Inlägg från: kickan08 |Visa alla inlägg
  • kickan08

Vita tråden del 8

Camilla- Nu vattnas det i munnen på mig, den kakan är ju bara för god! Var länge sen jag åt den, tänk om jag orkade baka till förmiddagsfikat eller kanske ska fjäska för mannen så kanske han kan göra det. Inte så troligt iofs, han bakade bara när han var nykär

• kickan08

Tack snälla MM för att du tog dig tid! Ang kvadratiska plattor så har du nog rätt, det är ju rätt smala och små rum i groventre och tvättstuga så 30x60 kanske inte gör sig så bra där. Blir kanske inte så mga hela plattor på den ytan.

Nu ska jag kolla din blogg och julias tvättstuga oxå! Tack för tipsen! Jättebra att se bilder på hur andra har gjort, i kakelbutiken ser man ju oftast inte kaklet på några större ytor och då är det svårare att se framför sig hur helheten blir hemma hos oss då. Svammel...

• kickan08

MM- Golvet är jättesnyggt. Liknar det vi kikat på med lite struktur i, är det skiffer? Var köpte ni det?

• kickan08

MM- Ok, tänkte om det var någon större kakelfirma, bor i Jönköping så det är lite långt till helsingborg då.. Det vi kollat på kostade runt 500kr/m, tänkte om ditt var billigare..

Finns det fula fogar? Tänkte mig en smal svart till svarta plattor, borde väl bli snyggast?

• kickan08

MM-Nä, jag tänker mig svart fog. Hoppas bara det inte blir nåt tjafs med plattsättaren. Vill ju ha smaaala fogar! Tack snälla för alla tips du kommit med, uppskattar det mycket!

• kickan08

Knyttis-Missade att du var sjuk, krya på dig!!

• kickan08

Juliah- Var inne i din blogg och kikade på din tvättstuga. Vet du om ert platsbyggda skåp är byggt av råspont, eller nån annan panel? Skulle så gärna vilja ha ett liknande för att dölja vår fula centraldammsugare..

Undrar också om jag får bli inbjuden i ditt galleri igen. Skulle vilja kolla ditt klinkers i hallen.. Respekterar naturligtvis om du inte vill!

• kickan08

Fotograf karlander- Hoppas verkligen det som du tror!

• kickan08

Kajsa- Vet inte vad jag ska säga, blir rätt förvånad att folk gör så för det är ju pinsamt för personen i fråga eftersom du var först med ditt bloggnamn. Tycker nog att du på nåt välformulerat sätt ska skriva till henne och berätta att du har en blogg med samma namn. Intressant och veta om hon visste om det innan.

• kickan08

Oj, ser nu att du drömt om det oxå, vilket sammanträffande!

Svar på tråden Vita tråden del 8