• Håll min hand

skit-Agria

vet ni nån annan bra försäkring för djur (katt) än Agria?

Är det så att, bara för att han nu har haft en urinvägsinfektion (behandlad), (innan han blev försäkrad) så kommer inte urinvägsproblem alls gälla i försäkringen.

Är det så med alla djurförsäkringar?

Låter ju helt värdelöst.

Blev så arg så jag var jätteotrevlig mot skatan i telefon.

• Svar på tråden skit-Agria
  • The past is now

Håll min hand skrev 2008-04-21 12:50:30 följande:

vet ni nån annan bra försäkring för djur (katt) än Agria?Är det så att, bara för att han nu har haft en urinvägsinfektion (behandlad), (innan han blev försäkrad) så kommer inte urinvägsproblem alls gälla i försäkringen. Är det så med alla djurförsäkringar?Låter ju helt värdelöst.Blev så arg så jag var jätteotrevlig mot skatan i telefon.
    Men så är det ju även för oss vuxna (även barn) när vi ska teckna tex livförsäkring. Helt rätt tycker ju jag dårå.

Men som svar på din fråga,nej jag tror inte det. Kanske if?
  • Tieo

if
    sveland
    folksam

titta runt på deras

• Fiffis

If ska tydligen vara jätte bra för djur då de står för ev medicin kostnader och det gör inte agria, vad jag har hört iaf.

• Håll min hand

The past is now skrev 2008-04-21 12:52:57 följande:

Men så är det ju även för oss vuxna (även barn) när vi ska teckna tex livförsäkring. Helt rätt tycker ju jag dårå.Men som svar på din fråga,nej jag tror inte det. Kanske if?
    Jag kan i princip inget om försäkringar alls.

Ska kolla på if. Usch vad jag blev på dåligt humör
  • Terppa

de e klart försäkringen inte täcker redan existerande problem.

tråkigt men sant. jag har själv haft förutseende nog att försäkra alla katterna innan nåt hänt, farsan hade inte sån tur, hans katt kostade 18 000kr i sjukhuskostnader pga urinsten. o nej, de täcker inte försäkringen om nåt händer i framtiden, han har folksam.

• Joppis

vet ni nån annan bra försäkring för djur (katt) än Agria?Är det så att, bara för att han nu har haft en urinvägsinfektion (behandlad), (innan han blev försäkrad) så kommer inte urinvägsproblem alls gälla i försäkringen. Är det så med alla djurförsäkringar?Låter ju helt värdelöst.Blev så arg så jag var jätteotrevlig mot skatan i telefon.
    Det är väl ganska självklart att försäkringsbolagen garderar sig mot tidigare/pågående "krämpor"

Jag ändrade min försäkring förra veckan med att lägga till "Användbarhet". Då var jag tvungen att skicka ett dagsfärskt intyg från en veterinär gällande en akutmagsjuka som hunden var inlagd för i höstas.
  • guinevere

Alla försäkringsbolagen har såna regler. Skillnaden jag har märkt mellan bolagen är att Agria är otrevliga och ger intryck av att vara glada att slippa ersätta kostnader. Jag har en katt som jag försäkrade hos Agria samma dag som vi köpte henne och som visade symptom efter några månader. Vad vi inte tänkte på var att hon bar sjukdomen redan när vi köpte henne och Agria var så otroligt otrevliga. Det kändes verkligen som om de trodde att jag medvetet försökte lura dem.

Att byta när man har en klausul kan dessutom vara svårt. Och om du får till ett byte kommer klausulen förmodligen följa med även till det nya bolaget.

Sen får man inte glömma att läsa ordentligt om hur ersättningsbeloppen minskar när katten blir äldre etc. (Ex kan ersättningsbeloppet för katter över 11 år vara max 6000kr) Djurförsäkringar är långt ifrån så bra som de försöker ge sken av i reklamerna.

• dellelgarin

självklart täcker inte en försäkring sådant som redan finns. Det tror jag inte du hittar en enda djurförsäkring som gör, trist att du blev arg på ombudet dock..... *partisk*

Jag har det bra här på åkern
  • dellelgarin
    guinevere skrev 2008-04-21 13:16:47 följande:
    Alla försäkringsbolagen har såna regler. Skillnaden jag har märkt mellan bolagen är att Agria är otrevliga och ger intryck av att vara glada att slippa ersätta kostnader. Jag har en katt som jag försäkrade hos Agria samma dag som vi köpte henne och som visade symptom efter några månader. Vad vi inte tänkte på var att hon bar sjukdomen redan när vi köpte henne och Agria var så otroligt otrevliga. Det kändes verkligen som om de trodde att jag medvetet försökte lura dem.Att byta när man har en klausul kan dessutom vara svårt. Och om du får till ett byte kommer klausulen förmodligen följa med även till det nya bolaget.Sen får man inte glömma att läsa ordentligt om hur ersättningsbeloppen minskar när katten blir äldre etc. (Ex kan ersättningsbeloppet för katter över 11 år vara max 6000kr) Djurförsäkringar är långt ifrån så bra som de försöker ge sken av i reklamerna.
    Jag har iallfall aldrig upplevt att någon hos Agria har varit otrevliga tvärtom.
  • dellelgarin
    Fiffis skrev 2008-04-21 12:55:31 följande:
    If ska tydligen vara jätte bra för djur då de står för ev medicin kostnader och det gör inte agria, vad jag har hört iaf.
    agria ersätter upp till 800:- kronor av dina medicinkostnader....
Svar på tråden skit-Agria