• snabbavinden

Tvillingar Aug -08 Del 2

Såg att den gammla tråden var stängd för flera svar. Startar därför en fortsättning så snälla skriv gärna vidare här så vi får följas åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-16 11:29
    BF Lista

eeidaa 2 aug
    Snabbavinden 4 aug
    Snarf 6 aug
    Blekingskan 8 aug
    Jannabus 9 aug
    Puret101 20 aug

• Svar på tråden Tvillingar Aug -08 Del 2
  • puret101

blekingskan: Vilken fin mage du fått :) Själv behöver jag bara titta på solen för att bränna mig, så här är det dubbla lager av högsta solskyddsfaktorn som gäller om man ska vara ute i solen.

Snabbavinden: Vad kul med hundvalp! Jag har själv två hundar, en amerikansk cocker spaniel och en cocker/cavalier, de är mina lyckopiller :)

VI var på husmålarträff igår, så där lagomt intressant men väldigt nödvändigt... Ska måla huset i sommar (köpte hus i fjol) och färgen är i bedrövligt skick.

• Anki85

hej alla i vårsolen
    vad kul med hundvalp
    hade tänkt skaffa en hundvalp nu i höst/vinter men det känns lite för mkt med 3 barn under 1,5år och en hundvalp, så min lilla vovve får vara själv ett tag till.
    har en shetland sheepdog (dvärgcollie)

var på tillväxt ul i går... fick en gammal läkare som knappt tog sig tid att kolla allt. han mätte bebisarnas huvuden och de var 6 cm rakt över huvudet båda två
    han kollade även så det fanns fostervatten... men inget mer... konstigt tycker jag, hade gärna velat veta vad de vägde..

nu börjar tiden springa i väg, ska till bm och lyssa på bebisarna den 8e maj och ner på könsbestämning i gbg den 13e maj

• snabbavinden

Puret- va kul med eget hus. Vi väntar på att ett hus ska bli till salu som vi är intresserade utav. Skulle bli till försäljning till sommaren el till hösten. Så man får ju hoppas massor på att hon säljer det snarast, Vore ju jätte skönt att få flytta innan bäbisarna tittar ut, då vi även bor väldigt trångt.

Anki- vilken tråkig läkare du träffa, skulle bli jätte besviken, men det blev du säkert.

Min sambo som aldrig har haft hund tyckte ju att vi skulle vänta med valpköp till bäbisarna var födda, men jag kan ju inte få en valp att vara rumsren när man har två bäbisar att amma och så, så när jag förklara att det var bättre att skaffa nu så hinner den komma långt på rumsrenheten om man nu inte föder allt för tidigt.

Ännu en dag med vackert väder och den ljuvliga pollen perioden härligt. Någon mer som känner av pollen??
    Nä nu måste jag ta och göra lite nytta ska snart vara hundvakt.

• snabbavinden

Nu har min dotter fått vattenkoppor, får se om lillbrosan klarar sig el ej. Skulle ju vara skönt om båda fick det sammtitigt så är den sjukdommen avklarad.

• puret101

Var på IKEA och shoppade lite igår :) Så nu har vi en spjälsäng, skötdyna + överdrag, mjuka hakklappar och två barnmatstolar med tillhörande dynor. Nu har vi faktiskt det mesta handlat :)

• snabbavinden

puret- oj hur vågar ni handla så mkt i förväg??
    Det skulle aldrig jag våga göra.

Gösses idag är jag jätte trött. Som jag skrev härom dagen så har ju min dotter fått vattenkoppor o i natt så låg hon vaken i 5 tim pga klådan. Jag smörjde och smörjde med bedövnings salva testade även potismjöl. Sista utvägen var att få in dottern och duscha i kallt vatten vilket hon gjorde till sist och då släppte det så hon kunde somna. Blir en tidig kväll till sängen i kväll kan jag säga.

• snarf

Vi har köpt tvillingvagn, skötbord och spjälsäng redan. Ska till ikea om ca 4 veckor med svärmor och handla barnmatstolar, täcken och annat smått och gott. Ska bli så roligt

Bebisarna har varit jätte lugna i två dagar och jag har varit lite orolig men hoppats på att dom bara har sovit mycket pga att dom växer. Nu på kvällen har dom vaknat till och dom sparkar mig och far runt som två aliens så jag är jätte öm nu. De gör riktigt ont en liten bit under revbenet, lill flickan sparkar som sjutton på en viss punkt hela tiden. Skönt att känna att dom lever och har blivit större och starkare men fy va de känns nu. Hoppas de ömma går över snart eller att hon ändrar läge så hon skonar mig lite.
    Har ni oxå fått ömma punkter/ställen på magen?

• Anki85

jag har inte vågat köpa så mkt än, fast endel tvillingsidor, rekomenderar att man ska ha allt klart v 25.
    jag har skaffat bilbarnstolar, vagnen, sängen ska jag få från svägerskan, kläder har jag från sonen, (massa neutrala bebiskläder till första tiden)
    ska fixa alla bra att ha grejer,så som nässug, blöjor nappflaskor lite senare...
    jag kommer säkert få panik sen när jag ser hur mkt jag har kvar

• puret101

Vi bor så långt ifrån allting så det känns bättre att handla saker i tid, vi har exempelvis 2 timmars bilfärd till IKEA och till närmsta Lindex (minilindex) sisådär 40 minuter.

Jag kan aldrig avgöra om jag känner en eller två bebisar så jag är konstant orolig och den senaste veckan har de rört sig ganska lite. Däremot har jag oxå haft(har) ömma punkter. Känner jag efter är det oftast något hårt där, brukar kännas som ett knä eller skuldra kanske.

• snabbavinden

Ok då förstår jag Puret att du vill handla lite om du har långt till dessa affärer.
    Vi har köpt vagn bara, kläder har jag ju kvar från mina tidigare barn både till pojke och flicka. Ok får vi en flicka så får vi massor av flick kläder från min svåger och svägerska för dom fick sin senaste tös i Januari.
    Bilstolar köper vi säkert längre fram, spjälsäng finns hemma hos mina föräldrar så det är bara att hämta hem den, kvar sin mina andra barn.

Mina bäbisar har varit jätte livliga den senaste veckan, men jag känner den ena mkt bättre än den andra. Så fort min sambo ska känna på magen så blir dom jätte lugna men nu i helgen så fick han till sist känna han oxå!

Hur är det med er andra känner ni av något illamående fortfarande? Ibland kan jag känna av det men inte lika mkt som i böjran.
    Har ni skaffat Gravidförsäkring? jag tänkte jag skulle göra det men det finns väl en del att välja på någon som vet något bra bolag?

Svar på tråden Tvillingar Aug -08 Del 2