• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • nublu

Och nu har alla sett min svarta matta och dött av skräck.

• juliah
    malins79 skrev 2008-04-29 13:20:02 följande:
    kolla inlägg 113, där finns en länk
    *asg*
    Var för lite speglar och ett för enkelt kök för min smak!Skrattande

Ärligt talat är jag dock van vid smak som går lite åt det hållet...gift med en libanes, och dotter till en alban. Har sett det mesta med andra ord Skrattande
  • Vaniljdröm

juliah

hihi! Du kanske har ett dolt spegelrum med sidenblommor någonstans därhemma som du undanhålli oss

• juliah
    Vaniljdröm skrev 2008-04-29 13:50:58 följande:
    juliahhihi! Du kanske har ett dolt spegelrum med sidenblommor någonstans därhemma som du undanhålli oss
    Glöm inte virkade dukarna på tv.n och köksfläten. Varför trodde du att jag lärt mig att virka?Skrattande
  • LinaoMatilda
    juliah skrev 2008-04-29 13:52:32 följande:
    Glöm inte virkade dukarna på tv.n och köksfläten. Varför trodde du att jag lärt mig att virka?
    *fniss* Verkar som att du har ett skelett i garderoben, eller ska jag säga en virkad duk på tv'n. Skrattande
  • nublu

Juliah: När ni är färdigrenoverade hoppas jag att vi får se dina virkade dukar överallt. Du kanske kan virka en filt till trädgårdstomten också?

Kan säga att är man gift med en estländare får man se en hel del också. Min äldsta svägerska har blå klinkers på köksgolvet. Inte så snyggt...

• Vaniljdröm

Just det ja, virkade dukar!
    Och på duken på Tv-n står det säkert en liten mässinslampa med rosa skärm med silkesfransar

• juliah

Mmm, garderoberna är fulla av skelett...och virkade dukar.

nublu, kan tänka mig det. Om jag tänker efter så är det nog bara vi i vita tråden som har bra smak Skrattande (obs, skämt! så att ingen tar illa upp)
    Våra hantverkare är från estland, de tycker inte om vårt hem alls...

• nublu

Jag började faktiskt leta efter pizzaugnen på bilderna. Kände på nåt vis lukten av nygräddad Calzone.

Svar på tråden Vita tråden del 8