Inlägg från: Tjock kulan |Visa alla inlägg
  • Tjock kulan

Vita tråden del 8

Hejsan
    Här går dagen i seghetens teken, har jobbat i natt kom i säng 8.30 och 11.00 åkte mannen till sitt jobb och kommer hem kl 22.00 ikväll, försöka sova med superaktiva dottern som kryper i formel 1 fart över golven är inte att tänka på . Ja ja nog gnällt om det

Fru puffen: Hoppas du fick laddat med lite ny energi, behövs med barn i huset . Har klämt på Tilda burkarna ett antal gånger och nu hade de bra pris på dom på Panduro, men det faller på vad jag ska ha i dom . Kommer jag på något smart att förvara där i så blir det köp för min del med

Jea: Underbart ärligt blogg inläg med fin fina bilder, vad söt din dotter är. Och om jag inte sagt det innan så blev ju månbordet fantastiskt *avis* , har jagat ett sådant länge men inte hittat, skam den som ger sig.

Videli: Skönt att det löste sig och att ni blev nöjda, är det en Howard eller ser jag galet?

• Tjock kulan

God morgon girls

Här vankas det sång på öppna förskolan *läs krax* i efter middag blir det anställningsintervju för min del, var på en i onsdags oxå, får se vad ödet har i beredskap för mig .

Sylt: Var sak har sin tid , själv vill jag åka med rosa bussarna i afrika men då får nog Alice brallis bli lite äldre. Iofs, man kanske kan packa ner henne i en ryggsäck nu när hon är så liten,det låter väl praktiskt .

Trollet: Kakan är sparad och bakas nog imorgon då vi får lite mysbesök av vänner.

Knytis: Vad skönt med lite backning från mammis nu när maken åker iväg, det kan ju bli tufft att var själv med barnen i två veckor, hoppas ni får det riktigt mysigt.

• Tjock kulan

Mot öppna förskolan , hej så länge

• Tjock kulan

Hejsan
    Ser att ni varit kreativa i era bloggar idag, fina saker

Kajsa: Jasså du utmanade ödet med en afrikas lilja ändå , den är helt underbar älskar färgen.

Lillafru: en gamal tvättbräda, en fin tygpåse för toapapper, och en svartvit bild på gammla kungen , det brukade man ju ha på dassen förr .

Sylt: Har bara väntat på det, den creden är du verkligen förtjänt av grattis,

Mimm: hoppas du blir nästa kvinna att ta över staffettpinnen

Kaktus: Åh vad fint skåpet blev

DLL: Du är ju superkvinnan, 8 st!!! jag är glad om jag klarar av att sy ett och ändå ha förståndet i behåll efteråt, jätte fina.

Mia: Nu blir jag nyfiken.

• Tjock kulan

DLL: , vilket fint soffbord du har var har du shoppat det?

• Tjock kulan

Fl strular så jag blir bananas...

13år: Håller med Lasse

DLL: Tack för ärligheten om bordet, då går det bort direkt har en liten dotter som redan kört in med gåstolen 120 knyck i nymålade karmstolen och skavt av färg, grrrr antar att det varken är första eller sista gången det sker

• Tjock kulan
    IMGP1068.JPG
    Hejsan tjejer
    Plus är införskaffat , bjuder på en liten detalj bild från hallen av nymålade rakspegeln. 
    Nu ska jag skumma och se vad ni haft för er idag.
  • Tjock kulan

Hejsan
    Skummade aldrig i kapp eftersom jag fick ett ryck och for på kökskaklet med rollern. Projekt "utrota rosa kökskakel" är på börjat. Imorgon blir jag förhoppningsvis klar. Ska bli kul att se ad maken säger när  han kommer hem.Igår hade jag huggt ner den krokiga granen på gräsmattan som retat mig sedan vi flyttat in och idag är kökskaklet målat vitt . Jag tror inte att dessa aktiviteter hade skett i hemmet om det hade varit min man som varit föräldraledig .

Peak: Fin fin frilla

Kajsa: Tråkiga besked ni fått, hoppas ni ändå orkar hålla ut över somaren, styrkekramar.

Sylt o Mia: Tack så mycket

Vanilj: Fin fin banner, Himmelbit är en pärla

• Tjock kulan

Frupuffen: , helt klart, nu när du säger det så är ju faktiskt Peak lik kajsa, undra om hon e lika duktig på att hoppa . Gud vad kul med badkaret, tassbadkar är sååå fint, grattis.

Svar på tråden Vita tråden del 8