Inlägg från: kickan08 |Visa alla inlägg
  • kickan08

Vita tråden del 8

Gokväll på er!
    Är så trött och mår illa mest hela tiden just nu. Har egentligen ingen inspiration för vårt bygge, men känner ändå att jag måste när det ff är lite val kvar som ska göras. Det är iaf roligt att kika in här för att följa vad som händer hos er, alltid får man nåt bra tips!!

Kajsa- Vad skönt att tösen återhämtar sig så snabbt!

Videli- Er lägenhet ser jättefin ut, kommer säkert bli lättsåld!

MM- Om du känner dig trött på dagarna så unna dig att sova och vila, man behöver det i slutet när man är stor och tung..

Undrar om någon vill hjälpa till med råd ang format och storlek på väggkakel till vår gästtoa. Den är ej stor, 1.8x3m. Vi har äntligen bestämt oss för ett väldigt ljust ljusgrått klinkers 12.5x12.5cm på golvet. (Höganäs Urban signs heter det om nån vill kika på hemsidan, vet ej hur man länkar). Hade först tänkt ett 20x20 vanligt vitt kakel till väggarna men nu känner jag inte för det längre. Vitt ska det va,vill ha en vit, klassisk, neutral känsla. Vilken storlek skulle ni valt till det golvet?
    Vet att jag tjatat om kakel till leda men nu är jag så spyless på alla val så jag hoppas så att jag får hjälp av er denna gången med...

• kickan08

Vill bara förtydliga att det är formatet på kaklet på väggen jag behöver hjälp med att bestämma..

• kickan08

13år emellan- Jag blev så jätteglad att du såg mitt inlägg och att du orkade ge mig råd!! Nu är jag ju gravid och just nu väääldigt känslig, men kände mig rätt osynlig i går kväll.

• kickan08

13- Vi måste beställa kaklet i em, så nu bara måste jag bestämma mig. Maken blir galen på mig snart!!! TRor nog ditt förslag om en mindre platta skulle funka, ska nog kika på 10x10 alt 15x15 i stället. Kan meddela i kväll vad det blev!

MM- Ja, det var jag. Vet att jag fick råd av dig då men sen fegade jag ur och tog ett vädigt svagt ljusgrått golv (12.5x12.5cm)i stället. Nu var det väggkaklet jag inte kan bestämma format på...Suck, blir trött på mig själv!!!

• kickan08

13-ja, det kanske inte blir så dumt. Det enda som får mig att tänka två ggr vara att en anstääld på höganäs tyckte att man skulle ha lite mer kontrast mellan golv o väggkakel..

MM-Den är ej så stor, 1.8x3 meter.

• kickan08

Tack malins! Det blir nog (vita) 10x10 då till vägg och 12.5x12.5 ljusgrå till golv.

Vi ska ha en kaklad duschvägg och en infälld nisch vid hanhdfatet. Ska man ta annat format där eller köra samma i hela badrummet? Isf antingen vita 5x5cm eller mosaik 2x2cm. Någon som vill tycka till lite snabbt, ska snart åka.

• kickan08

Hej på er!
    Den här graviditeten håller på att knäcka mitt psyke, jag är bara sååå trött hela tiden! Det enda jag tänker på förutom bygget är att få sova, sova, sova.. Läser lite här då och då men orkar inte kommentera så mkt just nu.

Husbygget går framåt. Vi har målarhjälp där nu så det ska hända lite och det är jätteskönt. Ska se om jag kan ta lite bilder i helgen o lägga in i galleriet, har varit väldigt dålig på det känner jag.

Kajsa-Såg att du visade ett superfint skrivbord och att du kanske inte längre skulle köpa det. Kan inte du hojta till om du inte ska ha det? Skriv gärna i gästboken så missar jag ej..

Ha en härlig midsommar alla!!!!!!

• kickan08

Ser nu att numerones bäbis har kommit. Grattis numerone och välkommen till världen lilla Ellen!!! Hoppas innerligt att hon inte fått några men av den tuffa starten!

• kickan08

Gokväll på er!

Vilket härligt inlägg, Bea, skrattade högt! Du skriver så bra och träffande, min man är nog rätt lik din i det avseendet.Vad ska man göra åt dem?

Vill önska alla resenärer en härlig dag/helg! Ni kommer säkert få det helt underbart! Hoppas ni visar bilder på allt fint ni shoppat!!

• kickan08

Numberone- Jättestort grattis och välkommen lilla Ellen!! Håller tummarna att ni snart får komma hem..Vi är många härinne som tänkt mycket på er!!! Kram

• kickan08

Välkommen kakan! Alltid roligt med nytt folk i tråden!

Hoppas det blir bebis snart MM!

Jag beställde en soffa från Elviras värld för rätt länge sedan, närmare bestämt i slutet av mars. Beställde direkt från dem eftersom det inte finns nån återförsäljare i närheten där jag bor. Har mailat flera ggr och får hela tiden ursäkter att det är förseningar fr fabrik, att den kommer om två veckor (har dem sagt flera ggr nu) etc, men jag tycker det är såå dåligt skött.

Vet ju att fler härinne köpt möbler därifrån, har det fungerat bra då??? Finns det någon som sett soffan i butik nyss, som man skulle kunna köpa direkt i stället för att beställa från fabrik?

Vill ju så gärna ha soffan, annars hade jag gett upp för länge sen, blir besviken när det bara strular..

• kickan08

Just det ja, välkomna hem alla stockholmsresenärer! Ni verkar haft det toppen! Längtar efter bilder på alla fynd ni gjort!!!

• kickan08

ninizen- en vitmålad träsoffa som heter/hette misa. Tror Juliah och lasse har den i sina bloggar. Vill verkligen inte avskräcka dig, behöver ju inte bli strul! Ville mest höra vad andra har för erfarenheter från dem.

• kickan08

Misak- De håller nog på och byter ägare , därför har de flera hemsidor fick jag til svar. Visst är soffan fin!

• kickan08

Längtar efter bäbis- Vad mysigt du har det hemma! Blev särskilt förtjust i stallyktan som stod i ett fönster, vet du vart kan man köpa den?

Bea- Superfint!

• kickan08

Stort GRATTIS MM till din lilla tös! Hoppas ni mår bra!!!!

Orkar inte skriva el kommentera mer, har fått nån lindrig variant av kräksjuka.Blä!

Svar på tråden Vita tråden del 8