• Douglas2005

Västerhaninge

Hej..
    hur är det att bo i västerhaninge?? vill ha ett svar nu, vi ska kanske flytta dit och vi måste ge mäklaren ett svar snart om vi vill köpa lägenheten eller inte...

• Svar på tråden Västerhaninge
  • caropia
    UnderYtan skrev 2008-04-15 10:51:33 följande:
    caropiaBra med svar från någon som faktiskt har erfarenhet av att bo i området :) Man hör ju så himla mycket om dessa förorter och jag tycker man ska ta det med en nypa salt.
    Jag kanske bara har haft tur med grannar, men har i det stora varit trevliga och mysiga!
    Just nu har det varit en del inbrott men förhoppningsvis ska polisen få bukt med det, dom har koll och vi grannar pratar ju ihop oss försöker hålla koll åt varann
  • ANOF

Jag har bott både i Jordbro och Haninge. Jag tycker inte det är något fel på något av ställena. Det är nära till allt, t exempel kommunikationer. Och även nära till fin natur.

• Tjockomammut
    MiaAnnette skrev 2008-04-15 10:53:11 följande:
    Håller med om att det har ett dåligt rykte, tom radhusen är ju mycket billigare där en någon annanstans.. Man backar lite bara man hör att det ligger i Jordbro!
    Jag vet, de är billigare där. Jag har hört folk som bor där som vägrar kalla det Jordbro. De kallar området "södra handen" istället. Ingen vill säga Jordbro. Fundersam

Jag har själv bott i Jordbro.
  • caropia
    Tjockomammut skrev 2008-04-15 10:55:39 följande:
    Vad bra, det kanske blivit bättre nu då. Min kusin bodde där för några år sen. Ang Jordbro är vi ju tydligen bara fördomsfulla. Men jag skulle då iallafall inte gå genom Jordbro en sen lördagsnatt. Fördom eller inte.
    Det är bara sanning är otroligt mycket skit i jordbro... tyvärr för det skulle kunna bli fint med all natur i närheten dom försöker få ordning på det men lyckas uppenbarligen inte!
    Tror det beror på vart man bor som sagt jag kan ha haft tur med grannarna
  • Tjockomammut
    UnderYtan skrev 2008-04-15 10:53:25 följande:
    Lägg av... jag är allergisk mot härskartekniker som att kalla folk för lilla du. Diskutera med vett!!!
    Ja, det var onödigt sagt kanske... håller med, jag blir bara så himla arg för jag känner så många som råkat illa ut i Jorbro.. jag blir upprörd när folk slänger upp i ansiktet att det är en fördom att man är otrygg i Jordbro. Fundersam Jordbro är ett djävla skitställe med en masa skitungar som springer omkring och rånar och misshandlar folk.  Ungarna springer omkring vind för våg och föräldrarna skiter totalt i dem.
  • Mizz Turko
    Tjockomammut skrev 2008-04-15 11:03:35 följande:
    Ja, det var onödigt sagt kanske... håller med, jag blir bara så himla arg för jag känner så många som råkat illa ut i Jorbro.. jag blir upprörd när folk slänger upp i ansiktet att det är en fördom att man är otrygg i Jordbro. Jordbro är ett djävla skitställe med en masa skitungar som springer omkring och rånar och misshandlar folk.  Ungarna springer omkring vind för våg och föräldrarna skiter totalt i dem.
    ja jaja, vad bra att vi slipper en fördomsfull människa som dig. och man kanske behandlas som man är ...

kan tillägga att jag bott på många ställen och det är lika överallt.

i VH har jag många vänner som blivit antastade, rånade, och 1 som blivit våldtagen....
  • Tjockomammut
    caropia skrev 2008-04-15 10:58:52 följande:
    Det är bara sanning är otroligt mycket skit i jordbro... tyvärr för det skulle kunna bli fint med all natur i närheten dom försöker få ordning på det men lyckas uppenbarligen inte!Tror det beror på vart man bor som sagt jag kan ha haft tur med grannarna
    Absolut, Jordbros läge är jättefint. massor med skog och coola forntidslämningar omkring. Jordbro var tvärlugnt för antal år sedan... sen hände nåt. Gud vet vad.
    jag skulle gärna bo där om det var som förr så att säga.
    Men det är ju sant att skit händer overallt... men måste jag välja att gå igenom tex vendelsö och Jordbro.. så tog jag vendelsö. jag tror många som känner till haninge tänker likadant.
    Har man dessutom en polis som plastpappa så får man ju höra en del... jag tror inte polisen hittar på bara för att det är skoj.
  • Tjockomammut
    Mizz Turko skrev 2008-04-15 11:15:18 följande:
    ja jaja, vad bra att vi slipper en fördomsfull människa som dig. och man kanske behandlas som man är ...kan tillägga att jag bott på många ställen och det är lika överallt. i VH har jag många vänner som blivit antastade, rånade, och 1 som blivit våldtagen....
    jaja... lycka till i Jordbro. Men livet är säkert lättare för dig där som inte är en blond "svennehora."
    Skönt att jag flyttat från ghettot hursomhelst.
    Synd om "svennedjäveln" som blev misshandlad och rånad på sin armprotes också... han vill ju också flytta stackarn. Hoppas han också kan göra det snart.
  • MallaMojs
    Jag är uppvuxen i Västerhaninge, och tror inte att det är mycket värre än någon annan förort... Nu bor jag i Handen, same same, men med ett stort köpcentrum och lite närmare stan.

Bostadsrätterna på Ringvägen är jättefina, även en hel de av hyresrätterna (ner mot pendeltågsstationen) och jag skulle LÄTT kunna flytta tillbaka.

Jag har som sagt bott här i hela mitt liv (28 år snart) och såklart hört en massa "skit", men aldrig råkat ut för något själv.

Vad det gäller Jordbro och även Brandbergen, så har de, enligt mig, oförtjänt dåligt rykte...men det är väl så, att man hör bara det värsta!!
    *~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Hillan

Jag är född och uppvuxen där. Det var helt ok då när jag var liten, men tyckte Ribbyskolan var rätt stökig. Bodde på radhussidan. Mycket fina grönområden.

Svar på tråden Västerhaninge