Hädanefter blir det en dask i stjärten!
Så sa min sambo idag... om din dotter på 7 år.
Jag och hennes pappa har ett relativt nytt förhållande (ca ett år).
Vi har nyligen flyttat ihop.
Tjejen är varannan vecka här, varannan vecka hos mamma, som bor i samma stad.
Idag när sambon hade hämtat dottern på fritis så hade personalen berättat att hon hade sagt fula ord, kallat personalen för hemska saker (svordomar, könsord etc).
Min sambo konfronterade henne med detta och då ljög hon honom rakt upp i ansiktet och sa att hon inte alls hade sagt så (trots att berörd personal själv berättat för honom).
Han blev då jättearg, och gav henne en smäll på stjärten och kommenderade henne att stanna på sitt rum och inte få nån middag. Och sedan sa han till mig "hädanefter blir det en dask i stjärten när hon håller på med sånt, för det får va slut på det där tramset nu"
Jag vill inte lägga mig i för mycket... men jag tycker faktiskt det var för mycket... ska jag påpeka detta för honom?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 16:20
Uppdatering.
Jag ringde mamman.
Hon blev både arg, ledsen, besviken och samtidigt tacksam att jag hörde av mig...
Hon och jag diskuterade länge, om hur man skulle kunna tackla detta.
Och kom fram till att för dotterns skull är det bättre att JAG sätter ner foten, att jag säger att jag inte tycker det är ok.
Bättre än att mamman ska göra det, oh att pappan och mamman blir osams och dottern kommer i kläm...
Så jag sa till honom idag att jag inte tyckte det var ok.
Han blev arg och bad mig att inte lägga mig i hans uppfostran av SITT barn.
Jag är nu hemma hos en kompis... han och jag har inte hörts av sen vi pratade.
Känner mig lessen nu...