bra! Vet hur det känns,min pappa höll på att gå bort för mig i januari ifjol. Hans kroppspulsåder sprack........ dom trodde inte att han skulle klara sig,men han kämpade på och finns ännu kvar hos oss  Minns det hemska beskedet jag fick mitt i natten,som om det var igår...huvva!!!Men att få komma hem till sitt eget,det gör nog susen för din pappa! Allt kommer att gå bra ska du se.
    Ja det hoppas jag att det ska göra men det är klart att lite orolig är jag att någonting nytt ska inträffa den närmsta tiden.
    Fy så otäckt med din pappa...tur att allt slutade för väl.
    umbro skrev 2008-04-25 20:55:54 följande:
    Tårtsmulan77: Låter inge kul med förkylning, krya på dig. Det var nån gång i feb som jag köpte zinkhinkarna, handlade lampor till barnensrum då oxå. Snart så är det dags för en ny runda dit, jag ska spara lite pengar och åka efter sommaren tänkte jag.Krya på dig
    Tack så mycket Kyss Det ska jag.
    Kaktus76 skrev 2008-04-25 20:56:12 följande:
    Någon som kan tipsa om vart jag kan hitta en tallrikshylla,modell mindre. Ska ha den som "bokhylla" i bebisens rum????Har ni bilder får ni gärna sätta in
    Hmm...försöker komma på om jag sett någon men tyvärr...de jag har sett är ganska så stora.
    Ingenting på blocket eller tradera?
  • Tårtsmulan77
    MiaMariah: Ja jag hoppas den är lika fin i verkligheten som den är på bild, har blivit väldigt missnöjd många gånger när jag skickat efter.
    Jag tycker det är snyggt med både enbart längder men även längder kompletterade med en kappa.
    Jag tycker inte att våra lägenhetsfönster är tillräckligt snygga för att bara kunna ha längder till. Vardagsrumsfönstret är det enda fönster som är snyggt med enbart längder så det är det enda rummet med bara längder.
  • Tårtsmulan77
    Kaktus76 skrev 2008-04-25 21:52:43 följande:
    Ja självklart är man orolig än fast dom har kommit hem. Och för mig sitter det fortfarande kvar,oron över att nåt ska hända.... Min pappa bor ca 4 mil ifrån mig och i den by´n så har dom ingen ambulans,utan den är alltså ca 4 mil bort(enkel väg). Svarar inte pappa när jag ringer och jag "tycker" att han borde vara hemma/inne så blir jag så orolig,tills jag har fått tag på han.Var in på tradera och kollade....men ska åka in på våran lokala lopppis imorgon och se om jag hittar något där. TACK iaf!!
    Förstår din oro till fullo.
    Håller tummarna på att du hittar någon på loppisen Glad
  • Tårtsmulan77

Det är otroligt skönt och ha dem så nära.
    Kan rycka in snabbt och hjälpa dem om det är något och tvärtom.
    Faktum är att hela min familj, jag, mina föräldrar och mina syskon bara bor ett par portar ifrån varandra...ganska lustigt att det har blivit så.

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.