• LCroft

Vita tråden del 8

PD: Jag är nog inte som alla andra för jag längtar faktiskt till lördag morgon när jag får ta i och storstäda, tar ändå inte så länge och sen har man resten av helgen på sig att njuta Kan inte vara ledig och se på eländet. Man plockar ju bara och dammsuger på vardagskvällarna så det behövs verkligen

• LCroft

God morgon!

Grattis lillafruluva, så roligt med en fjärde

videli: Vilket hus, ljuvligt!

Här ska jag ta i och sätta igång och städa så vi slipper ut så fort som möjligt. Har hållit på varenda kväll och lagat och fixat ute, har lagt skiffer, grävt blombänkar, planterat lite igår, mera växter ska hämtas imorgon när vi förhoppningsvis tömt släpkärran på all jord. Nästa vecka ska vi hämta lite nya utemöbler. Så roligt när man kan hålla på ute igen

• LCroft
    mimmi006 skrev 2008-05-24 07:52:58 följande:
    Vad flitig du är! Får vi se bilder sen? :-P?
    Självklart Grattis till vinsten hos juliah förresten!

Och jag kan nog inte ta åt mig hela äran själv, bra att ha en man ibland också Men vi har bestämt oss för att huset ska vara klart till midsommar, håller ju på och byter bräder på gamla delen, färdigmålat och allt, samma sak med alla blombänkar etc. Sen är det "bara" garaget kvar Men det borde inte ta så länge heller att smälla upp, inte när mannen sätter igång, vansinnig fart han har när han börjar med nåt
  • LCroft

Videli: Jag är inte alls så säker på att jag skulle måla den vit, kanske därför att jag har funderat så många gånger på vår timmervägg som är brun. MEN målar man den vit så "mister" den lite av sin charm, för en gammal timmervägg som man ser att är gjord för hand, yxspåren osv, kan du sitta och titta på hur länge som helst.

Alla som varit hem till oss och sett vår timmervägg, även vita hem fantaster, har förbjudit oss att måla den vit Än så länge är den brun och jag tror faktiskt den får förbli det än så länge, kanske man tröttnar nån dag?

• LCroft

Grattis alla mammor! Blev firad för 2 veckor sedan så det har varit en vanlig söndag här

Vaniljdröm: Ingen aning om vad det kan vara men det låter urjobbigt! Om värktabletterna hjälper lite kanske du klarar av att åka bil till akuten? Kram på dig!

Fick idag en gammal köksstol av min svärmor, kommer att bli så fin vit Och en gammal kista, den ska även den målas givetvis och sen får Ida den som förvaring till sina leksaker. Men det bästa är att svärmor ärvde ju sin far och nu har hon ett stort gammalt hus fyllt med gamla saker, så hon tyckte att vi kan fara dit nån helg och välja ut vad vi vill ha. Bl.a finns det en likadan stol till och ett gammalt köksbord, sånt med en liten låda under, 2 kommoder, byrå, ja flera faktiskt och några gamla skåp som hon trodde att jag kanske skulle gilla

Har planterat 9 stycken träd idag, 2 rosor och 15 perenner. Nästa vecka måste jag hämta mera blommor, ska ha fler i den blombänk jag håller på med som bäst och så ska jag ha en till blombänk gjord med. Imorgon ska mannen gå och se om de utemöbler som vi vill ha finns kvar. Det tar sig sa pyroman

• LCroft

Hej sötisar!

Så mycket fint ni shoppat och visat här igen en gång, som balsam för själen att komma in hit och titta

Krya på er alla sjuka!

Skönt att op äntligen blir av Kajsa.

numberones lilla bebis kan faktiskt ta och komma ut tycker jag

Imorgon har jag ledigt, vilken lyx! Ida ska ändå en liten stund till dagis för de ska med buss på utflykt, under tiden får jag passa på och städa. Sen blir det att handla mera blommor, vår nya uteplats är så gott som klar förutom lite piff *jippiiiii* Så nöjd, så nöjd, bara att vänta på att rosorna och perennerna sätter lite fart och växer till sig och framför allt börjar blomma!

• LCroft

LoM: Hej vännen! Bilder kommer nog imorgon när det är piffat och klart (hoppas jag). På jobbet går det bra, men skönt med en extra ledig dag Själv då?

• LCroft

Kom fram till att eftersom ni andra bjuder på så fina piffade bilder så behövs det lite opiffade bilder och en hel del fantasi med Håll till godo!

Sittgruppen, tänk er duk på bordet, ordentliga blommor och en hel del kuddar!

Mera, runt "hängträdet" har jag satt kryprosor som ska blomma rikligt i vitt stod det, återstår att se... Och på bilden nere till höger finns det en annan buskros som ska blomma rikligt i stora ljusrosa blommor. 

Här ser man bättre var kryprosorna finns, på högra sidan om trappan har jag planterat en klätterros, som även den ska blomma rikligt i ljusrosa.

Som sagt helt opiffade bilder, men nu ser ni lite av det vi hållit på med, lagt skifferstenar och planterat. En bråkdel som syns här på dessa bilder, svårt att ta bilder när solen lyser.

Svar på tråden Vita tråden del 8