• misak

Vita tråden del 8

Är det någon som ska beställa från inreda.com som bor i nv skåne så vi kan dela på frakten Förstått att den är lite dyr.

• misak

Hej!

Jag behöver hjälp med att hitta ljusblå/blå o vita plädar till soffan. Var finns det?

MM: Synd jag inte visste det lite tidigare

Numberone: Då kommer säkert bebisen innan igångsättning ska du se!

• misak

Hej!
    Nu har jag hunnit ikapp med läsningen!

Idag har det hunnits med att röra ihop saft som blir klar efter helgen samt bullbak och lite hushållsstädning. Är rätt trött nu kan jag villigt erkänna!

Lycka till MM o Numberone!

Jaha då blir det en tur till Maxi imorgon! Skålarna var ju superfina! Hoppas de finns här.

Jag efterlyser pläd/filt tips till soffan. Gärna i vitt/ljusblått/blått. Var kan jag hitta det?
    Fick tips av vanilj innan, men vill ha fler tips! Såg en fin i nya Lantliv, men det stod inte var man kan köpa den.

• misak
    MildaMaränger skrev 2008-06-14 08:56:44 följande:
    god morgon... här är det fortfarande värkar... sucknågon som vet hur mycket det kostar att lämna in något på målning??? ungefär?
    Jag vet inte exakt men vi lämnade in alla våra innerdörrar när vi renoverade o det blev superbra. Nu ringde vi samma målare igen för vi vill ha ommålat vårt bord o våra stolar det skulle bli ca 6-7000 för bord plus 6 stolar. Vi funderar fortfarande!
    Men vi är supernöjda med dörrarna, kanske värt att ringa o fråga. Månssons måleri.
  • misak

Nu har jag hittat några plädalternativ... Men var kan jag köpa dem? Alla är från Himla (såklart! ) Holiday -Pacific, William -white el pearl, eller Happy -multipacific. Var finns dem?

• misak

Tack för plädtipsen!
    Ska höra mig för!

Juliah: Hade jag kunnat så hade jag varit hemma alltid med mina barn. Det finns så mycket roligt att hitta på. Jag är själv förskollärare och arbetar med barn 1-5 år och barn behöver inte förskola anser jag. Det är föräldrarna som gälleri första hand. Sen måste de självklart få leka med andra barn, men det kan man ju göra på andra ställen. Förskolan är bra för barn vars föräldrar måste jobba och är en underbar lärmiljö, men inget som man inte kan vara förutan.
    Nu stickar jag ut hakan rejält, men jag har lång erfarenhet i denna branschen så jag vet vad jag pratar om!

• misak
    Lillsyrran skrev 2008-06-14 12:48:31 följande:
    Håller med dig fullt och fast!!! Även jag är förskollärare, förskolan är (oftast) en bra miljö för barnen, men föräldrarna går i första hand, speciellt när det gäller de allra minsta barnen.Juliah: Om jag vore som er, och ni känner att ni har ekonomisk möjlighet till det, så skulle jag stanna hemma med barnen ett år till. Då får ni för hoppningsvis plats på den förskolan ni önskar och du hinner känna efter mer vad det egentligen är du vill göra. Kanske dyker det upp någon unik möjlighet. Elle är ju fortfarande så liten också. Är du hemma ett år till så hinner hon utvecklas mera och bli en trygg liten individ som klarar det ibland tuffa klimatet, med många barn och få pedagoger.Själv ska jag börja jobba nu i höst men då enbart 50 %, sonen fyller 2 år nu i sommar. Jag känner att jag kommer ha tid och ork för både hemmet och familjen, samtidigt som jag tjänar pengar. Det blev en bra lösning för vår familj. Men helst av allt skulle jag velat vara henmma ytterligare ett år så att sonen hann bli 3 år.
    Tack! Bra att det finns fler med samma åsikt Vet inte om felet är att vi i branschen marknadsfört oss alltför bra. Många i min omgivning "stressar" och menar att de ska minsann börja jobba när barnet är ett år, de ska inte vara hemma mer, även om de har möjlighet till det. Själv skulle jag kunna var hemma alltid!
  • misak

Så fint Kajsa, du är både snabb och händig!

Härhemma blev det en myskväll utan måsten. Såg filmen Solstorm med Isabella Scorupco (stavas det så?) och Persbrant. Den var ok.

Idag ska vi till en nyöppnad outlet är i närheten och sen på visning på en skånegård i em. Spännande!

Svar på tråden Vita tråden del 8