• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Beatrize74

Nublu...du har ju helt rätt...jag ÄR en chicken (försöker dölja att jag just nu är rätt BEKVÄM inte ORKAR dra runt på barnen) Hihi... Vilken mamma du är...kanonbra! Jag har dragit runt på dem mycket jag med...helt otroligt egentligen...och det är ju inte alltid det varit så "lite" att packa som nu heller...utan det var ju otymplig syskonvagn, en gigantisk skötväska med blöjor och ombyten och ersättning för två små illbattingar. Man känner sig ganska stolt när man ser tillbaka på det faktiskt! Ja-a...jag kanske ska fara iväg i alla fall...blir sugen nu. Maten står i ugnen (hmmm...mikrougnen...) och när vi ätit ska jag nog dra...får se om vi kommer så långt som till Parken. Dottern kan sova i bilen dit. *kikar efter MM, men fortfarande ingen skymt av henne* Nej, dags att rusa. Mina två små tror också de "kan själv" och det KAN de faktiskt också. Just nu hör jag hur de dukar bordet och plockar fram mjölk och annat från kylen och skafferiet. Bäst att överse eftersom allt inte alltid hamnar på bordet, även om det gör det OFTAST. Kram på dig din supermorsa!

• Vaniljdröm

Bea,

Vi har haft räcken på båda sidor. Känns lite överflödigt eftersom vår trapp varken är smal eller brant. Så vi tar bort de som sitter på väggen och behåller dem som sitter på spaljén.
    Det blir bra tror jag!

• JeaJea
    Beatrize74 skrev 2008-07-01 13:27:54 följande:
    Nublu...du har ju helt rätt...jag ÄR en chicken (försöker dölja att jag just nu är rätt BEKVÄM inte ORKAR dra runt på barnen) Hihi... Vilken mamma du är...kanonbra! Jag har dragit runt på dem mycket jag med...helt otroligt egentligen...och det är ju inte alltid det varit så "lite" att packa som nu heller...utan det var ju otymplig syskonvagn, en gigantisk skötväska med blöjor och ombyten och ersättning för två små illbattingar. Man känner sig ganska stolt när man ser tillbaka på det faktiskt! Ja-a...jag kanske ska fara iväg i alla fall...blir sugen nu. Maten står i ugnen (hmmm...mikrougnen...) och när vi ätit ska jag nog dra...får se om vi kommer så långt som till Parken. Dottern kan sova i bilen dit. *kikar efter MM, men fortfarande ingen skymt av henne* Nej, dags att rusa. Mina två små tror också de "kan själv" och det KAN de faktiskt också. Just nu hör jag hur de dukar bordet och plockar fram mjölk och annat från kylen och skafferiet. Bäst att överse eftersom allt inte alltid hamnar på bordet, även om det gör det OFTAST. Kram på dig din supermorsa!
    Så är jag med, been there done that. Kvoten för vad behöver göra i överkurs som mamma fylldes för länge sen. 
    Har två bra djurparksavskräckare

1) när jag själv var 3 år frågade mamma vad som var bäst med Eskilstuna djurpark svar:myrorna.

2) när vi skulle på tvillingträff i Borås började bilen brinna,  jag ut med barnen och vagnen, sprang ikapp de andra familjerna (30 minuter försenade) som redan hade hunnit till rastplatsen, mitt i djurparken. En liten nätt joggingtur i bergsterräng med serpentinvägar på årets varmaste dag. Man måste igenom hela för att komma runt. Titta barn där är elefanterna...kolla lejon...springa,springa, svettas, svettas. När jag kom fram till rastplatsen somnade barnen och sov sig igenom resten. Så vi körde tillbaks till Jönköping där vi hade fått hotell eftersom Robin Williams spelade i Gbg så var alla hotell fullbokade.
    (ni som vet var jag bor fattar omvägen)

-Ta en drink och en bra bok och sätt på animalplanet...
  • JohannaJ

och min 5-åring lät så här på kolmården för en månad sen:

A: "JAG VILL TILL BAAAAAAMSELAND, BAAAAAMSE!!! NU!!!!!"

mamma: "titta A, tigerlandet!"

A: "Jag hatar tigrar. Jag hatar alla randiga djur. BAMSE!!!!!!"

mamma och pappa: "Vi hatar den där j*vla bamse"

A: BUÄÄÄÄÄÄ!!! NI HATAR BAMSE.