• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • malins79
    MildaMaränger skrev 2008-07-01 10:39:52 följande:
    Anton... så det fungerade med ananas? Kanske inte sätter igång nå men kanske puttar ner den lite..Malins79.. Ett stort lycka till!
    Hanna E skrev 2008-07-01 10:33:50 följande:
    Lycka till idag Malins!
    Tack!
  • Truffles
    mimmi006 skrev 2008-07-01 09:53:11 följande:
    Hej på er! Vad roligt det är med alla bebisar som är på gång och föds. Idag är golvläggare här och det är så spännande att se om de får mattan på plats redan idag. Det är ganska mycket pyssel, mattan är bred och rutorna tillåter inga misstag.Malins- hoppas det går bra idag, jag håller tummarna!Tjock kulan- har du kollat på www.favoritsaker.se eller www.bluebox.se , jag har för mig att de skickar också. Det är inte lika vitlantligt!

Har missat, vad för golv och vart? *lystrade till då jag hörde "rutigt"...*

Malin, de där skåpen är ju verkligen jättefina!

Kul. Galltvålar fungerar verkligen alltså. Jag är i vanliga fall mycket skeptisk till alla fläckborttagare.

Apropå det här med födelsedagar så visst kan det vara roligt att fylla på samma dagar. Men att alltid slå ihop kalas åt det ena eller andra hållet är inte alltid jätteskoj. Jag och äldsta dottern fyller med en veckas mellanrum och det har ju blivit att vi då enbart har kalas för henne. Den yngsta fyller på samma dag som min mamma, en dag efter sin farfar och två dagar efter maken. Denna konstellation gör att vi ofta firat henne och maken först vid ett tillfälle hos farfar och därefter en annan dag hemma hos oss efter att vi varit ut och ätit och firat mamma...

• Truffles

Malin, missade. Lycka till på intervjun idag!

Och Grattis på födelsedagen Anton!

• Beatrize74

Hanna...jag älskar ditt sätt att tänka! Helt klart ett vinnande "tänk"! :-P

• Mammatilltretroll

Nu frångår detta ju vitt såklart, men jag frågar ändå eftersom jag tycker ni har så bra smak.. :)

Om vi skulle köra på en kombo av nedanstående, hur tror ni att det blir?
    Vi vill gärna ha in lite färg och lite lantlig känsla...
    (Ja, jag vet att jag ältar vår soffa *skämmas*)

Överkast
    66595_PE181242_S4.jpg
    Stora kuddar längst bak
    thisted.jpg

Mindre kuddar i soffan
    74180_PE190929_S3.jpg
    66537_PE179579_S4.jpg
    66536_PE179578_S4.jpg
    51141_PE150700_S4.jpg

Mamma till MEJA född 050314 och JUNI född 061126
  • Kajsa 77

Är det någon som gett sig på att måla om trärena utemöbler till vitt?
    Är så sugen att testa, men vad ska man ha för färg? De kommer stå halvt under tak, men regnar det ordentligt så blir de blöta.