Inlägg från: LuMa |Visa alla inlägg
  • LuMa

    Vad var det lättaste vs jobbigaste med att bli tvåbarnsförälder? (Ni som har tätt mellan syskonen)

    Nyfiken gul skrev 2008-04-18 14:34:08 följande:


    Kan säga så här också att det var svårt att förstå att storebror faktiskt fortfarande var en bebis och behövde få bli behandlad som en sån också.. Det var oerhört lätt att börja skälla o bråka på storebror och tycka att han nu var en stor kille o borde kunna ditten o datten... Man glömde bort att han också bar blöja o napp o snuttefilt och verkligen också behövde sin mammas famn o kramar...Så det är något som gnager mitt samvete enormt mycket! usch vad jag skäms så här i efterhand...
    Det här är det jag har tyckt varit jobbigast också.
    Vi har 18 månader mellan våra och förutom det nyfiken gul skrev om här ovan så tyckte jag inte det var speciellt jobbigt alls första tiden.
    Värre blev det sen när lillasyster blev mobil och började ta storebrors saker. För att inte prata om att ha två som är i trotsåldern samtidigt.
  • LuMa
    DenLyckosamma skrev 2008-04-18 14:46:22 följande:
    Twixie: Min äldsta heter också Melvin LuMa: Jaaaa..Hurra..Eller inte kanske..Trotsåldern är bra jobbig när man har två stycken i den..haha..Här kan det vara kaos när båda trotsar..
    I know!
    Vi har just tagit oss genom det värsta för tillfället hoppas jag. Det har varit en otroligt jobbig vinter. :-/
    Nu är det bara att njuta tills nästa period kommer.
  • LuMa
    Twixie skrev 2008-04-18 14:53:11 följande:
    Mmmm, räknade svettigt ut här för ett tag sedan att när bebis kommer in i första trotsen runt 18 mån så kommer stora att vara i sin fullaste 3 års trots troligtvis

    Det låter så bekant på nåt vis.
    Här har vi just klarat av lillasysters 3 års trots och storebrors 4½ års trots. *pust*
Svar på tråden Vad var det lättaste vs jobbigaste med att bli tvåbarnsförälder? (Ni som har tätt mellan syskonen)