• Videli

Vita tråden del 8

mimmi,

Jaaa det är supersvårt... Jag är oxå en sån som vill ha kolsvart när jag sover. Idag har vi ett takfönter med en inbyggd mörkläggningsgardin det då det helsvart...

Just för dom små fönstrerna har jag en jättebra lösning, att sy typ smån vadderade kuddar som man stoppat in på kvällen nän man ska sova. Sen gömmer undan i någon låda. Då blir det mörkt... Men det stora fönstret, hmmm???

Det finns ju mörka rullgardiner, men jag gillar inte sånna utseendemässigt.

Vad är det för typ av fönster du vill mörklägga?

• Videli

Usch vad illa jag skriver Generad Vide har hållt mig vaken hela natten, får skylla på honom

• Videli
    mimmi006 skrev 2008-06-06 11:46:07 följande:
    Nej, vi har rullgardiner för mörkläggning i sovrummet. I vardagsrummet har vi många stora fönster, just nu utan gardiner. Snart börjar fotbollsem och då måste vi kunna dra för, för att se teven ordentligt... hmmm ... Inga panelgardiner, jag är ute efter fina i linne och de jag ville ha på country by mail är slut! Har inga pengar till sån heller för den delen, men man kan ju låtsas.
    Men kan man inte instalera typ mörkläggningsgardiner i dom fönstrena då?

Brukar ju finnas till alla nya modeller av nya fönster...

Som dessa, nu är ju dessa iofs takfönster med finns ju till vanliga oxå http://www.velux.se/produkter/gardinermarkiser/
  • Videli
    mimmi006 skrev 2008-06-06 12:10:12 följande:
    Jo, men jag gillar dem inte så värst mycket och de är svindyra! *kräsen* Ska nog rigga upp nåt tillfälligt, är inte sams med gardiner i de fönstren just nu! Har markiser iofs, men det blänker för mycket. När flyttar ni?
    Joo dom kanske är dyra.. men dom syns ju inte, man gömmer dom ju i en list...

Flytten beror på när vi fått sålt lägenheten, först var det 1 sep men säljarna kan tänka sig flytta ut redan 15 aug så det inte blir så jobbit för killarna och skolstarten...
  • Videli

knyttis,

Neeeeej vad tråkigt, jag som haft sån tur med pixmaina... Hade en kamera på 3 arbetsdagar leverans fram till dörren...

• Videli
    mimmi006 skrev 2008-06-06 13:13:30 följande:
    Videli- det var smart att de inte syns, kanske ska ta och köpa dem när jag blivit vuxen och rik.Knyttis- läskigt, pixmania var med i Plus för ett tag sen... de har tyvärr många klagomål på sig, svåra att få tag i vid reklmationer etc. Hoppas att det inte gäller dig bara
    Jaaa ett större bankkonto vore inte dumt
  • Videli
    Vaniljdröm skrev 2008-06-06 15:46:00 följande:
    Nu behöver jag er hjälp.När vi renoverar badrummet behöver fönstren bytas ut. De är gamla och murkna.Jag har en fundering att byta det ena till ett långsmalt (liggande) istället för att få in mer ljus och rymd i badrummet.Vad tror ni? Vinner/förlorar fasaden på det?(Det är det lilla fönstret på ovanvåningen som är toafönstret. Tänk dubbelt så långt och lika högt som det som sitter där nu).vaniljdrom.blogspot.com/
    Jaaa jag tror oxå det skulle bli bra... Men hur blir det med plats inne i badrummet? Tappar ni inte mkt vägg?
  • Videli
    Daggdroppen skrev 2008-06-06 15:27:52 följande:
    Har äntligen fått tummen ur och uppdaterat med några bilder. Ska också sätta in nångra bilder i trädgårdstråden, så ni får titta därom ni vill. Eller så tittar ni in i galleriet för några bilder sätter jag inte ut offentligt... Här är en bild på en gammal verktygslåda som från början var turkos och sliten. Tyckte om den som den var, men den var SÅ äcklig och smutsig, så den blev trots allt bättre vit. Vårt kylrum som länge varit i viloläge... Är nu på gång! Kylaggregat ska ännu dit. Längtar tills det blir klart Tvättbräda i tvättstugan. Tror inte jag målar den vit... Gillar den som den är Eller??? (Vet att många har vitmålade...)Resten av bilderna (främst trädgårdsbilder) får ni titta i andra trådar efter (eller direkt i galleriet).
    Kylrummet är fantastiskt, ååå så fint. Det var nått sånt jag hade tänkt i det nya huset vi ritade på. Ja ja nu blev det inte så. I det huset vi köpt så är det källare, som är kanoners. Ska se hur kallt det håller sommar/vinter, annars kan man nog sätta in ett sånt kylsystem!
  • Videli
    Vaniljdröm skrev 2008-06-06 16:22:58 följande:
    Tack för att ni tycker till, tjejer!Väggen är ändå tom. Vi ska bara ha ett gammaldags badkar på fötter där under fönstret.
    Jamen då så kör, blir nog jättebra.
    Jag gillar fönster känner mig svältfödd just nu på såna genom att i lägenheten vi bor i nu är dom väldigt fåååå...
  • Videli

Jag har oxå en fönster fråga...

Vi ska göra om groventrén till en tvättstuga. Men fönstrerna sitter väldigt långt ner.
    Tror ni det blir konstigt att ha den diskbänk framför fönstrerna?

Här är insidan

Det är utbyggnaden, då ha diskbänk hela vägen där de tre fönstrerna sitter på ena gaveln

Svar på tråden Vita tråden del 8