• Håll min hand

skit-Agria

vet ni nån annan bra försäkring för djur (katt) än Agria?

Är det så att, bara för att han nu har haft en urinvägsinfektion (behandlad), (innan han blev försäkrad) så kommer inte urinvägsproblem alls gälla i försäkringen.

Är det så med alla djurförsäkringar?

Låter ju helt värdelöst.

Blev så arg så jag var jätteotrevlig mot skatan i telefon.

• Svar på tråden skit-Agria
  • majjssan

Har bara dålig erfarenhet av Agria och hade jag inte haft klausul på en av mina hundar då hade jag bytt bolag för länge sen.

• dellelgarin
    majjssan skrev 2008-04-21 13:58:36 följande:
    Har bara dålig erfarenhet av Agria och hade jag inte haft klausul på en av mina hundar då hade jag bytt bolag för länge sen.
    vad har du för dåliga erfarenheter då?
    Jag har det bra här på åkern
  • majjssan

Lång historia....
    Kortfattad- köpte min häst dräktig och ringde och kollade så att hon var fullförsäkrad.
    HOn fölade och fölet bröt benet under fölningen.Redan där sket det sig då jag skulle haft en tilllägsförsäkring som då inte kundtjäsnten talade om då jag bad dom kolla så att jag hade full försäkring.
    JAg ringde Agria igen då hästen låg i hagen två timmar gammal med brutet framben och frågade om jag kunde åka till vet och försöka fixa benet.Jag frågade om stoets försäkring skulle täcka detta? Ja, fick jag till svar.Tog stoet och fölet till Hallandsdjursjukhus där fölet blev opererat efter Vetreinären hade prata med Agria först förstås.
    Hästarna stog på HAllandsdjursjukhus i två månader och när vi fick hämta hem hästarna då kom det en saftig räkning där Agria säger att stoets försäkring endast täcker upp till 30.000 och resten får vi betala ur egen ficka.
    Jag ringer upp Agria igen och som tur är så har jag sparat alla namn på personer jag prata med.Pratade med en säljare som sa att om fölet fick en egen föräkring innom 30 dagar då kunde detta resterande belopp gå på fölets försäkring.JAg sa att fölet var sålt innan den var född och då måste köparen teckan försäkringen i Agria för att detta skulle göras rätt.Köparen teckande fullförsäkring och då komm smällen.Jag fick en påminelse på räkningen och heltplötsligt så gällde inte fölets försäkring då det inte var jag som var ägare utan han var ju såld.Jösses vilken soppa!!!
    Ingen vill kännas vid samtalen och någon inspelning görs heller inte så jag kunde inte bevisa samtalen genom inspelning.
    Fick tag i kundtjänstchefen som inte heller var resonlig och ville bolla mig vidare.
    Dom hävdade att jag skulle läst paragraferna i foldern.JAg sa att jag ringt till kundtjänst varje gång för att få rätt information.Jag frågar varför kundtjänsten säger en sak och sedan stämmer inte detta.Sitter man i kundtjäsnten då borde man klara av att svara på dessa frågor gällande försäkringar och vet man inte svaret då ska man väl skicka frågan vidare istället för att gissa och vilseleda kunden ifråga.
    Jag har en hanhund med artros och där gäller samma sak får en information av kundtjänst och en annan då jag lämnar in kvitton för direktreglering.

Historien blev lång ändå, men så här ser min erfarenhet ut.....

