Inlägg från: knyttis |Visa alla inlägg
  • knyttis

Vita tråden del 8

Godförmiddag!

Här har ni en darrig mamma som bara försöker överleva dagen...har noll ork. Fick ingen tid på vårdcentralen trots att jag ringde just när de öppnade... Imorn kommer maken äntligen hem. Behöver en kram!

Malins - Gratta Saga 4år!

Fotografen- Har ej målat porslinsfat sjäv men kommer ihåg att ngn i tråden gjort det... Kanske ngn annan mins.

Vanilj - Skickar krya på dig hälsningar! Hopas de svänger. Vart skall ni resa?

numberone- För mig blev de akut snitt första gången, känner nu som du inte rädd men pirrigt nervös- stooor förväntan! 99 dgara kvar för mig-2 för dig?!)

• knyttis
    Ninizen skrev 2008-05-28 23:10:35 följande:
    Vi flyttar den 1 september. Haha, vi verkar ha samma visioner då! Nu gäller det bara att bestämma sig. Ska vi komma överens om hur vi ska göra då? Har du bilder på rummen förresten??
    Bilder finns i gamla datorn som jag tyvär ej kommer in på, visar nya då vi flyttat. Naturligtvis kan vi slå våra klocka huven ihop
  • knyttis
    Vaniljdröm skrev 2008-05-29 11:37:20 följande:
    knyttis,Krya på dig du också.Jag hade gärna bytt med sonen. Dels för att det är synd om barn när de är sjuka men också för att det blir så väldigt gnälligt. Ingenting är bra.Ingen längre resa var planerad så vi kanske kan ta det en annan helg istället.Håller på att städa skrivbordet. Mitt hatobjekt med alla sladdar, skivor och datorer. Får aldrig till det snyggt där. och dammigt är det av allt slipande i hallen.
    Så brukar jag tänka med, mennu är det otäckt jag är så dålig så jag knappt klarar av att ta hand om "mig" själv. Men imorn kommer ju maken...så hjälpp är påväg! Lycka till med städningen, brukar kännas underbart då sådana där jobbiga platser är gjprda!
    numberone skrev 2008-05-29 12:12:54 följande:
    Ja 2-3 dagar, det är beräkat till lördag....fick jag kika in hos dig?Nu har jag varit och köpt överkastet och vet ni vad, det var halva priset... Jag gav bara 200kr för det.... Jätte nöjd! Hoppas att det ser bra ut på sängen med, kan inte prova ännu för gubben ligger och sover efter att ha jobbat natt....
    Jag ordnar, visste inte du inte var inlagd. Vilket fyndpris!

MiaMariah- Härlig GG kanna du visade igår!
    Kajsa- Vilken lättnad nu blir det äntligen av! Tummen upp!
    Camilla - Härligt med Cosas beställning!
  • knyttis
    numberone skrev 2008-05-29 15:15:55 följande:
    knyttis:tack! Visst var köket ljuvligt hos oss Vi har iofs målat kaklet nu så det är vitt men huuuua vad luckor och golv är vidrigt fortfarande....
    Nu är du inne! Maken har lovat att vi skall byta ut det så jag hoppas det blir snart!
  • knyttis

Godmorgon!

Var till akuten igår kväll, fick bra medicin som hjälpt mig genom natten. Pust!

Tog en bild på min nya vattenkanna från Bruka tidigare, bjuder på enkel bild.

• knyttis
    Tjock kulan skrev 2008-05-30 07:36:08 följande:
    God morgonKänner mig lagom mör i kroppen efter gårdagens skogspromenad i skogsterräng och målar projektet med skänken under kvällen. Idag blir det en tur till min morfar, försöker åka dit en gång i veckan och hjälpa honom och handla och fixa lite hemma. Knytis: Har missat att du är sjuk vad är det för fel, förkylning?, skönt att du fått medicin hoppas att sjukan släpper nu. Underbar bild att mötas av så här på morgonkvisten när man är mör i kropp och hjärna.Malins: Låter skönt att få komma iväg en sväng själv under dagen. Själv körde jag iväg utan Alice och städade bilen för någon dag sedan. Det har nog aldrig uppskattats så mycket som nu att få stå själv med en högtryckstvätt på en mack och spola av en bil .
    Riktig dunderförkylning pga virus enl läkaren men jag undrar jag. Fick symptomlindrande medicin men ingen ab... söker imorn igen om jag ej mår bättre. Roligt att du blev glad för min bild. Vad gullig du är som hjälper morfar!
    Truffles skrev 2008-05-30 08:39:38 följande:
    God morgon! Hinner inte in så mycket till er som jag skulle vilja. Men idag fick jag börja dagen med ett skratt och tänkte att det kanske det var fler som behövde. Kanske om man varit på akuten till exempel? Krya på er alla sjuklingar i tråden. I en stor kommun har fem kannibaler anställts som handläggare. Första arbetsdagen säger chefen: Ni har nu fast arbete, tjänar bra och kan äta i vår matsal, så låt de andra människorna vara ifred! OK? Kannibalerna lovar att inte röra kollegerna. Efter fyra veckor kommer chefen igen och säger: Det saknas en städerska, är det någon av er som vet var det har blivit av henne? Alla kannibalerna skakar på huvudena och svär på att de inte har med saken att göra. När chefen har gått vänder sig en av kannibalerna om till de andra: Okej, vem av er miffon har käkat upp städtanten?? Den bakersta kannibalen svarar med låg röst och skuld i blicken: Det var jag. Din förbannade jävla idiot!, säger den förste De sista fyra veckorna har vi ätit områdeschefer, teamledare,projektledare och IT-konsulter utan att någon har märkt det och så skulle du prompt sätta i dig städkärringen!!!!! DLL, var/när har du visat bordet till din väninna? Var det pelarbordet du hittat i en container? Vill se!
    *Fniss*
    malins79 skrev 2008-05-30 10:17:28 följande:
    Knyttis så fin vattenkanna och blommorna se så fina ut.
    Härligt med lite blommor som piggar upp
    Blogginlägget för de som törs...
  • knyttis

Godmorgon!

Tidig väckning hos oss idag, vi är alla uppe, maken och sonen har börjar montera flyttlådor och jag får vila lite i sängen. Jag är fortfarande riktigt dålig så de blir inget packande för mig.

Vad har ni andra för planer?

Svar på tråden Vita tråden del 8