• Judy

Vilken kattförsäkring är bäst?

Vilka försäkringsbolag finns det för katter? (vill kolla runt lite)

Vad har ni för försäkring? Vad kostar den? Vad ingår? Man måste märka katten innan man tecknar försäkringen va?

Tacksam för svar

• Svar på tråden Vilken kattförsäkring är bäst?
  • mitchi

ja det skulle dte vara.jag har inte något från någon uppfödare för vi har en levande stamtavla jag och mamma, brukar vi säga i allfall. min mamma har mor och mormor till min seven.

Fru annmi skrev 2008-04-21 20:55:33 följande:
    Ja,det är ju sällan i & för sig de ber en skicka in IntygetFast jag har ju haft ett giltigt från min Uppfödare Skulle bli lite jobbigt ifall Fskb skulle kräva ett & man inget har
  • Fru annmi
    Judy skrev 2008-04-21 20:59:58 följande:
    Fru annmi skrev 2008-04-21 20:28:53 följande:
    Tack alla för svaren! Nu vet jag lite mer Det är en vanlig "bondkatt" Tror det ligger bilder ute i mitt galleri, fast han var ganska liten då
    MJauuu Såå Söt ♥
  • Dundermamman

Jag har mina katter och katteri i Sveland!
    De har en speciell huskattförsäkring som kanske kan vara något??!!
    Läs mer på www.sveland.se

• Judy
    Dundermamman skrev 2008-04-21 21:11:51 följande:
    Jag har mina katter och katteri i Sveland!De har en speciell huskattförsäkring som kanske kan vara något??!! Läs mer på www.sveland.se
    Jag läste där, det verkade vara billigast. Ska läsa lite mer om den.
  • Dundermamman
    Judy skrev 2008-04-21 21:27:45 följande:
    Jag läste där, det verkade vara billigast. Ska läsa lite mer om den.
    Jag är och har varit helnöjd med dom i 7 år nu och de flesta av mina kattungeköpare väljer också Sveland och är nöjda!

Lycka till i försäkringsdjungeln
  • Judy
    Dundermamman skrev 2008-04-21 21:39:19 följande:
    Jag är och har varit helnöjd med dom i 7 år nu och de flesta av mina kattungeköpare väljer också Sveland och är nöjda!Lycka till i försäkringsdjungeln
    Tack! Har du fått tillfälle att utnyttja din försäkring nångång? Hur har det fungerat?
  • Dundermamman
    Judy skrev 2008-04-21 21:43:40 följande:
    Tack! Har du fått tillfälle att utnyttja din försäkring nångång? Hur har det fungerat?
    Ja, tyvärr har jag det!
    Jag köpte en hona som jag skulle ha till avel och vid veterinärbesiktningen hittades inga fel!
    Efter 7 veckor här hemma började hon äta dåligt och hon magrade av fort. På djursjukhuset så blev jag rådd att ta bort henne, vilket jag också gjorde. Självklart ville jag att hon skulle obduceras och skickade iväg hennes kropp och tog kontakt med mitt Sveland-ombud efteråt. Jag fick betala självrisken , sedan stod försäkringen för resten, även om de inte hade krävt obduktionen. Jag fick naturligtvis även ut hennes livförsäkring, alltså inga som helst problem!
    Katten hade ett njurfel visade obduktionen!
  • Judy
    Dundermamman skrev 2008-04-21 22:02:53 följande:
    Ja, tyvärr har jag det!Jag köpte en hona som jag skulle ha till avel och vid veterinärbesiktningen hittades inga fel!Efter 7 veckor här hemma började hon äta dåligt och hon magrade av fort. På djursjukhuset så blev jag rådd att ta bort henne, vilket jag också gjorde. Självklart ville jag att hon skulle obduceras och skickade iväg hennes kropp och tog kontakt med mitt Sveland-ombud efteråt. Jag fick betala självrisken , sedan stod försäkringen för resten, även om de inte hade krävt obduktionen. Jag fick naturligtvis även ut hennes livförsäkring, alltså inga som helst problem!Katten hade ett njurfel visade obduktionen!
    Åh vad tråkigt att höra Men skönt att höra att det fungerade så bra med försäkringsbolaget, tror det blir Sveland faktiskt! Tack för hjälpen!
  • Dundermamman

Hoppas du också blir nöjd!

• OOJaOO

Jag har Sveland på mina katter och är supernöjd. Hade Agria innan, men sedan blev min mamma ombud för Sveland och vi upptäckte att de är MYCKET billigare.
    De vill ha veterinärintyg om katten är över 3 år. Jag har bara veterinärvård på dem och en självrisk på 1400 och betalar 425kr/år för varje katt.

Svar på tråden Vilken kattförsäkring är bäst?