• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • malins79
    Ninizen skrev 2008-07-01 11:53:03 följande:
    Hej hej tjejer!!Kikar in en snabbis. Måste kolla MM:s status. Möjligtvis att du var inne och slet nu, men icke. Aja, det har bara gått en dag över bf....  Det där med födelsedagar...Jag, min mamma och min pappa och min fd sambo var alla födda på samma dag. Konstigt hur det kan bli ?Jag kan nog bara hålla med om att det är roligare att fylla på en egen dag!  Så vi får hoppas att liten kommer dagen innan eller efter för dig MM.Grattis Anton!! Vem är det som har ett vardagsrumsbord som har upphöjda lister i kanterna? Om ni förstår min förklaring, haha. Eller om ngn annan har tips på snygga soffbord.
    Jag har haft ett, men sålt det på Blocket.
    Tror Det ljuva livet har det, men är inte helt säker.
  • Anton2005
    Ninizen skrev 2008-07-01 11:53:03 följande:
    Hej hej tjejer!!Kikar in en snabbis. Måste kolla MM:s status. Möjligtvis att du var inne och slet nu, men icke. Aja, det har bara gått en dag över bf....  Det där med födelsedagar...Jag, min mamma och min pappa och min fd sambo var alla födda på samma dag. Konstigt hur det kan bli ?Jag kan nog bara hålla med om att det är roligare att fylla på en egen dag!  Så vi får hoppas att liten kommer dagen innan eller efter för dig MM.Grattis Anton!! Vem är det som har ett vardagsrumsbord som har upphöjda lister i kanterna? Om ni förstår min förklaring, haha. Eller om ngn annan har tips på snygga soffbord.
    tack! Är det kasnke rosie-bordet från Mio du menar
  • Anton2005
    MildaMaränger skrev 2008-07-01 11:52:58 följande:
    Någon som har tips på snygg väckarklocka?
    Vi har tyvärr inga väckarklockor just för att jag har letat i flera år efter snygga men inte hittat några
  • Kajsa 77
    FruPuffen skrev 2008-07-01 11:43:01 följande:
    Det finns ju speciell väderbeständig utefärg. Jag var in på Flugger och köpte till mina utestolar, jag sa bara att de skulle vara ute och tåla regn. Den var något dyrare än vanlig färg men inte mycket. Jag har dock inte fått på dem på stolarna än, har bara slipat. Så jag kan inte säga nåt om resultatet ännu...
    OKej! Då ska jag ner till Flugger och kolla!
    kornelia skrev 2008-07-01 11:50:30 följande:
    Hej, angående trärena utemöbler så ärvde jag en sån grupp nyligen. Först sköjde jag dem med målartvätt o sedan målade jag med olebaserad utefärg. BAd om att få bruten vit färg (så den inte skulle bli såå skinande vit) men tycker allt den LYSER lite väl...Målandet var sååå drygt med alla spjälor & ribbor så kanske är det enkalre att spraymåla? Skulle satsa på det om jag vore du!Jag skrev ju för ett tag sedan och bad om hjälp till mitt vardagsrum. Nu har vi mest donat ute istället, bla gjort iordning en syrenberså i "rosentema" så NU är det snart dags att börja här inne igen. har tankarpå att starta en blogg så att Ni och andra kan följa mina umbäranden...Har någon tips på vita fåtöljer? Ska ha en stor "maffig" eller två mindre, samt ett runt pelarbord i större modell (vet inte exakt vad de heter).Jag återkommer, tills dess må så gott!
    Har en liten grupp med klaffbord och två stolar som inte har så mkt spjälor. Kan ju testa den gruppen först. Annars kanske det är enklare att sälja möblerna på blocket och köpa nya färdigmålade...
  • Ninizen
    Anton2005 skrev 2008-07-01 12:03:43 följande:
    tack! Är det kasnke rosie-bordet från Mio du menar
    Hmm, kanske. men det verkar inte finnas kvar isåfall.

