Vilken kattförsäkring är bäst?
Vilka försäkringsbolag finns det för katter? (vill kolla runt lite)
Vad har ni för försäkring? Vad kostar den? Vad ingår? Man måste märka katten innan man tecknar försäkringen va?
Tacksam för svar
Vilka försäkringsbolag finns det för katter? (vill kolla runt lite)
Vad har ni för försäkring? Vad kostar den? Vad ingår? Man måste märka katten innan man tecknar försäkringen va?
Tacksam för svar
Fru annmi skrev 2008-04-22 11:26:04 följande:
Fru annmi skrev 2008-04-22 11:41:28 följande:
Nu har jag tecknat Agrias basförsäkring, med en självrisk på 1100kr och rörlig självrisk på 10%. Detta kostar mig 64kr/mån.
Tack för hjälpen alla ni som svarat!
Vi har Agria till våra Birmor!
Plus, avel o liv på den ena och plus o liv på den andra. Betalar ca 1800 spänn per år för det med 10% rörlig självrisk. Vi valde Agria helt enkelt för att deras villkor inte går att matcha nån annanstans.
Jag tror att det jämnar ut sig i det långa loppet faktiskt. Jag betalat gärna mindre varje månad och hoppas att det inte ska hända något och om det mot förmodan skulle göra det så får jag ju ha lite mera buffert.
Lite statestik på försäkringsbolagen om någon intresserar sig...
Agria har haft 60% av all djurförsäkring i sverige, men det senaste (kan tyvärr inte säga om det är det senaste året eller de senaste åren) så har Agria minskat med 2% och Sveland ökat med 2%. Deras mål är att vara billigare än Agria, så om man ringer och pratar med ett ombud så kan man troligtvis få bättre erbjudanden än vad som står på hemsidan... De är inte omöjliga...