• Sylt

Godmorgon!

Oj, jag blir helt generad här på morgonkvisten Generad. Jag gillar blandningen vitt o cement, men jag vill inte att det blir för "hårt". Skulle eg ha en liten bit bänkskiva i cement (bredvid kylen) men tillsammans med plåten på köksön kändes det för kallt. Men har man mkt trä (på väggar o dyl) o textilier till så gillar jag det massor. Sen gillar jag även "riktiga" lantkök, med mkt pärlspont och lite mer krusiduller, fast inte hemma hos oss förtillfället.
    Jag har lite fått för mig att i ett stenhus (som vi har) vill jag inte ha för mkt trä. Tycker inte det känns riktigt som husets material, svårt att förklara. Men i ett trähus tycker jag det är superfint med pärl/råspont. Ska se om jag kan komma över detta, för jag vill gärna ha en vägg i sovrummet med råspont

misak --> Vet att Jea har i sin butik.

• Sylt
    Memoria skrev 2008-05-20 15:37:19 följande:
    Sylt:  Blev lite osäker på om jag gjorde något dumt som skrev i tråden om Lantliv. Inte mening att avslöja något isf
    Nej, det var bara bra
  • Sylt

Tack så jättemkt Mia! Vilken service.

Fnissar lite när Vanilj letar i affären efter VITA kakor *hihi*

Tjock --> Jättefint! Både spegel, vägg o pynt!

Enji --> Hihi, ska kanske komma över min träfobi då

• Sylt
    Kajsa 77 skrev 2008-05-20 20:24:14 följande:
    Miamariah - Nej näsdroppar i 10 dagar är det enda hon kan råda oss att ge. Får inte cortison för att hon är för liten.
    Ville får cortison, han är 10 månader.... Har fått en kanonläkare. Ville sov i 20-minuters intervall (=vaknade var tjugonde minut) fr 4månader o fram tills han fick medicin. Först får han en luftrörsvidgande o sen cortison, följer ett spec program.
  • Sylt
    Kajsa 77 skrev 2008-05-21 11:51:31 följande:
    Men va konstigt!  Varför säger de så olika? Tycker i och för sig att denna läkaren var jättebra, men hur kan de tänka så olika ang cortison?
    Han förklarade som att för tjugo år sedan var de jätterädda för cortison, nu ser man mer fördelarna. Sen är det en jättefördel att bara behandla lokalt (inhalera) ist för att ta tabletter o få cortison i hela kroppen. Kan säga att det hjälp oss oerhört. Han får det bara när han är riktigt dålig o då blir han bra på ett par dagar.
Svar på tråden Vita tråden del 8