• snabbavinden

Tvillingar Aug -08 Del 2

Såg att den gammla tråden var stängd för flera svar. Startar därför en fortsättning så snälla skriv gärna vidare här så vi får följas åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-16 11:29
    BF Lista

eeidaa 2 aug
    Snabbavinden 4 aug
    Snarf 6 aug
    Blekingskan 8 aug
    Jannabus 9 aug
    Puret101 20 aug

• Svar på tråden Tvillingar Aug -08 Del 2
  • 76Åsa

Hej
    Kikar in i denna tråden.
    Så mysigt att läsa det ni skriver!

Grattis till era tvillingar!
    Det var inte länge sedan jag själv satt som er och skrev och väntade... nu är mina 4 månader! Jösses vad tiden går.
    Åsa

• snarf

Grattis Åsa till två ursöta pojkar! Måste vara otroligt skönt att ha blivit av med den stooooora magen *s* den ser visserligen charmig och go ut men den ser även ohyggligt tung ut
    Ja tiden går så fort, för fort.

• 76Åsa

Snarf
    Ha ha. Ja jag gick upp några härliga kilon, närmare bestämt 36!
    Har 16 kvar!

• eeidaa

Snabbavinden

Grattis till 2 flickor Skrattande

• puret101

Vad skönt att höra att det går bra för allihopa!

Vi var in till förlossningen natten till måndagen, jag hade smärtsamma sammandragningar med ca en minuts mellanrum. När vi åkt ca 4 mil (har 13 till förlossningen) avtar sammandragningarna en del så jag ringer upp förlossningen igen, men de vill att vi kommer in ändå. Så kvart över två på natten var vi framme i Gävle. Tack och lov såg allting bra ut, båda bebisarna mådde bra och låg jämsides med varandra med huvudena neråt. Livmodertappen var oxå jättebra. Men vi stannade över natten för säkerhetsskull.

Jag är i vecka 26 nu, idag mätte magen 34 cm och mitt HB låg på 120.

• Blekingskan 74

Oj då Puret, vilket skrämselskott! Man vill ju inte föda vi vecka 26!

Snabbavinden - grattis till lyckat UL och till tjejerna! Vad har ni sen innan?

Har varit på UL idag och krokodilerna utan kön (min man är stenhård på den punkten) hade växt bra. De är ca 1200 och 1300 g tunga (lite under och lite över snittet) men tyvärr ligger nr 1 i säte. Ska försöka prata honom/henne till rätta så att h*n gör en halv kullerbytta. Men det måste nog ske snart annars finns det nog inte plats.

• snabbavinden

snarf- du ¨måste skriva när du har varit på UL.
    76Åsa- Grattis till dina tvillingar.
    eeidaa- tack så mkt
    Puret- va skönt att allt såg bra ut, men jisses va långt till BB.Snacka om att din mage är stor, sist jag fick min mage mätt så var den bara 27 cm, men det var normalt sa min BM.

Blekingskan- Jag har en dotter och en son sedan tidigare.
    Min bäbis som ligger längst ner ligger med fötterna neråt och tvåan ligger med huvudet neråt, helt tvärt emot. Men Läkaren som gjorde ul trodde inte att det var någon större fara än för dom hinner vända sig. Mina vägde 1100-1200 gram och det var normalt sa han, men det varierar väl säkert sånt med lite vad som är snitt.

Min sambo ville ju inte eller veta könet så igår när jag skulle få veta så satt han och höll för öronen och titta ner i golvet, men strax innan jag fick veta tvåan så sa han att, jag kan oxå höra så då sa läkaren att jaha här har vi oxå blygläppar så då förstod ju min sambo vilket kön det var på 1 an oxå.

• Anki85

snabbavinden: grattis till 2 tjejer!
    det var inte så stor mage! jag hade 32 i sf mått nu i v 27

har varit på könsul idag och här väntas det också två tjejer!
    enligt bm var det ingen tvekan om saken utan jättelätt att se

ska in på tillväxt ul i morgon och få reda på hur stora mina små tjejer är

• puret101

Anki85 och Snabbavinden: Grattis till 2 flickor :)

Fy vad jag är trött idag, småttingarna har bråkat hela natten känns det som...Och ryggen min är inte att tala om. Fler som har svårt att sova?

• snarf

Jag har inga problem att sova på dagen men nätterna! bebisarna är galna, höften gör ont, ryggen värker och magen är som en blystation vid vändningar *s* Misstänker att nätterna nu inte är någonting mot nätterna efter vecka 30 eftersom de är nu man börjar växa ordentligt.
    Kl 10.30 idag så blir de tillväxt ul, ska bli jätte spännande. Tyvär är sambon i usa och hälsar på sin pappa så jag får ta med min storasyster. Hon är helt salig över att få följa med .

Svar på tråden Tvillingar Aug -08 Del 2