• Judy

Vilken kattförsäkring är bäst?

Vilka försäkringsbolag finns det för katter? (vill kolla runt lite)

Vad har ni för försäkring? Vad kostar den? Vad ingår? Man måste märka katten innan man tecknar försäkringen va?

Tacksam för svar

• Svar på tråden Vilken kattförsäkring är bäst?
  • arianne03
    Judy skrev 2008-04-22 08:49:04 följande:
    Svar på #36Men vad är det för försäkring du kollat på? Jag tyckte det blev strax över 1000kr/år med agria..
    Agria veterinärvård bas, 1100 kr i självrisk, 10% på övrigt.
  • Judy
    arianne03 skrev 2008-04-22 08:59:41 följande:
    Och, Sveland har en period på 90 dagar, mot Agrias 125 innan man måste betala ny självrisk. Tex', min katt är njursjuk, och hennes försäkringsperiod började 28 dec (då vi var första gången hos veterinären). Ska på återbesök idag, det är 116 (typ) dagar sen, så då hade vi fått betala ny självrisk om vi haft Sveland.Summa summarum: Kolla upp vad ni får för försäkringen, och stirra er inte blinda på premien
    Jag har läst igenom vad som ingår i svelands försäkring och där stod det 90 dagar.

Däremot blev jag fundersam på det där med 25% och 10% självrisk, det är ganska stor skillnad, vilken försäkring är det som kostar 754kr?
  • Judy
    arianne03 skrev 2008-04-22 09:00:18 följande:
    Okej, jag tyckte det verkar intressant, ska kolla upp den igen!
  • Judy
    Judy skrev 2008-04-22 09:02:04 följande:
    Jag har läst igenom vad som ingår i svelands försäkring och där stod det 90 dagar.Däremot blev jag fundersam på det där med 25% och 10% självrisk, det är ganska stor skillnad, vilken försäkring är det som kostar 754kr?
    Haha, morgontrött! 90 dagar är ju mindre än 125!
  • Judy
    arianne03 skrev 2008-04-22 09:00:18 följande:
    Men du, tycker du jag ska ta den istället då? Täcker den samma kostnader som Sveland?
  • Fru annmi
    arianne03 skrev 2008-04-22 08:34:32 följande:
    Obs! Tänk på att det blir _stor_ skillnad på Sveland och Agria om det händer något:Svelands försäkring: Upp till 20 000Vid 1 100 kr i självrisk kostar försäkringen 605 kr/år och om Du väljer den högre självrisken på 1 400 kr blir premien 425/år kr. I båda fallen betalar Du även 25% av de ersättningsbara kostnaderna hos veterinärenAgrias försäkring: Upp till 30 0001 100 i självrisk, premien blir 754 kr/år. Du betalar 10% av de ersättningsbara kostnaderna hos veterinärenI mitt fall har min katt tvingats ligga inne _en_ natt på djursjukhus, totalt med prover etc kostade det ca 8000:-Sveland: 1100+25% av 6900=2825Agria: 1100+10% av 6900=1790Så de 149:- kr/år som agria kostar extra har jag ju tjänat in. Det kan även bli ännu dyrare, djursjukvård är verkligen superdyrt!
    Mjaa,detta är ju Viktigt!
    Sedan ska man veta att vissa raser kostar mer hos alla försk...Det gör min ras,Helig Birma tyvärr

Jag kollade med alla förskbolag innan jag tog If & jag är jättenöjd 6 har tyvärr behövt använda mig av den oxå,då en lillkisse fick åka in akut på helg & sova på sjukhus,tyvärr överlevde lillen inte Men....

MJauu...Dett är en Djungel! Lycka Till!
  • Judy
    Svar på #46
    Konstigt ändå, det borde väl kosta lika mycket med vården avsett vilken ras det är..

Ja jag tror det blir agria ändå faktiskt.

En fråga bara, man ska fylla i om katten är kastrerad eller inte, han är inte det nu, men om några veckor är han det, vad ska jag fylla i på det då?
  • Fru annmi
    Judy skrev 2008-04-22 10:57:42 följande:
    Svar på #46Konstigt ändå, det borde väl kosta lika mycket med vården avsett vilken ras det är..Ja jag tror det blir agria ändå faktiskt.En fråga bara, man ska fylla i om katten är kastrerad eller inte, han är inte det nu, men om några veckor är han det, vad ska jag fylla i på det då?
    Née Priserna beror på hur mycket sjuk rasen är & kostar förskbolagen Pengar ,samma sak är det ju på bilar

Du ska kryssa i Nej då,ifall det skulle bli nå't i själva kastreringen sedan,vilket är väldigt ovanligt i & för sig!
  • Judy

Fru annmi skrev 2008-04-22 11:07:18 följande:

Née Priserna beror på hur mycket sjuk rasen är & kostar förskbolagen Pengar ,samma sak är det ju på bilar Du ska kryssa i Nej då,ifall det skulle bli nå't i själva kastreringen sedan,vilket är väldigt ovanligt i & för sig!
    Okej, eller väntar jag med att teckna försäkringen tills efter jag kastrerat honom.
  • Fru annmi
    Judy skrev 2008-04-22 11:11:17 följande:
    Fru annmi skrev 2008-04-22 11:07:18 följande:
    Okej, eller väntar jag med att teckna försäkringen tills efter jag kastrerat honom.
    Nej,vänta inte det tycker inte jag iallefall personligen ifall...ifall
Svar på tråden Vilken kattförsäkring är bäst?