Inlägg från: Tjock kulan |Visa alla inlägg
  • Tjock kulan

Vita tråden del 8

Hejsan tjejer
    Grillen är i gång och ett glas vin kommer nog att slinka ner till kvällssolen på altanen, vädret är ljuvligt .

Ninizen: Hallelulja, det var ju skönt efter alla turer med mäklaren, grattis

Milda: vilken underbar pressbild du valt till tråden, det är som man vill ge sig ut på fjärilsjakt

Mimmi: Vilka fina fynd du gjort både kläder och inredning.

Här hemma har jag fått klart mitt lilla sybord och passade samtidigt på att hälla ut 1 l råvitfärg över altanplattorna, jag kan ju säga att en o annan svordom kom över mina läppar...
    Minns att det var någon som sotat beslag/nycklar osv för att få dom lite svarta, är tacksam om någon kan förklara hur man gör. Undrar även om någon vaxat sina möbler och kan berätta hur man gör.

• Tjock kulan

Puh, nu har jag skummat bakåt lite

Malins: Underbart med semester, var på honeymoon i Egypten med båtfärd på Nilen, promenad i konungarnas dal och besök på enorma marknaden i Luxor, en resa precis i min smak, romantik. kultur och shopping Jag blir helt lyrisk bara jag hör om er resa

Mia: Vilket fint arrangemang,underbart att mixa det skira från brudsljöan med det pappert.

• Tjock kulan

Godmorgon
    Halv mulet här, får se om jag kan måla ute annars får det bli en vända i hallen med pensel , funderar på en vända till röda korset o lämna lite prylar och en sväng in om bibblo för att se om de ha någon bra feng shui bok.

Skåne/Danmarks resenörerna ha en underbarträff, ni är alla förtjänta lite egentid med rödvin, shopping och nördigt inrednings snack med likasinnade

Lina: Håller med Julia, låter underbart, sushi o mys med mannen det behövs för att hålla ihop ett förhållande

Umbro: Rolig liten hylla super fint jobb du gjort.

Pasar på att ställa min målar/fixar fråga igen; Någon som har erfarenhet av att sota beslag o dyl vill ha mina på sybordet riktigt matt/svarta. Undrar om någon vaxat sina möbler och hur man går till väga.

• Tjock kulan

Knytis: Glömde ju, vilken man som kommer hem med leandervagga, de är ju så vackra och sen som grädde på moset, nya matrumsmöbler. Låter som du funnit en riktig pärla till make

• Tjock kulan

vanilj: jag hade byggt in, nu ska jag angripa ett blivande nyckelskåp

• Tjock kulan

Vanilj och Niniz: *asg*

Nyckelskåpet slipat, tvättat o spacklat nu bär det av mot röda korset o bibblo. Det slutar väl med att jag kommer hem med fler saker än jag lämnat till loppisen , ses sen tjejer

• Tjock kulan

Hemma igen med en ryggsäck full av feng shui och inredningsböcker och en kasse full av fina lakan och kuddfodral som tanterna på röda korset lagt undan till mig, dom e så söta . Nu bleks de i klorin i tvättmaskinen hoppas bara att de håller för klorinet de är ju gamla

• Tjock kulan

Vanilj: Vilken liten söt kille du har, han ser ju ut att kvala in i Leilas kök vilken dag som helst , hemkunskap med stil Lakanen blir nog gardiner tror jag, har inte riktigt bestämt mig velar om jag bara ska köpa ringar och sätta fast på dom eller ge mig på att sy knyt på dom.

Kajsa: kreativ och duktig som vanligt

• Tjock kulan

Vanilj: Vilken liten söt kille du har, han ser ju ut att kvala in i Leilas kök vilken dag som helst , hemkunskap med stil Lakanen blir nog gardiner tror jag, har inte riktigt bestämt mig velar om jag bara ska köpa ringar och sätta fast på dom eller ge mig på att sy knyt på dom.

Kajsa: kreativ och duktig som vanligt

• Tjock kulan

Vanilj: Ja knyt är snyggt, kikade i gardinboken som jag lånade på bibblo innan idag o där e ett par riktigt fina, ska bara samla styrka o mod, jag har inte sytt sedan 9:an . Då kanske du o din lilla sötis passar bättre hos Nigela, hon smakar o slickar ju på det mesta .

Bella: Slipa möblen med ett fint sandpapper o torka av med målartvätt. Grunda med häft grund 1-2 gånger och måla med vit färg som du valt ovanpå. De andra frågorna kan jag inte hjälpa dig med, jag är ju skånska

Kajsa: Vilken fin stenmur i trädgården

Svar på tråden Vita tråden del 8