• Frugan84

Världens första gravida man talar ut.

Förra veckan chockade Thomas Beatie, 34, hela världen med beskedet att han faktiskt var gravid. Idag gör han sitt första tv-framträdande hos Oprah Winfrey Show.
    se själva på kanal5.se/web/guest/hem

ja vad säger man!
    e själv helt chockad här sitter man själv barnlös och så blir en man gravid!!

• Svar på tråden Världens första gravida man talar ut.
  • anne h
    rasajj skrev 2008-04-05 20:44:22 följande:
    jag har svart att tro pa den har historien. En man, som foddes till kvinna, maste ata manliga konshormoner for att fortsatta ha skaggvaxt bla. Sedan sa ar gravidieten beroende pa kvinnliga konshormoner, vilka borde ha fatt hans brost att vaxa igen, vilket de inte verkar ha gjort.. H*n kan rimligtvis inte ata bade manliga konshormon OCH kvinnliga och samtidigt vara frisk.. det gar inte ihop.. Hade han at med de manliga hormonpreparaten for att kunna vara gravid med de naturliga kvinnliga hormonerna han rimligen borde producera av sig sjalvt, sa borde det vara mycket mer kvinnliga former pa hnom.. Jag tror inte pa det, helt enkelt..
    isisisis skrev 2008-04-05 20:47:20 följande:
    Nä.Det har du ju rätt i.Märkligt att han/hon kan bli gravid med tanke på hormonerna.Vet ju själv hur svårt det är när vissa hormoner saknas.Läser i "svårt att få barn" trådar varje dag.
    om ni läser texten till bilderna så ser ni att h*n slutade med manligt testosteron 2 år före de förskte bli gravida..
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Jennie med ie
    anne h skrev 2008-04-05 19:51:08 följande:
    känner bara att... Bestäm dig, vill du vara man eller kvinna??! helt ok vilket som, men både och.. känns för mig fel.
    Nu är ju det där en process som tar tid och som går i olika steg. Jag har själv en bekant som var kvinna men nu är man men har kvar den slutliga operationen som tar bort det sista kvinnliga i form av livmoder, fullständig korrigering av könsorgan osv. Hade det varit upp till honom hade det gjort för länge sedan men det ska ju gå igenom myndigheter och grejer. Han lever som man men har ännu vissa kvinnliga delar...

Men han skulle i o f s inte få för sig att bli gravid
  • rasajj
    anne h skrev 2008-04-05 20:49:30 följande:
    om ni läser texten till bilderna så ser ni att h*n slutade med manligt testosteron 2 år före de förskte bli gravida..
    tror det anda inte, da pa bilden jag sag sa har han absolut inga brost. Det later inte alls som om hans kropp idag skulle kunna klara av en graviditet.
    Herbivore by proxy
  • anne h
    Jennie med ie skrev 2008-04-05 20:52:31 följande:
    Men han skulle i o f s inte få för sig att bli gravid
    Det var den biten jag avsåg.
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • AyaRan
    rasajj skrev 2008-04-05 21:56:06 följande:
    tror det anda inte, da pa bilden jag sag sa har han absolut inga brost. Det later inte alls som om hans kropp idag skulle kunna klara av en graviditet.
    kvinnor som har blivit av med bröstet/en pga cancer får heller inte tillbaka sina bröst, oavsett hur mkt kvinnliga könshormoner de producerar/får efter operationen. Brösten växer heller inte tillbaka om de blir gravida.
  • Euforia

Är det verkligen ok för barnet att växa upp i en sån testosteronig mamma? Knasar inte hormonerna till det för stackarn?

• Tant Greta

Det var väl en kvinna som opererade sig till man,tog bort bröst men lät snippan&tjejmagen vara?  
    Därför kunde han bli gravid...?

rasajj skrev 2008-04-05 20:44:22 följande:
    jag har svart att tro pa den har historien. En man, som foddes till kvinna, maste ata manliga konshormoner for att fortsatta ha skaggvaxt bla. Sedan sa ar gravidieten beroende pa kvinnliga konshormoner, vilka borde ha fatt hans brost att vaxa igen, vilket de inte verkar ha gjort.. H*n kan rimligtvis inte ata bade manliga konshormon OCH kvinnliga och samtidigt vara frisk.. det gar inte ihop.. Hade han at med de manliga hormonpreparaten for att kunna vara gravid med de naturliga kvinnliga hormonerna han rimligen borde producera av sig sjalvt, sa borde det vara mycket mer kvinnliga former pa hnom.. Jag tror inte pa det, helt enkelt..
  • apsa

Pregnant man 'verified' on Oprah
    Thursday Apr 3 12:00 AEDT

By ninemsn staff

An American man's pregnancy claim appears to have been verified in an interview with Oprah Winfrey.

A preview of the first interview with transgender man Thomas Beatie shows him receiving an ultrasound on his stomach ? apparently proving he is indeed carrying a child.

The Oregon couple take cameras on a tour of their nursery and answer questions from Winfrey regarding the sensitive ethical issues surrounding their unborn child.

Mr Beatie was born a woman, but had surgery on his chest to remove his breasts. He also underwent testosterone therapy, but his reproductive organs were not removed.

He caused widespread controversy after claiming to be pregnant in a magazine for gay, lesbian, bisexual and transgender readers last month.

Mr Beatie says he is carrying the child, conceived with donor sperm, because Nancy was infertile after undergoing a hysterectomy.

The child is reportedly due on July 3.

där är om killen ni snackar om

Svar på tråden Världens första gravida man talar ut.