Vilken kattförsäkring är bäst?
Vilka försäkringsbolag finns det för katter? (vill kolla runt lite)
Vad har ni för försäkring? Vad kostar den? Vad ingår? Man måste märka katten innan man tecknar försäkringen va?
Tacksam för svar
Vilka försäkringsbolag finns det för katter? (vill kolla runt lite)
Vad har ni för försäkring? Vad kostar den? Vad ingår? Man måste märka katten innan man tecknar försäkringen va?
Tacksam för svar
Obs! Tänk på att det blir _stor_ skillnad på Sveland och Agria om det händer något:
Svelands försäkring: Upp till 20 000
Vid 1 100 kr i självrisk kostar försäkringen 605 kr/år och om Du väljer den högre självrisken på 1 400 kr blir premien 425/år kr. I båda fallen betalar Du även 25% av de ersättningsbara kostnaderna hos veterinären
Agrias försäkring: Upp till 30 000
1 100 i självrisk, premien blir 754 kr/år. Du betalar 10% av de ersättningsbara kostnaderna hos veterinären
I mitt fall har min katt tvingats ligga inne _en_ natt på djursjukhus, totalt med prover etc kostade det ca 8000:-
Sveland: 1100+25% av 6900=2825
Agria: 1100+10% av 6900=1790
Så de 149:- kr/år som agria kostar extra har jag ju tjänat in. Det kan även bli ännu dyrare, djursjukvård är verkligen superdyrt!
Glömde säga, i Agria kan man välja andra självrisker (2100, 3000) och även att betala 20% på resterande kostnader, med lägre årspremie som följd.
Jag har Agria till min katt, betalar 400kr/år, ca 33kr/månad.
Självrisk 3000kr, 20%.
Och, Sveland har en period på 90 dagar, mot Agrias 125 innan man måste betala ny självrisk. Tex', min katt är njursjuk, och hennes försäkringsperiod började 28 dec (då vi var första gången hos veterinären). Ska på återbesök idag, det är 116 (typ) dagar sen, så då hade vi fått betala ny självrisk om vi haft Sveland.
Summa summarum: Kolla upp vad ni får för försäkringen, och stirra er inte blinda på premien