• Håll min hand

skit-Agria

vet ni nån annan bra försäkring för djur (katt) än Agria?

Är det så att, bara för att han nu har haft en urinvägsinfektion (behandlad), (innan han blev försäkrad) så kommer inte urinvägsproblem alls gälla i försäkringen.

Är det så med alla djurförsäkringar?

Låter ju helt värdelöst.

Blev så arg så jag var jätteotrevlig mot skatan i telefon.

• Svar på tråden skit-Agria
  • Håll min hand
    Kantarellen skrev 2008-04-21 19:16:50 följande:
    Håll min hand skrev 2008-04-21 18:10:33 följande:
    Eftersom du har bett mig hålla tyst så tycker jag det är en bättre ide att du själv tar reda på fakta genom att kontakta försäkringsbolagen än att bli arg på mig. Har inte direkt lust att sitta här och svara när du bara är otrevlig.
    Ja det ska jag absolut göra. Dessutom tyckte jag att du var kaxig först det var därför jag blev arg. Men nåja vi skiter i det nu.
  • majjssan
    dellelgarin skrev 2008-04-21 14:47:16 följande:
    en liten fråga, som kanske ses dum i sammanhanget men har du inget ombud som finns för dig lokalt? Så att man slipper prata med fler än en människa?En sak att påpeka, när man ringer och frågar kundtjänst om försäkringen täcker detta?De svarar ja, men du måste väl fortfarande veta att eftervård kostar pengar och kundtjänst kan ju omöjligt svara på hur mycket det kommer att kosta, självklart täcker inte försäkringen ÖVER det maxbelopp som stoet är försäkrat för.Och att stoet är fullförsäkrat betyder ju inte att fölungen är det.Eller du kanske hade frågat om stoet och fölungen var försäkrat? Är inte så insatt i hästförsäkringarna men misstänker att det finns en häst avel... eller något liknande... var det det du hade?Jag frågar inte dessa frågor för att jäklas med dig bara så du vet, jag är däremot mycket intresserad av försäkringar och vill gärna lära mig mera.... så ta inte illa upp av att jag är frågvis.. det betyder inte att jag säger att du har fel eller så....
    Jag hade svårt att få med allt i min historia ovan: men mitt sto var försökrad upp till 60.000 och vi var noga med att tala om detta för vetrinären så att operationen inte skulle överstiga detta belopp.Det märkliga var att när jag fick fakturan av Agria då täckte vetrinärvården endast upp till 30.000 fast dom sagt att det täcker hela summan?????
    Vad gäller fölet och den nya ägaren så stog dom inte som ägare innan denna händelse, vilket Agria sa att det var bra för då kunde resterande summa gå på den nya ägarens försäkring.Fölets ägare täcknde en föräkring inom 30 dagar som var Agrias krav och då kom nästa smäll.Fölet hade helt plötsligt ett nytecknande och då gäller inte försäkringen på hans ben-hahaha jag blir galen när jag tänker tillbaks på hur knäppa en del är.
    Enligt Agria nu så hade fölet en ny försäkring och då blir det en klausul på hans ben och den har en ny ägare och då gäller inte försäkringen alls på det som hänt.
    Snacka om grundlurad från början till slut.
    Vad gäller information så har vi varit mycket noga med att ringa Agria varje gång för att dubbel kolla och visst har jag ett ombud men dom kan inte svara på mina frågor alltid och då måste jag ringa till Agria kontoret istället.
  • majjssan

Missade att skriva med att Fölets försäkring enligt Agria skulle vara som en överföring och inget nytecknande.Vilket dom sedan påstog att det va.

• Barn nr2
    Fiffis skrev 2008-04-21 12:55:31 följande:
    If ska tydligen vara jätte bra för djur då de står för ev medicin kostnader och det gör inte agria, vad jag har hört iaf.
    If täcker inte medicinkostnader. Förra våren när vår hund blev sjuk så fick vi ingen ersättning för de pengar vi la på medicinen men ersättning för alla andra kostnader.
  • Barn nr2

Håll min hand skrev 2008-04-21 16:08:45 följande:

Vadå var glad att katten går att försäkra alls... kan du bara knipa igen. var glad själv.
    Trevlig attityd TS.
  • dellelgarin
    majjssan skrev 2008-04-22 12:16:30 följande:
    Missade att skriva med att Fölets försäkring enligt Agria skulle vara som en överföring och inget nytecknande.Vilket dom sedan påstog att det va.
    nu förstår jag bättre Skrattande

låter supermärkligt, vilken otur du verkar ha haft. Vem tecknade försäkringen för fölet då? Det måste ditt ombud ha gjort?
    Jag har det bra här på åkern
  • Zocute

SJÄLVKLART gäller inte en försäkring för sånt som redan inträffat.

UVI (urinsten) på katt är oxå sånt som i det flesta fall kommer tillbaka.

Du kan inte fösäkra huset efter att det brunnit ner, likväl som du inte kan försäkra katten för UVI om den redan haft det!

Hur enkelt o självklart som helst!

