• Håll min hand

skit-Agria

vet ni nån annan bra försäkring för djur (katt) än Agria?

Är det så att, bara för att han nu har haft en urinvägsinfektion (behandlad), (innan han blev försäkrad) så kommer inte urinvägsproblem alls gälla i försäkringen.

Är det så med alla djurförsäkringar?

Låter ju helt värdelöst.

Blev så arg så jag var jätteotrevlig mot skatan i telefon.

• Svar på tråden skit-Agria
  • Fiffis
    dellelgarin skrev 2008-04-21 15:40:37 följande:
    haha om man inte har någon aning kanske man inte skall säga något....
    Förlåt då, tänkte hon borde veta hon lever ju på katt och hund uppfödning och har en massa försäkringar. Hon kanske mena att dom har större ersättning för mediciner.
  • dellelgarin
    Majsan70 skrev 2008-04-21 15:44:13 följande:
    Huruvida de ersätter mediciner o rehab o sånt beror ju på viken försäkring man har tecknat. tecknar man bas ingår det inte, tecknar man plus ingår det!
    ja självklart men det diskuteras ju bara om agria ersätter eller ej och de gör de ju i plus för katter 800:-
    och i plus för hundar 400 och plus extra 800:

hästar vet jag ej..
    Jag har det bra här på åkern
  • dellelgarin
    dellelgarin skrev 2008-04-21 15:49:25 följande:
    ja självklart men det diskuteras ju bara om agria ersätter eller ej och de gör de ju i plus för katter 800 ch i plus för hundar 400 och plus extra 800:hästar vet jag ej..
    herregud helt förvirrad trodde det var mitt svar du svarade på ...sorry....  :-S
  • Anne N

Håll min hand skrev 2008-04-21 12:50:30 följande:

vet ni nån annan bra försäkring för djur (katt) än Agria?Är det så att, bara för att han nu har haft en urinvägsinfektion (behandlad), (innan han blev försäkrad) så kommer inte urinvägsproblem alls gälla i försäkringen. Är det så med alla djurförsäkringar?Låter ju helt värdelöst.Blev så arg så jag var jätteotrevlig mot skatan i telefon.
    Enda jag vet om akttförsäkringar är att då jag skulle försäkra mina katter så var agria det enda försäkringsbolag som livförsäkrar huskatter
  • Majsan70
    dellelgarin skrev 2008-04-21 15:51:31 följande:
    herregud helt förvirrad trodde det var mitt svar du svarade på ...sorry....  :-S
    haha! Jag lever i ständig förvirring så jag vet hur det är!
  • dellelgarin

Är det någon som vet om det är fler än Agria som gör sänkning av självrisk på skadefria år?

• Håll min hand
    Kantarellen skrev 2008-04-21 15:19:23 följande:
    Självklart kan man inte försäkra mot en sjukdom katten redan har, men var glad att katten går att försäkra alls i stället. Jag har bytt från sveland till agria då agria upplevdes bättre och lättare att ha att göra med av personalen på det djursjukhus där jag jobbade.
    Vadå var glad att katten går att försäkra alls... kan du bara knipa igen. var glad själv.
  • dellelgarin
    Håll min hand skrev 2008-04-21 16:08:45 följande:
    Vadå var glad att katten går att försäkra alls... kan du bara knipa igen. var glad själv.
    men gud vilken taskig attityd du har!
  • skorpionen80

Håll min hand skrev 2008-04-21 16:08:45 följande:

Men OJ!
  • Håll min hand
    majjssan skrev 2008-04-21 13:58:36 följande:
    Har bara dålig erfarenhet av Agria och hade jag inte haft klausul på en av mina hundar då hade jag bytt bolag för länge sen.
    Ja det där lät ju som en enda röra.

Men om katten blivit behandlad för uvi.. räknas det då som en sjukdom? det kan väl hända alla utan att symptomen kommer tillbaka igen?
Svar på tråden skit-Agria