Malin: Varför sålde du det? Svårstädat med kanterna kanske... Vad har du för bord nu då?
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Theo ♥¸.?°´¯) ♥
  • Anton2005
    Ninizen skrev 2008-07-01 12:08:22 följande:
    Hmm, kanske. men det verkar inte finnas kvar isåfall.Malin: Varför sålde du det? Svårstädat med kanterna kanske... Vad har du för bord nu då?
    Ja det har tyvärr utgått. Vi har ett sånt och det är rätt svårt att hålla det rent just med tanke på kanterna, precis som du skriver
  • Ninizen
    Anton2005 skrev 2008-07-01 12:13:52 följande:
    Ja det har tyvärr utgått. Vi har ett sånt och det är rätt svårt att hålla det rent just med tanke på kanterna, precis som du skriver
    Ok, tusen tack! Då kan jag släppa det bordet i tankarna och gå vidare...
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Theo ♥¸.?°´¯) ♥
  • Ankmor
    Anton2005 skrev 2008-07-01 11:10:32 följande:
    Hej igen (efter ett par timmars sömn)TACK för alla grattis. Har fått det stora parasollet från Bruka och Sex and the City boxen av sambon.Kan knappt gå så det blir perfekt och lägga sig framför tv:n och titta på några avsnitt (även om jag har en miljard saker som måste göras) Måste även berätta att jag har världens bästa syster som ALLTID ställer upp. Sambon hade kunnat skjutsat Anton till dagis men hon kom hit så fort hon hörda att jag inte mådde bra, gjorde ordning Anton och packade sin bil med bilbarnstol och dagis grejer och skjutsade iväg honom på utfluten de skulle på med dagis idag, sen hämtar hon honom när han ska hem. Vet inte vad jag skulle göra utan henne.Vad det gäller födelsedagar på samma dag så måste jag hålla med om att det är roligare att ha en egen dag. Vi har det redan rätt fullt i slutet av juni början av juli, Min sambo och hans två bröder samt ena broderns fru och jag fyller då....så vi borde kanske planerat bebisen bättre hi hi
    Vad gulligt av henne.
    Fler bloggar om Vita & Shabby hem finns i min pres!!
  • Beatrize74

Antiklimax!

Fint väder!
    Två djurparkssugna barn som prata om gorillor och flodhästar i veckor nu.
    En mor som bara vill UT ur denna utbyggnationshåla.

Men ingen att åka med.

Har ringt väninnan, men hon är inte hemma.
    Min andra väninna jobbar.
    Ett kamratpar är på västkusten.
    Maken jobbar.
    Svärmor målar staket och vill få det klart.
    Morfar skulle gärna vilja, men fixar det inte på grund av sitt ben.

Och jag som bara vill UT! NU!

"Mamma, du kan ju åka själv med oss" säger sonen då.
    "Mmmm....det kan jag kanske"
    Jag har ju gjort liknande utflykter själv tidigare med dem, men just det här blir för omständigt att fixa själv. En fyraåring och en 2,5-åring längs en hel djurpark. Mycket att gå. En del att bära i form av solskyddsfaktor, lite fika och ett ombyte kläder etc.

"Men jag kan hjälpa till att bära" erbjuder sig fyraåringen.
    Mmmm...men ändå.

Nu vill jag hitta på något annat, men har inte kommit på vad än. Om två veckor ska vi kuska runt i norra Tyskland och sedan tillbaka med många övernattningsstopp i södra Sverige på vägen hem, så då behöver jag ju spara pengarna lite till alla underbara FYND jag har tänkt att göra.

Och gratis saker är ju inte särskilt roliga...hehe....som typ:
    "Åka till ny lekpark på andra sidan stan"
    "Gå ut skogen i hettan"

Det blir nog en liten tripp till badet, men det är ju heller inte särskilt skojsigt att göra själv, men det finns säkert någon man känner där.

Tack...nu har jag fått "klaga av" mig lite igen. Nu väntar vardagstråket igen, som att plocka i och ur diskmaskinen och hänga tvätt.