• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • MrsQ

Hej alla! Jag tänkte med att försöka slänga in en fråga i den här tråden då ni säkert vet mer om vitfärg än andra

Jag ska måla träpanel i vardagsrummet. Det är både helträvägg o panel.
    Men vad ska jag ha för glans på färgen???

Vet ej vad jag tycker e bra. Sitter i Norge medans mannen är i Sverige o ska köpa färg o tapeter, så jag sitter på nätet o kollar var han ska handla

• Kaktus76
    malins79 skrev 2008-04-28 20:37:15 följande:
    www.hemnet.se/tipsa/tipsa in detta huste, inte riktigt min inredningsstil...
    Ja vad ska man säga????  finner inga ord!!!

Det var här ni var,hittade er till slut,så nu kan jag fortsätta att följa era tips och ideer
    Nä nu bär det iväg till frissan. Ha en bra dag!!
  • Brosus

Hej alla!
    Här är en till vitgalning. Håller på med det sista i vårt 40 kvadrat stora lantkök (bor på bondgård i Norrland
    Pärlspont på väggarna målade i äggskalsvit, halvblank från Sevalac och oljat ekgolv. luckorna kommer oxå bli vita såklart... å guuuud så snyggt det blev med knallröda pelargoner i fönstren! *kär*

Skramlade ihop lite grejor hemma och inredde uterummet oxå i helgen. Har ett körsbärsträ-bord med fyra stolar, med kryss i ryggen, med vitklädda sitsar där, vita gardiner, vita krukor till gröna växter, vit vas med torkade bruna blommor i, vita ljusstakar och vita ljus (hehe...) en tavla med nakna träd som går i brunt å vitt. Blev jättefint! köpte gardiner på Rusta å resten fanns hemma

• LinaoMatilda

Nublu: hihi och du som tackat nej till massa pengar nu bara för att du inte trivs i den stilen?

MrsQ: Välkommen!  Jag tycker det är snyggt med matt färg om det inte är en yta som man kan tänkas behöva tvätta.

• Brosus

MrsQ - vi valde halvblank. Jättesnyggt blev det. Servalac Äggskal

• malins79
    Brosus skrev 2008-04-29 10:38:50 följande:
    Hej alla!Här är en till vitgalning. Håller på med det sista i vårt 40 kvadrat stora lantkök (bor på bondgård i NorrlandPärlspont på väggarna målade i äggskalsvit, halvblank från Sevalac och oljat ekgolv. luckorna kommer oxå bli vita såklart... å guuuud så snyggt det blev med knallröda pelargoner i fönstren! *kär*Skramlade ihop lite grejor hemma och inredde uterummet oxå i helgen. Har ett körsbärsträ-bord med fyra stolar, med kryss i ryggen, med vitklädda sitsar där, vita gardiner, vita krukor till gröna växter, vit vas med torkade bruna blommor i, vita ljusstakar och vita ljus (hehe...) en tavla med nakna träd som går i brunt å vitt. Blev jättefint! köpte gardiner på Rusta å resten fanns hemma
    Låter fint!
    Har du några bilder?
  • Brosus

Just nu står allt huller om buller i köket men lovar att komma med bilder när det är mer färdigt!
    Uterummet hade jag tänkt försökt fota idag så kanske kommer med bilder inom kort

• MrsQ
    LinaoMatilda skrev 2008-04-29 10:39:22 följande:
     MrsQ: Välkommen!  Jag tycker det är snyggt med matt färg om det inte är en yta som man kan tänkas behöva tvätta.
    Tack!  Hmmm ja det är just de att de kanske behövs tvättas ja... Jag får nog ta lite blankare då
    Kan kanske vara skönt när det är trä!
Svar på tråden Vita tråden del 8