Inlägg från: kickan08 |Visa alla inlägg
  • kickan08

Vita tråden del 8

Hej på er!
    Först vill jag sända en tanke och kram till Beas man. Hoppas han tar det lite lugnare och får må bättre!

Välkomna hem alla skåne/Danmark resenärer!! Låter som ni haft en underbar resa och man blir inte så lite avundsjuk när ni berättar vad ni shoppat! Hoppas få se lite bilder när ni får tid!!

I dag skulle vi haft en lugn familjedag, men makens bror som skulle hjälpa till att lägga köksgolvet på måndag fick förhinder så nu blev det golvläggning i dag i stället. Suck.. Man är ju så mån om de få stunder man kan få tillsammans nu, han är ju alltid på bygget annars. Jaja, det är ju för vår skull han gör det, glömmer bort det i bland när allt känns tungt.. På tisdag sätter dem köket i alla fall, det ska bli såå spännande!!!

Ha en skön dag alla!!

• kickan08

Hoppar in snabbt innan jag och sonen ska ut i solen..

Vill bara säga till Bea att jag såå väl känner igen mig i det du skriver.Att ensam ta ansvar för både hem och barn under en längre tid tar verkligen på krafterna! Tycker ändå det är skönt att få höra att jag inte är ensam om att känna så inför allt jobb som bara måste skötas här hemma. Jag får ofta höra av andra att det är så synd om min man som sliter så med bygget, och visst, han har det tufft, men det har jag det med!! Även om jag inte så ofta är där och arbetar praktiskt, så tänker jag hela tiden på olika lösningar till huset och val som måste göras, samtidigt ska jag sköta hem och barn och så jobba litegrann. Är väl egentligen inte så konstigt att man känner sig slutkörd..
    Tycker verkligen att du ska unna dig ett stort fång med blommor som du kan vila ögonen på när allt känns tungt!!! Kram på dig!!

• kickan08

Väldigt fint Juliah! Superfint porslin också!

Undrar precis som Truffles hur jobbigt det är med vita soffor?

• kickan08

Nu när jag sitter och läser i kapp ser jag att mimmi fått obehagligheter i bloggen, fy vad obehagligt! Stå på dig Mimmi!!

Förlåt att jag inte orkar kommentera mer, är så fruktansvärt trött i kväll..

Ha en fortsatt trevlig kväll!!!

• kickan08

Hoppar in snabbt efter jobbet och förstår att ett barn i Vaniljs närhet har gått bort. Vill bara sända en stor kram till dig Vanilj, finns inga ord...

• kickan08

Hej på er!
    Mitt internet har inte fungerat på några dagar, och vilken abstinens man får! Har saknat er! Sonen har precis somnat så nu ska jag läsa i kapp och se vad ni har haft för er!

Vi har fått vårt kök uppsatt! Allt utom kyl/frys och det platsbyggda skafferiet är på plats nu och det blev såå fint. Ska se om jag kan lägga in några bilder i galleriet (har inte plus) lite senare..

• kickan08

Hej på er! Mitt internet håller på och strular varje dag nu, såå irriterande!!

Nu finns det lite bilder i galleriet på vårt kök. Det är ju inte färdigt än, det är ej kaklat och kyl/frys ska dit + ett skafferi ska byggas. Men i våra ögon har vi nu ett kök och det är vi så glada för!

Nu ska vi se om jag kommer i håg allt jag skulle kommentera..
    Vanilj- Tycker så synd om er som drabbats igen!!Kram

Sylt-UNDERBARA kuddar!! Vill med ha!

Har även sett väldigt fina tv skåp, tror det var mimmis och sylts!

Lasse-Krya på dig!!

Anton-Känner igen tröttheten i slutet, vi var på husvagnssemester när jag var i v 32. Jag var sååå trött och ville bara ligga i vagnen och sova..

Numberone- fiin bräda!

Himmelbit- Väldigt snygg garderob i badrummet, det kommer bli super! Vad har ni valt för kakel/klinkers?

• kickan08

Oj, nu glömde jag ju Lynn. STORT GRATTIS till en väldigt fin kille! Hoppas allt gick bra för er!

• kickan08

Himmelbit-Tack för att du frågar! Nu händer det rätt mycket i huset. Har haft snickare som satt foder+innerdörrar och i morgon ska de flytspackla golvet på övervåningen. Det är färdiggipsat överallt och jag tror det var nästa vecka som målaren kommer. Så nu är det ju faktiskt inte så långt kvar innan vi kan flytta in, känns overkligt! Känner dock att det har tagit mycket på krafterna det här året, hoppas vi återhämtar oss och får tillbaka energin igen. Som det känns nu så känns det mest jobbigt med allt inredningsplanerande, jag som trodde jag skulle längta efter det...Men jag tror jag ska försöka släppa lite på kraven så kanske lusten att göra fint infinner sig.

Hoppas din son är bättre snart och att din systerson får bli fri från sin sjukdom. Kram

• kickan08

Himmelbit-Glömde säga att det lät fint med kaklet o klinkers, hoppas på att få se bilder senare!!

Svar på tråden Vita tråden del 8