Inlägg från: Idis 76 |Visa alla inlägg
  • Idis 76

Visparnas tråd # 7

Jag hade åkt in för man kan inte vara för försiktig, hellre att dom talar om två gånger att det inte är någon fara än att inte fråga alls....

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Idis 76

Zynk: Skönt att bilen gick igenom!

Ja roslagen ja, en exotisk plats! Man packar för en vecka när man ska bort en helg, det är ju så!

• Idis 76

Grattis Sid!!!

Är för trött för att läsa tillbax, har varit jobbiga dagar. Tänker vara lite ego nu och jag hoppas att det är okej!

SWom ni vet så har T haft öroninflammationer och varit mycket förkyld med jobbig hosta osv. Varje gång vi har sökt till akuten här hemma så har vi fått svaret att "det är ju inte lunginflammation så åk hem ni, det går över..." Nu var jag så trött på det svaret för T mådde verkligen inte bra, hon hostade, näsan rann och hon var anfådd för minsta lille. Jag gick förbi cykelverkstaden (läs akuten) här hemma och sökte till barnakuten i Uppsala på ackis i torsdags. Först var det 2 timmar i väntrummet och sen en timme i undersökningsrummet efter att vi tagit febern som bara var på 37,7.
    Läkaren kom och kollade henne och vi blev skickade på lungröntgen för han ansåg att det var förkylnings och ansträngningsastma och sen hörde han ett blåsljud på hjärtat. Självklart så blev vi jä'tte oroliga men han ville att vi skulle kolla allt för säkerhets skull.
    Hon fick andas i en mask, tror att det heter ventolin och fick kortison för att må bättre. Lungröntgen visade strimmor av virus men som tur var så visade det inget förstorat hjärta så läkaren ville att vi skulle vara lugna för det var han men skickar ändå en remiss till att kolla hjärtat om 4-6 veckor.

Igår (lördag) så blev hon dålig igen och ögonen varade igen och svullnade så det blev akuten här hemma tyvärr och hon hade 39,2 i feber och självlart en ny öroninflammation. Jag lovar er att jag snart blit tokig, vill ju att min lilla tjej ska få må bra snart. Det märks att penicilinet har verkat för febern är nere i 37,7 igen och hon är mycket piggare. Håll tummarna nu att hon ska få bli frisk.

Tycker att det är jobbigt att hon fått diagnos astma men det kan väl växa bort hoppas jag och den är ju inte där hela tiden. Dom ska följa upp henne och se om hon behöver andas i masken mera regelbundet.

Förlåt för ett ego inlägg men kände att jag ville skriva det till någon/några som lyssnar!!!!

Kramizar

• Idis 76

Morron!!

Idag mår jag dåligt... jätte ont i halsen och feber men jag har inte tid med det!!!!!

• Idis 76
    GRATTIS TILL VÅRA TVILLINGTJEJER!!!
  • Idis 76

Har inte hängt med så mycket för vi har haft fullt upp....hjälp m ig, ska MaLu föda idag??????

Malu: Förstår precis hur du känner det med bonusen för så kände jag med! Hoppas att ni får det bra ändå!

Här hemma har vi fullt upp med T som har varit på barnakuten än en gång i söndags för hon mår fortfarande inte bra. Nu har hon fått astmaspray som tas två doser morgon och två kväll samt ett luftrörsvidgande ämne som får tas vid behov upp till sex ggr om dagen. På nätterna hostar hon ända tills hon spyr, jag lider så med henne och jag är så trött över att hon inte kan få må bra en hel dag. Måste dock ge henne ett stort + i kanten eftersom hon ändå är en så glad tjej och hon tar inhalationerna utan att vi behöver hålla henne, hon andas lugnt och fint i masken, antar att hon har fattat att det gör henne gott.

Ska nu försöka att ge er lite mera tid för jag tänker på er varje dag men har inte haft någon energi över, tyvärr!

• Idis 76

Mamsen: Jag hoppas att denna kommer att växa bort. Dom säger att det är ansträngnings och förkylningsastma. Tycker bara att det är så jobbigt när hon vaknar i panik, stel som en pinne och bara hostar....
    Hur upptäckte ni att Linnea var sjuk när hon var så liten?

• Idis 76

Mamsen: Okej, det var så som vi upptäckte det med T oxå. Vi har katt men det verkar inte bli sämre när vi är hemma så vi tror att hon tål katten (hopps det).

• Idis 76

Zynk: Tack vännen! Ja jag måste säga att hon är duktig, trodde att det skulle bli mycket skrik och fasthållande men hon är så snäll när man tar fram masken.

Hur är det med dig då? Jag har så dåligt samvete över att jag har så dålig koll på er just nu och när jag tittar in så är det för att jag behöver skriva av mig.... sorry....

• Idis 76

Mamsen: Godnatt och sov så  gott!!!!

Svar på tråden Visparnas tråd # 7