• Zocute
    Fiffis skrev 2008-04-21 12:55:31 följande:
    If ska tydligen vara jätte bra för djur då de står för ev medicin kostnader och det gör inte agria, vad jag har hört iaf.
    Agria står visst för medicin, beror på vad man har för försäkring!
  • Zocute
    guinevere skrev 2008-04-21 13:16:47 följande:
    Alla försäkringsbolagen har såna regler. Skillnaden jag har märkt mellan bolagen är att Agria är otrevliga och ger intryck av att vara glada att slippa ersätta kostnader. Jag har en katt som jag försäkrade hos Agria samma dag som vi köpte henne och som visade symptom efter några månader. Vad vi inte tänkte på var att hon bar sjukdomen redan när vi köpte henne och Agria var så otroligt otrevliga. Det kändes verkligen som om de trodde att jag medvetet försökte lura dem.Att byta när man har en klausul kan dessutom vara svårt. Och om du får till ett byte kommer klausulen förmodligen följa med även till det nya bolaget.Sen får man inte glömma att läsa ordentligt om hur ersättningsbeloppen minskar när katten blir äldre etc. (Ex kan ersättningsbeloppet för katter över 11 år vara max 6000kr) Djurförsäkringar är långt ifrån så bra som de försöker ge sken av i reklamerna.
    FEL!!!!
    Maxbeloppet är inte 6000 kr för äldre katter....
    Ige, beroende på vad man har för försäkringsprodukt. Men så lågt som 6000 kr finns inte!
  • KisseNova

Barn nr2 skrev 2008-04-22 14:08:57 följande:

If täcker inte medicinkostnader. Förra våren när vår hund blev sjuk så fick vi ingen ersättning för de pengar vi la på medicinen men ersättning för alla andra kostnader.
    Jo det gör dom beroende på vad du har för försäkring. Och om medicinerna är nödvändiga. Jag har själv IF på min hund och dom täcker allt utom en resevation för bitskador då han är av sk kamphundsraser. Men då har han oxå veterinärvårdsförsäkring upp till 40.000 som är det högsta IF har i veterinärvård.
  • Kantarellen

Att prata om att olika bolag ersätter olika kostader känns ganska så menningslöst om man inte går in på vilken försäkring det handlar om. Vad en försäkring täcker varierar mellan olika försäkringar likväl olika bolag.

• Barn nr2
    KisseNova skrev 2008-04-23 13:07:32 följande:
    Barn nr2 skrev 2008-04-22 14:08:57 följande:
    Jo det gör dom beroende på vad du har för försäkring. Och om medicinerna är nödvändiga. Jag har själv IF på min hund och dom täcker allt utom en resevation för bitskador då han är av sk kamphundsraser. Men då har han oxå veterinärvårdsförsäkring upp till 40.000 som är det högsta IF har i veterinärvård.
    Ok, vi hade liv och veterinärvård på vår hund och han skulle behöva gå på medicin livet ut och medicinen kostade 1500kr/månad men det täcktes inte av vår försäkring. Men eftersom medicinen inte verkade tillfredställande och det inte fanns mer att göra valde vi att avliva honom.
  • guinevere
    Zocute skrev 2008-04-23 12:52:02 följande:
    FEL!!!!Maxbeloppet är inte 6000 kr för äldre katter....Ige, beroende på vad man har för försäkringsprodukt. Men så lågt som 6000 kr finns inte!
    Jag har en försäkring som efter att katten fyllt 11 år maximalt betalar ut 6000kr. Detta är dock inte hos Agria. Därför anser jag att detta är en sak man bör kolla när man tecknar försäkringar.
  • KisseNova

Barn nr2 skrev 2008-04-23 14:45:16 följande:

Ok, vi hade liv och veterinärvård på vår hund och han skulle behöva gå på medicin livet ut och medicinen kostade 1500kr/månad men det täcktes inte av vår försäkring. Men eftersom medicinen inte verkade tillfredställande och det inte fanns mer att göra valde vi att avliva honom.
    Fast som sagt, du måste ha det högsta beloppet hos IF för att dom ska täcka mediciner.Sen så täcker dom bara upp till 40 000, resten får man betala ur egen ficka. Har själv avlivat en hund pga liknade som din hund, men på den tiden hade jag Agria.
  • KisseNova

TS; det går att få urinvägsinfektionen att gälla i försäkringen men då måste han vara friskhetsförklarad från den åkomman. Så var det när jag hade min tik för flera år sen, hon hade en reservation mot hennes urinvägsinfektion eftersom hon aldrig slapp den. Hon var frisk max 1 månad innan hon fick en ny. Trots utredningar så hittade dom aldrig problemet. Fast detta var ju iofs för drygt 10 år sen.

• dellelgarin
    KisseNova skrev 2008-04-29 10:21:59 följande:
    TS; det går att få urinvägsinfektionen att gälla i försäkringen men då måste han vara friskhetsförklarad från den åkomman. Så var det när jag hade min tik för flera år sen, hon hade en reservation mot hennes urinvägsinfektion eftersom hon aldrig slapp den. Hon var frisk max 1 månad innan hon fick en ny. Trots utredningar så hittade dom aldrig problemet. Fast detta var ju iofs för drygt 10 år sen.
    det är väldigt svårt att få ett djur försäkrat utan reservationer även om det är friskförklarat.....

har man ett djur som varit sjukt så tycker inte jag att man skall byta försäkringbolag heller utan hellre stannar där man är, för annars får man reservationer som man inte har på sitt första.
    Jag har det bra här på åkern
  • Zocute
    KisseNova skrev 2008-04-29 10:21:59 följande:
    Det var en KATT som ts hade!!! UVI-reservationer på katter tas ALDRIG bort! Diagnosen på hund går däremot att ompröva!
Svar på tråden skit-Agria