Inlägg från: Tårtsmulan77 |Visa alla inlägg
  • Tårtsmulan77

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

zandrisen skrev 2008-04-30 09:08:03 följande:
    Idag firar jag och maken 3 år som gifta För att göra det hela ännu mer sentimentalt, så har en kompis gift sig i morgonpasset i P3 för en liten stund sen! Jösses vad jag grinade då... Trevlig Valborg till alla!
     GRATTIS
    och vad kul för din kompis.
    Eddan skrev 2008-04-30 09:08:27 följande:
    Lillsyrran: vi ska till en ställe som ligger i närheten av byn Le Touquet, utefter kanalkusten. Eftersom vi bor så långt norrut i Sverige och ska bila ner valde vi ett ställe som inte låg så långt ner i Frankrike. Vi bokade genom Sembo men man kan boka direkt genom Pierre&Vacances också. P&V är en kedja som finns i Spanien, Frankrike, Italien och Marocko och hyr ut lägenheter och hus. Vi bodde i en av deras lägenheter i Cannes för några år sedan och det var jättebra. Tårtsmulan 77: du passar väl på att åka hit när vi är borta va?! . Skämt åsido  - välkommen hit igen. Hoppas ni får bra väder (för då får ju jag också det )Trevlig Valborg till er allihopa. För en gångs skull verkar det faktiskt bli soligt och fint här på Valborg. Här brukar det oftast vara snöstorm el liknande den här dagen.
    När katten är borta...
    Tack! Jag längtar verkligen ska du veta Glad
  • Tårtsmulan77

Oj! Här har det varit lugnt idag Förvånad

Vet någon var jag kan få tag på antingen en rund bricka i fattigmanssilver eller en fyrkantig vit träbricka, jag har tittat på loppis efter det sistnämnda men har inte hittat någon.

• Tårtsmulan77

Tittar in och säger hej Glad
    Känner att jag inte har tid eller lust att sitta vid datorn just nu.
    Är mycket ute vid sommartorpet och njuter av värmen och solen istället.
    Hoppas allt är bra med er alla.
    Sköt om er!
    Kram kram

• Tårtsmulan77
    zandrizen: Ser nyfiket fram emot och se bilder Glad

Mettan69: Åh så sött med kycklingar Glad

Lillsyrran: Vilken fin "vän" du har fått FlörtSkrattande

Heaven81: Vilket underbart hem du har och så jättefint i fönstret...är inte ett dugg avundsjuk FlörtSkrattandeGlad

numberone: Kommer att bli ett toppenbarnrum Glad
  • Tårtsmulan77
    numberone skrev 2008-05-14 20:07:09 följande:
    Tårtsmulan:Tack! jag hoppas att det känns bra när allt kommit in sen med.. men det känns väldigt bra nu...
    Jag är övertygad om att det kommer att bli jättemysigt Glad
    Ser fram emot och se bilder sedan.
  • Tårtsmulan77

Hallå hallå!

Mettan69: Vad spännande, vad köpte du för växter?

Kaktus76: Hoppas du hittar din tallrikshylla.

umbro: Tråkigt att du känner att du inte får ordning på ditt skåp. Jag är jättedålig när det gäller färg, själv använder jag Rustas innelackfärg halvblank vit, som jag blivit tipsad om, och den tycker jag blir bra. Men kanske lackfärg, som du nämnde, kan vara en bra idé.

Lillsyrran: Så fina bilder, jag blir alldeles lyrisk Glad

Häxan Hedda: Hahaha...vita linser...så smart...tänk och slippa och hålla på och måla om allt...hihihi Skrattande

• Tårtsmulan77
    musli skrev 2008-05-15 20:11:14 följande:
    Fortsättning på "ful-huset"!!!fulhuset-blir-finhus.hallinarna.se/
    Oj!!! Vad ni har stått i, det blir så snyggt det där Glad
    umbro skrev 2008-05-15 21:40:15 följande:
    Tårtsmulan77: Ja det är inge vidare när det känns så här , den ser så för matt ut. Kanske jag vorde ha en sån där färg som luktar illa? Eller om den kan få sig en en vax putsning så kanske den ser lite blankare ut. Jag vill ju inte måla med sån där färg som luktar illa. Men sen är jag nog för petig kanske.
    Jag hoppas du kommer på en lösning.
    musli skrev 2008-05-15 21:43:31 följande:
    House Doctor tjusiga vägglampor någon? (inte min annons)www.blocket.se/vi/16404977.htm
    Tjusiga Glad
  • Tårtsmulan77
    therre skrev 2008-05-16 06:08:48 följande:
    God morgon!Jag måste bara säga att jag hinner inte titta in här i tråden så ofta som jag borde och att jag kommer pausa från denna tråd framöver.Hoppas ni har det bra!Jag och dottern har helg och tänkte tillbringa förmiddagen med att gå på någon slags sång-teater Även om jag inte syns här så får ni gärna fortsätta hälsa på hos mig i min blogg -> www.therre.se (lägg till i bloggkoll )Ha det bra!
    Ibland räcker inte tiden till.
    Sköt om er Glad
    Kaktus76 skrev 2008-05-16 13:59:42 följande:
    Tallrikshyllan hittad,målad och upphängd på väggen i sonens rum. Hans kommentar: Åhh vad fint mamma!!  Då blir man lycklig
    Det förstår jag mycket väl Glad

Lite nytt i bloggen.

• Tårtsmulan77
    God morgon!

Här hemma är det grått och regnigt så det blir nog ingen tur till torpet för min del tror jag.
    Istället blir det nog en bakdag, tänkte fylla på frysen lite.
    Ska försöka ta tag i och måla klart hyllorna som ska upp på balkongen och kanske gå på väggarna, i badrummet, som jag håller på och målar vita.

Vad ska ni andra hitta på?

musli:  GRATTIS TILL NYA JOBBET

Ankmor: Jättefin bloggtråd Glad 
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.