• Douglas2005

Västerhaninge

Hej..
    hur är det att bo i västerhaninge?? vill ha ett svar nu, vi ska kanske flytta dit och vi måste ge mäklaren ett svar snart om vi vill köpa lägenheten eller inte...

• Svar på tråden Västerhaninge
  • Mizz Turko
    Tjockomammut skrev 2008-04-15 11:24:15 följande:
    jaja... lycka till i Jordbro. Men livet är säkert lättare för dig där som inte är en blond "svennehora."Skönt att jag flyttat från ghettot hursomhelst. Synd om "svennedjäveln" som blev misshandlad och rånad på sin armprotes också... han vill ju också flytta stackarn. Hoppas han också kan göra det snart.
    nu snackar du om en massa fördomar... är det bara svennen som råkar illa ut???!!!

snälla, ta dig ut från din bubbla...

misshandel, rån, våldtäkt har inget med hårfärg/etnicitet att göra... den idioten som är på hugget gör det väl hur som helst, oavsett hårfärg, tillhörighet
  • Tjockomammut
    Mizz Turko skrev 2008-04-15 11:31:31 följande:
    nu snackar du om en massa fördomar... är det bara svennen som råkar illa ut???!!!snälla, ta dig ut från din bubbla...misshandel, rån, våldtäkt har inget med hårfärg/etnicitet att göra... den idioten som är på hugget gör det väl hur som helst, oavsett hårfärg, tillhörighet
    Javisst, bara fördomar.

Skit samma. Orkar inte tjafsa mer om detta.

För att återgå till TOPIC. Ts får bilda sin egen uppfattning, det blir bäst så.
  • Douglas2005

såå vad tycker ni?? flytta eller inte??

• caropia
    Douglas2005 skrev 2008-04-15 13:22:45 följande:
    känns det bra med lägenheten så tycker jag ni ska slå till!
    Tvivlar ett det finns nån förort här i stockholm som är helt utan kriminallitet och jag känner mig trygg här!
    Sen är det nära till natur och hav och haninge centrum är stort och fint, det finns en superfin lekpark på ringvägen också finns mer bra än dåligt även om det finns en del skit här med...
  • chamar
    caropia skrev 2008-04-15 13:30:57 följande:
    känns det bra med lägenheten så tycker jag ni ska slå till!Tvivlar ett det finns nån förort här i stockholm som är helt utan kriminallitet och jag känner mig trygg här!Sen är det nära till natur och hav och haninge centrum är stort och fint, det finns en superfin lekpark på ringvägen också finns mer bra än dåligt även om det finns en del skit här med...
    Håller med!!
  • caropia
    Douglas2005 skrev 2008-04-15 13:22:45 följande:
    vart bor du nu?
  • Douglas2005
    Svar på #46
    just nu bor jag i åkersberga med min lilla familj.. jag är så himla rädd att allt ska bli fel... men är de hur mycket våld o skit mot oss "vanliga" som bara gårt förbi om ni förstår hur jag menar..!!
    vi måste ge mäklaren ett svar idag typ NU... jag vill men känner mej endå rädd...
  • Tjockomammut
    Douglas2005 skrev 2008-04-15 14:06:01 följande:
    Svar på #46just nu bor jag i åkersberga med min lilla familj.. jag är så himla rädd att allt ska bli fel... men är de hur mycket våld o skit mot oss "vanliga" som bara gårt förbi om ni förstår hur jag menar..!!vi måste ge mäklaren ett svar idag typ NU... jag vill men känner mej endå rädd...
    Känner du ingen som bor där du kan fråga. Hur kände du när du var där och tittade då?

Man behöver ju tydligen inte vara så fördomsfull. Skit händer ju överallt, så slå till du.

... skämtåsido. Jag tror ingen kan hjälpa dig med detta förrutom dig själv och din egen magkänsla. jag förstår om du har lite ågren.

Jag kan ge dig ett tips. Haninge är stort och väldigt fint. Det finns massor av bra områden. Jag skulle inte välja Ringvägen. Hur mycket ska ni ge för lägenheten?
  • Tjockomammut

Andra sidan av VH är fint... (Ribbylund ) och lugnare. Har en kompis som bor där. Längre bort från pendeln. Det är lungare då.. Jättemysigt där.

Ribby! Se karta.

www.hitta.se/SearchCombi.aspx&var=v%e4sterhaninge

• Douglas2005
    Svar på #48
    Ok känns skööönt att ni e ärliga som sagt skiten kommer man aldrig ifrån.. de är en 4a för 725000...
    Mysig stor o ljus är den... hoppas vi gör rätt nu, finns de bra dagis och mvc, bvc o så?
    tack för svaren
  • Tjockomammut

Jag tycker VH centrum är mysigt. Huruvida bvc/mvc och dagis är har jag ingen aning om. De är säkert som på de flesta ställen.

• caropia
    Douglas2005 skrev 2008-04-15 14:33:07 följande:
    Svar på #48Ok känns skööönt att ni e ärliga som sagt skiten kommer man aldrig ifrån.. de är en 4a för 725000... Mysig stor o ljus är den... hoppas vi gör rätt nu, finns de bra dagis och mvc, bvc o så?tack för svaren
    det finns 2 dagis på den sidan som är bra, bvc är jättebra, vc har fått pris så den är väldigt bra
    mvc finns i haninge och jag har varit väldigt nöjd med bemötandet jag fått därifrån.
    Ringvägen är ju uppdelad med bostadsrätter och hyresrätter och jag tror att det är meningen att så småningom ska allt bli bostadsrätt så då lär det nog bli ännu lugnare.
    Du måste gå på magkänslan men jag har som sagt vad alltid trivts, lycka till!
Svar på tråden Västerhaninge