• MillionStars

Han säger att våran katt är ful.

Okej, inget jätteproblem men jag börjar bli irriterad!

Jag har en kusin som varje gång han är hemma hos oss påpekar hur ful och smal och konstig våran katt är. Att vi aldrig ger honom mat och att han ser ut som en Gremlin.

Vi har en Ocicat så visst han är ju lite speciell men ful är han inte!

var bara tvungen att skriva av mig...

• Svar på tråden Han säger att våran katt är ful.
  • Janix
    lilja1111 skrev 2008-04-04 15:46:18 följande:
    haha, så skön kommentar..=)
  • Janix

Jag skulle vilja ha en själv! Fast, mina egna "bondkatter" är fina de med!

• fiafiafia

Till oss säger folkl ofta att vår katt är stor, tjock, gnällig och vresig... Men det struntar vi i!! Det är ju vår katt, ingen annans och vi tycker om honom precis som han är... Trots att han kanske är något överviktig...

Skit i vad andra säger!!

• CTMT

Visst, vissa går ingång på att man bryr sig, men jag tycker du ska säga åt din elaka kusin att han är f-n inte välkommen hemma hos er om han ska komma med sådana spydigheter och elakheter. Då kan han hålla sig hemma!
    Eller varje gång han fäller en dum kommentar om katten så kan du fälla en dum kommentar om honom...

• Viskans

Jag vet inte, alla tycker ju olika, jag ser hellre att folk säger vad de tycker, än att de gör sig till och låtsas gilla något.
    Visst, man får ju gärna uttrycka sig snyggt, men jag ser inte det farliga i en åsikt, om man ibland får dåliga åsikter så kanske man mer uppskattar de fina?

Jag tyckte personligen förr att min nuvarande hundras var jätteful och skulle inte ha några som helst problem med att någon sa till mig att mina kelpies är fula, jag vet ju att jag tyckte likadant själv förr. Nu tycker jag att de är läckra, så man kan ju dessutom ändra sig.

• Love4cats

Skit i vad han tycker. Mina svärföräldrar tycker att en av våra katter är osociala tills vi sa fint att hon väljer sitt sällskap . Svärmor är ganska högljudd och då drar sig katten undan.

• Pikaur

Absolut ingen ful katt! Jättefin juh
    Hade samma med en kompis som hela tiden kallade min jycke för anorektisk och äcklig, och till slut slängde jag ut kompisen. Fick nog. Nu behöver jag bara ge kompisar en varnande blick om de skulle kläcka ur sig något, haha!
    (Vår hund har tyvärr blivit diagnoserad anorexi och är väldigt smal för rasen).

Ingen ska komma och racka ner på mina djur och tro att de kommer undan med det... *Grrr*

• Minoria

Själv har jag ju sphynxar (nakenkatter) och får ständigt höra vilka gräsligt fula katter jag har osv... Jag brukar bara svara nåt i stil med att "du är inte så j-kla snygg du heller" Skrattande Brukar få tyst på de flesta!

• AngelicaF

Jag var in i ditt galleri och jag tycker Lucifer är jättesöt ju

• Agapi

Jag hade blivit skit förbannad! Och va då att "han är bara ärlig"? Har du frågat vad han tycker om katten? Annars kan han väl bara hålla käft om han inte har nåogot snällt att säga. Eller är de okej att säga "shit vilken ful unge du har"? För mej är de precis samma sak.

• iii

Vad är det med en ocicat som ser ut som en gremlings??? Den ser väl ganska "normal" ut med en speciell teckning?

Min perser har också blivit kallad gremling

Förstår att du blir irriterad, det blir jag också. Om man själv tycker att ens husdjur är fint så är det väl det som räknas. Visst har alla olika smak, MEN man behöver väl inte påpeka saker negativt varje gång något inte faller en i smaken? Har man inget snällt att säga är det bättre att vara tyst

• MillionStars

Vilka reaktioner det blev i den här tråden!

En Ocicat är lite siamesliknande med smalt ansikte och stora öron och de har slank kropp...Pälsen är prickig. Det är nog öronen som gör att vissa tror att de har rätt att säga att de ser ut som gremlins!

Som nån skrev så ska jag nog säga till kusinen att han inte är så snygg han heller samt att han får mat föör ofta

• Havanna82

Eftersom jag själv har Devon Rex tycker jag absolut inte ocikatter ser konstiga ut, tvärtom, jag tycker dom har ett ganska "vanligt" utseende. Är också van att höra det mesta.
    Jag tycker det är otroligt respektlös att säga så om någon annans djur, verkligen. Ingen skulle någonsin kalla den andres barn eller fru för ful, konstigt, gremlin osv.
    Folk måste börja tänka efter lite och prata sen!

• Cubix

gremlins är ju skitsöta :D
    ja tror inte din katt är ful, jag tror din kusin är störd.

MillionStars skrev 2008-04-04 14:48:56 följande:
    Okej, inget jätteproblem men jag börjar bli irriterad!Jag har en kusin som varje gång han är hemma hos oss påpekar hur ful och smal och konstig våran katt är. Att vi aldrig ger honom mat och att han ser ut som en Gremlin.Vi har en Ocicat så visst han är ju lite speciell men ful är han inte!var bara tvungen att skriva av mig...
Svar på tråden Han säger att våran katt är ful.