• jamex

"evighetshistorier"

Älskar kluriga historer som man får lista ut efter hand. Kan du nån?

Här är min:
    En man går in på en restaurant. Han beställer in albatross. Mannen får sin albatross, tar en tugga, sedan går han ut och skjuter sig i huvudet. Varför?

Man får bara ställa frågor som går att besvara med "ja" och "nej".

• Svar på tråden "evighetshistorier"
  • Tidvis

Denna är inte så svår.. Men ni är kanske inte så smarta hehe

Nattvakten sa till sin rika chef att inte ta sitt planerade plan för han hade drömt en sanndröm samma natt om att planet skulle krascha.
    Chefen stannade hemma och planet kraschade precis som vakten sa. Ändå fick han sparken.

Varför?

• Ramonas
    Tidvis skrev 2008-04-24 20:30:05 följande:
    Denna är inte så svår.. Men ni är kanske inte så smarta heheNattvakten sa till sin rika chef att inte ta sitt planerade plan för han hade drömt en sanndröm samma natt om att planet skulle krascha.Chefen stannade hemma och planet kraschade precis som vakten sa. Ändå fick han sparken.Varför?
    Fick vakten sparken?
  • Tidvis
    Ramonas skrev 2008-04-24 20:47:55 följande:
    Fick vakten sparken?
    Ja, precis
  • Tidvis

Nu ska jag spana tv en timme.. Jag kommer tillbaka sen och ser hur smarta ni är

• Ramonas
    tjocksockan skrev 2008-04-24 20:59:08 följande:
    Han hade sovit på jobbet?
    Samma svar från mig...
  • Tidvis
    tjocksockan skrev 2008-04-24 20:59:08 följande:
    Han hade sovit på jobbet?
    Ja.. Se där, ni var ju inte så dumma Jag kunde med den på en gång, så då kan den inte vara svår
  • Minerad

Den här är ganska rolig, men som allt annat kan ni hitta svaret på nätet om ni letar. Vi andra kan köra "på riktigt" tills någon kommer på svaret.

Mannen på tåget

En man går i korridoren på ett tåg när han plötsligt får syn på en kvinna i en kupé. Han sliter upp dörren och skjuter kvinnan. De förskräckta passagerarna lyckas övermanna honom och polisen tillkallas till nästa station. Där tar polisen vittnenas och mannens uppgifter och ringer ett par samtal. Efter samtalen kommer de tillbaka och försätter mannen på fri fot. Varför?

Det finns några ledtrådar som jag gärna delar ut, men ni kan ju gissa lite först.

• Tidvis
    Minerad skrev 2008-04-24 22:11:10 följande:
    Den här är ganska rolig, men som allt annat kan ni hitta svaret på nätet om ni letar. Vi andra kan köra "på riktigt" tills någon kommer på svaret.Mannen på tågetEn man går i korridoren på ett tåg när han plötsligt får syn på en kvinna i en kupé. Han sliter upp dörren och skjuter kvinnan. De förskräckta passagerarna lyckas övermanna honom och polisen tillkallas till nästa station. Där tar polisen vittnenas och mannens uppgifter och ringer ett par samtal. Efter samtalen kommer de tillbaka och försätter mannen på fri fot. Varför?Det finns några ledtrådar som jag gärna delar ut, men ni kan ju gissa lite först.
    Kvinnan var ond.. hehe
  • Minerad

Kvinnan var nog ganska ond, ja. Men tyvärr får vi inte döda onda människor hursomhelst för det.

Svar på tråden "evighetshistorier"