Vita tråden del 8
Grattis, grattis Terese!!!! Åååh, vad mysigt. Njuuut! Känns som att min bebis är jättestor....
Grattis, grattis Terese!!!! Åååh, vad mysigt. Njuuut! Känns som att min bebis är jättestor....
Videli --> Den är fin, tung o gedigen. Fast jag tycker den är dyr, men de har rea på den lite då o då.
.... ångrar mig - den är värd pengarna, jag blandade ihop m www.ilva.se/produkt/66600151/porthole&webgroupid=
Videli --> Kööp
tjenatjena
här hemma får man välja mellan FL och att blogga - idag valde jag att blogga . Äääälskade Katvig... *skadad och helt OT*
www.villahemmet.blogspot.com
*peppar LinaoM*
Bea --> När vi byggde vårt kök hade vi en wok med sladd, den kan man laga nästan allt i (köttfärssås, fryst pytt, omelett mm) *tipselitipsar*. Sen kokade vi nudlar med vattenkokaren. Varma mackor i våffeljärnet (gammalt tips), bakad potatis i micron, färdiggrillad kyckling. Fast mest åt vi gräddbullar, tur att man var pre-barn
tjena o godkväll...
Ser att ni snackar Skarp-brädor. Jag var inne i Jea´s affär idag o då plockade hon upp en ny, stooor leverans av fina brädor! Jag skulle kunna ta en av varje!
Grattar Kajsa, hoppas att Anton snart får träffa bebbe o pustar ut över att Beas tros-problem nu är över
Godmorgon!
Här regnar det o min lilla bebis fyller 1år. Tiden har bara rusat iväg, tycker det var precis som vi kom hem med det lilla knyttet *gråtmild*
Ska inte ge mig in djupare i diskussionen ang föräldraledigheten. Håller med om att Sverige är fantastiskt med så många föräldradagar, VAB mm. Det räcker med att titta på Danmark för att bli ytterst tacksam. Sen behövs det säkert att vissa dagar skall vara tingade för pappan, men ibland kan det kännas lite knasigt. Min man tjänar ca 3ggr vad jag gör och han kan inte vara ledig några längre perioder pga sin tjänst. Han var hemma två månader med stora barnet o skall vara likadant med lillebror. MEN, hade jag kunnat få lite av hans dagar hade kanske barnen kunnat vara hemma ännu längre. Jag retar mig mer på att man är tvungen att ta ut 5dagar/v för att behålla sin SGI.... Meeen i det stora hela är vi mer än nöjda. Kan t om säga att denna ledigheten har FK funkat ypperligt *peppar, peppar*
Tack för alla grattis!
Det blir kalas hela juli, även jag o Ville fyller snart år
.... jag o Sigge *förvirrad*
Tjenatjena o tack för Ville-grattis
Johanna --> Håller tummarna superhårt!
Vi passar killarnas kusin idag för min syster åkte in till förlossningen o födde en liten kusin till
en liten Jack! Så nu är vi ännu fler som fyller år i juli
MM--> Jag gillar hela bodysuits, tycker det känns lagom nästan alltid. Men sen har vi inte så varmt heller...
Hejhej!
Grattis till Algot! Superfint namn. Även kul att se MM o Number lite mellan matningarna
Själv är jag måttligt irriterad. Båda våra killar fyller år nu i juli o vi har bestämt att bygga en gungställning t dem. Allt är fixat o jag skulle bara in snabbt på Ikea för att hämta en gunga (ekorre), men giiivetvis är den slut. Den finns varken i Mö el Hbg, ev finns 1 i Gbg men det är ju inte lönt att lita på deras lagersaldo. Försökte köpa utställningsexet i Mö, men det var tvärnej..... fast de inte skall få nya på 4 veckor . Så nu har vi gungställning + babygunga o "romerska ringar" men fattas Sigge-gunga´n - och han fyller år i morgon *irriterad*