dellelgarin skrev 2008-04-21 14:47:16 följande:
en liten fråga, som kanske ses dum i sammanhanget men har du inget ombud som finns för dig lokalt? Så att man slipper prata med fler än en människa?En sak att påpeka, när man ringer och frågar kundtjänst om försäkringen täcker detta?De svarar ja, men du måste väl fortfarande veta att eftervård kostar pengar och kundtjänst kan ju omöjligt svara på hur mycket det kommer att kosta, självklart täcker inte försäkringen ÖVER det maxbelopp som stoet är försäkrat för.Och att stoet är fullförsäkrat betyder ju inte att fölungen är det.Eller du kanske hade frågat om stoet och fölungen var försäkrat? Är inte så insatt i hästförsäkringarna men misstänker att det finns en häst avel... eller något liknande... var det det du hade?Jag frågar inte dessa frågor för att jäklas med dig bara så du vet, jag är däremot mycket intresserad av försäkringar och vill gärna lära mig mera.... så ta inte illa upp av att jag är frågvis.. det betyder inte att jag säger att du har fel eller så....
Jag hade svårt att få med allt i min historia ovan: men mitt sto var försökrad upp till 60.000 och vi var noga med att tala om detta för vetrinären så att operationen inte skulle överstiga detta belopp.Det märkliga var att när jag fick fakturan av Agria då täckte vetrinärvården endast upp till 30.000 fast dom sagt att det täcker hela summan?????
Vad gäller fölet och den nya ägaren så stog dom inte som ägare innan denna händelse, vilket Agria sa att det var bra för då kunde resterande summa gå på den nya ägarens försäkring.Fölets ägare täcknde en föräkring inom 30 dagar som var Agrias krav och då kom nästa smäll.Fölet hade helt plötsligt ett nytecknande och då gäller inte försäkringen på hans ben-hahaha jag blir galen när jag tänker tillbaks på hur knäppa en del är.
Enligt Agria nu så hade fölet en ny försäkring och då blir det en klausul på hans ben och den har en ny ägare och då gäller inte försäkringen alls på det som hänt.
Snacka om grundlurad från början till slut.
Vad gäller information så har vi varit mycket noga med att ringa Agria varje gång för att dubbel kolla och visst har jag ett ombud men dom kan inte svara på mina frågor alltid och då måste jag ringa till Agria kontoret istället.