• dellelgarin
    majjssan skrev 2008-04-21 14:37:15 följande:
    Lång historia....Kortfattad- köpte min häst dräktig och ringde och kollade så att hon var fullförsäkrad.HOn fölade och fölet bröt benet under fölningen.Redan där sket det sig då jag skulle haft en tilllägsförsäkring som då inte kundtjäsnten talade om då jag bad dom kolla så att jag hade full försäkring.JAg ringde Agria igen då hästen låg i hagen två timmar gammal med brutet framben och frågade om jag kunde åka till vet och försöka fixa benet.Jag frågade om stoets försäkring skulle täcka detta? Ja, fick jag till svar.Tog stoet och fölet till Hallandsdjursjukhus där fölet blev opererat efter Vetreinären hade prata med Agria först förstås.Hästarna stog på HAllandsdjursjukhus i två månader och när vi fick hämta hem hästarna då kom det en saftig räkning där Agria säger att stoets försäkring endast täcker upp till 30.000 och resten får vi betala ur egen ficka.Jag ringer upp Agria igen och som tur är så har jag sparat alla namn på personer jag prata med.Pratade med en säljare som sa att om fölet fick en egen föräkring innom 30 dagar då kunde detta resterande belopp gå på fölets försäkring.JAg sa att fölet var sålt innan den var född och då måste köparen teckan försäkringen i Agria för att detta skulle göras rätt.Köparen teckande fullförsäkring och då komm smällen.Jag fick en påminelse på räkningen och heltplötsligt så gällde inte fölets försäkring då det inte var jag som var ägare utan han var ju såld.Jösses vilken soppa!!!Ingen vill kännas vid samtalen och någon inspelning görs heller inte så jag kunde inte bevisa samtalen genom inspelning.Fick tag i kundtjänstchefen som inte heller var resonlig och ville bolla mig vidare.Dom hävdade att jag skulle läst paragraferna i foldern.JAg sa att jag ringt till kundtjänst varje gång för att få rätt information.Jag frågar varför kundtjänsten säger en sak och sedan stämmer inte detta.Sitter man i kundtjäsnten då borde man klara av att svara på dessa frågor gällande försäkringar och vet man inte svaret då ska man väl skicka frågan vidare istället för att gissa och vilseleda kunden ifråga.Jag har en hanhund med artros och där gäller samma sak får en information av kundtjänst och en annan då jag lämnar in kvitton för direktreglering.Historien blev lång ändå, men så här ser min erfarenhet ut.....
    en liten fråga, som kanske ses dum i sammanhanget men har du inget ombud som finns för dig lokalt? Så att man slipper prata med fler än en människa?

En sak att påpeka, när man ringer och frågar kundtjänst om försäkringen täcker detta?
    De svarar ja, men du måste väl fortfarande veta att eftervård kostar pengar och kundtjänst kan ju omöjligt svara på hur mycket det kommer att kosta, självklart täcker inte försäkringen ÖVER det maxbelopp som stoet är försäkrat för.

Och att stoet är fullförsäkrat betyder ju inte att fölungen är det.
    Eller du kanske hade frågat om stoet och fölungen var försäkrat? Är inte så insatt i hästförsäkringarna men misstänker att det finns en häst avel... eller något liknande... var det det du hade?

Jag frågar inte dessa frågor för att jäklas med dig bara så du vet, jag är däremot mycket intresserad av försäkringar och vill gärna lära mig mera.... så ta inte illa upp av att jag är frågvis.. det betyder inte att jag säger att du har fel eller så....
  • skorpionen80

Både jag och Mamma har Agria på våra katter. Jag har fått ut ersättning en gång, mamma flera. Har aldrig varit något som helst problem. Men överallt finns det folk som är missnöjda och folk som gör fel.

TS - kolla istället hur högt ersättningsbelopp de olika försäkringarna har, de kan skilja sig väldigt mycket åt! Kolla även hur det blir när katten blir äldre. Självrisken är också en sak som skiljer sig.

• dellelgarin

majjsan:

detta med att försäkringen ställdes på den nya ägaren av fölet..då tillfaller ju eventuella ersättningar naturligtvis den nya ägaren, då kan ju inte du få några pengar då du inte står på försäkringen... det är för mig naturligt, skulle då kostnaden för vården ha skrivits över på fölets ägare och det blev en miss där eller?

• Kantarellen

Självklart kan man inte försäkra mot en sjukdom katten redan har, men var glad att katten går att försäkra alls i stället.

Jag har bytt från sveland till agria då agria upplevdes bättre och lättare att ha att göra med av personalen på det djursjukhus där jag jobbade.

• Fiffis
    dellelgarin skrev 2008-04-21 13:39:21 följande:
    .agria ersätter upp till 800:- kronor av dina medicinkostnader....
    Ok, det var tjejen jag köpte min katt ifrån som sa det så...jag har ingen aning.
  • dellelgarin
    Fiffis skrev 2008-04-21 15:37:20 följande:
    Ok, det var tjejen jag köpte min katt ifrån som sa det så...jag har ingen aning.
    haha om man inte har någon aning kanske man inte skall säga något....
  • Majsan70
    Fiffis skrev 2008-04-21 12:55:31 följande:
    If ska tydligen vara jätte bra för djur då de står för ev medicin kostnader och det gör inte agria, vad jag har hört iaf.
    Huruvida de ersätter mediciner o rehab o sånt beror ju på viken försäkring man har tecknat. tecknar man bas ingår det inte, tecknar man plus ingår det!
Svar på tråden skit-Agria