• Håll min hand

skit-Agria

vet ni nån annan bra försäkring för djur (katt) än Agria?

Är det så att, bara för att han nu har haft en urinvägsinfektion (behandlad), (innan han blev försäkrad) så kommer inte urinvägsproblem alls gälla i försäkringen.

Är det så med alla djurförsäkringar?

Låter ju helt värdelöst.

Blev så arg så jag var jätteotrevlig mot skatan i telefon.

• Svar på tråden skit-Agria
  • pajas01

ofta svårt att försäkra människa som djur som har varit sjuk för en speciell sjukdom..

min mamma har ms och hon kan itne försäkra sig någon stans typ eller ju genom sitt fakc för då behövde man itne skicka in sjukintyg eller va de va,,

• Majsan70

Håll min hand skrev 2008-04-21 16:12:32 följande:

Ja det där lät ju som en enda röra. Men om katten blivit behandlad för uvi.. räknas det då som en sjukdom? det kan väl hända alla utan att symptomen kommer tillbaka igen?
    Ofta har ju vissa katter anlag för UVI och stenar osv och det blir gärna återkommande och medför stora kostnader för försäkringsbolagen och därför är de självklart skeptiska att försäkra en katt som redan har haft UVI.
  • Kantarellen

Håll min hand skrev 2008-04-21 16:08:45 följande:

Vadå var glad att katten går att försäkra alls... kan du bara knipa igen. var glad själv.
    Ja, det är nämligen inte självklart att katten går att försäkra. Och ja, jag är glad att jag har kunnat försäkra min katter.
    Om du inte vill ha svar tycker jag du skall låta bli att starta en tråd.
  • Håll min hand
    Kantarellen skrev 2008-04-21 16:17:58 följande:
    Håll min hand skrev 2008-04-21 16:08:45 följande:
    Ja, det är nämligen inte självklart att katten går att försäkra. Och ja, jag är glad att jag har kunnat försäkra min katter. Om du inte vill ha svar tycker jag du skall låta bli att starta en tråd.
    Nähä okej och varför det då? Har ingen större koll på försäkringar därför jag frågar.

Jag behöver inga besserwissers-tillsägelser som säger att jag ska vara si eller så. Det gör mig vansinnig om nå! Tyckte det lät j*vligt mopsigt det du sa.

Det är väl klart jag vill ha svar. Jag ger bara svar på tal.
  • dellelgarin
    Håll min hand skrev 2008-04-21 18:10:33 följande:
    Nähä okej och varför det då? Har ingen större koll på försäkringar därför jag frågar. Jag behöver inga besserwissers-tillsägelser som säger att jag ska vara si eller så. Det gör mig vansinnig om nå! Tyckte det lät j*vligt mopsigt det du sa. Det är väl klart jag vill ha svar. Jag ger bara svar på tal.
    Undrar om du behöver träna på att ta det lite lugnt och kontrollera dig lite. Tror inte att någon vill hjälpa nån med så grymt taskig attityd som du.

Och nej det är inte självklart att få försäkra någonting. Anses det vara för högrisk så är det antingen ruinerande dyrt eller så vill inte försäkra "varan" vad det nu är.

Du behöver växa upp från din tonårsattityd. Lycka till.
    Jag har det bra här på åkern
  • Håll min hand

dellelgarin: Nä du är ju säkert så rejäl och har aldrig haft en dålig dag? E man irriterad så e det lätt hänt att man blir irriterad när någon försöker tillrättavisa en och säger att "du ska vara glad att du ens bla bla bla", som en annan morsa.

Och jag är såå arg på mig själv att jag inte försäkrade min lilla misse innan så han hade kunnat få en "hel-försäkring".

Fast det är ju j*vligt lätt att vara efterklok!!! Åh.

• Smultron ett

Håll min hand skrev 2008-04-21 12:50:30 följande:

vet ni nån annan bra försäkring för djur (katt) än Agria?Är det så att, bara för att han nu har haft en urinvägsinfektion (behandlad), (innan han blev försäkrad) så kommer inte urinvägsproblem alls gälla i försäkringen. Är det så med alla djurförsäkringar?Låter ju helt värdelöst.Blev så arg så jag var jätteotrevlig mot skatan i telefon.
    Är det inte så med alla försäkringar?
    hade du en finne när du var fem får du ingen livförsäkring.
    Tog nån din penna när du gick i skolan får du ingen stöldförsäkring... EVER. deal with it.
  • Håll min hand

Smultron ett skrev 2008-04-21 18:36:53 följande:

Håll min hand skrev 2008-04-21 12:50:30 följande:
    Är det inte så med alla försäkringar?hade du en finne när du var fem får du ingen livförsäkring.Tog nån din penna när du gick i skolan får du ingen stöldförsäkring... EVER. deal with it.
    ja jag har fortfarande finnar jobbigt nog..

märker nu att jag måste börja studera försäkringar.
  • Fragile Angel

Så är det ju med alla försäkringar, människa som djur. Du skulle ha försäkrat på en gång. Nåja, lycka till iallafall .

Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • Kantarellen

Håll min hand skrev 2008-04-21 18:10:33 följande:

Nähä okej och varför det då? Har ingen större koll på försäkringar därför jag frågar. Jag behöver inga besserwissers-tillsägelser som säger att jag ska vara si eller så. Det gör mig vansinnig om nå! Tyckte det lät j*vligt mopsigt det du sa. Det är väl klart jag vill ha svar. Jag ger bara svar på tal.
    Eftersom du har bett mig hålla tyst så tycker jag det är en bättre ide att du själv tar reda på fakta genom att kontakta försäkringsbolagen än att bli arg på mig. Har inte direkt lust att sitta här och svara när du bara är otrevlig.
Svar på tråden skit-Agria