• LCroft

Vita tråden del 8

numberone skrev 2008-07-10 16:54:01 följande:
    oj va fin!!! Älskar det typsnittet....
    Hihi, då var det samma som du hade! Det var din pall jag hade i tankarna nämligen
  • LCroft

Godmorgon!

Tack för alla komplimanger Skrattande

Bea: Jag har gjort precis som alla här inne Skrivit av texten och sedan fyllt i med en penna Men roligt var det! Har dragit mig lite för att prova på tidigare men det var ju faktiskt jätteroligt och enkelt.

Jag börjar faktiskt bli lite trött på det här vädret, regn och kallt hela tiden. Inte många dagar som barnen kunnat bada. Hade tänkt oss att åka till svärmors hemgård imorgon och titta vad som finns för gamla möbler där och även tagit hem lite, men svärföräldrarna ändrade planer när de har lovat regn, då går det ju inte att klippa gräset där *suck* Vi däremot vill inte sätta en av de få bra dagarna att åka 10 mil dit på det. Hade bara hoppats på att jag skulle ha fått hem lite fina möbler att fixa till Rebecca. Min plan var att hon skulle få ett "nytt" rum i födelsedagspresent. Hade faktiskt tänkt skicka iväg henne i nån dag till svärföräldrarna så jag hade fått laga om hennes rum helt och hållet. Men ännu är det några veckor tills hon fyller, 31 juli...

• LCroft

mimmi: Så fina kuddar du sytt!

malins: Hoppas hon tycker det med

juliah: Så roligt, fast jobbigt, men du vet ju att slutresultatet kommer att bli fantastiskt

Bra att sitta på jobbet och surfa Det är så lungt här nu när de flesta har semester att man kan ta sig lite tid att sitta och slappa med

• LCroft

Tackelitack Blev inspirerad av numberones text som hon hade gjort på sin pianopall, men själv är jag så fruktansvärt oteknisk och dess värre ointresserad av att sätta för mycket tid på att klura ut hur jag skulle få nerladdat fonten så jag hade datakillen på jobbet att göra det åt mig

• LCroft

Heej lasseliten

*harkel* Alltså jag läser ju nog här i tråden, mer eller mindre Ibland är det för många sidor för att läsa ikapp och då blir det lite att jag håller mig tyst en tid innan nån plötsligt sätter en peng i mig och det inte går att få tyst på mig igen på en tid HemlisOskyldigSkrattande På jobbet går det bra, nästan lite för lungt för tillfället för att det ska vara riktigt kul, men blir ju mera tid över för att sitta och surfa och ta det lungt Hinner ju inspireras av er alla lite mera då!

Låter som du har en trevlig semester Vill också flänga på stan, bränna pengar som en galning *önsketänkande*

Snart har vi utsidan av huset klar förresten, är så trött på att ha byggare hemma hos oss. Glad iofs att nån annan gör jobbet och man själv kan bara titta på, men hammarslagen skulle gärna få räcka vid det här laget, men huset blir fint iallafall

• LCroft
    Beatrize74 skrev 2008-07-13 11:36:38 följande:
    Hej...störtar in med en fråga så här lite oförskämt. Jag fyller år snart...men...vad ska jag säga att jag önskar mig till de runtomkring som frågar som inte är ett DUGG intresserad av olika märken och som bara frågar "Vad är det?" om jag säger "Himla", "Lexington", "House Doctor", "Miljögården" eller något annat???Hur gör ni när ni önskar er saker?1. Låter bli att specificerar och hoppas att de vet ungefär vilken stil som är "er" i alla fall?2. Halvspecificerar er "En sådan som finns där och där!"3. Helgarderar er. "Den finns där och där och kostar si och så...jag har lagt undan ett ex!" 4. Försöker önska er presentkort där ungefär de sakerna ni vill ha finns.5. Önskar er saker som  det inte "gör" något om det blir lite fel...typ ehhh..olika former av förbrukningsvaror eller saker som inte "syns"?Om någon annan kommer in här och läser så ser det ju superytligt ut kan jag tro. Men jag vet att NI förstår hur jag menar. (Var det du Jea som bestämt skrev att svärfar skulle få tillbaka sin clown, eller hur var det?)
    Önska presentkort till specifika affärer. Då vet den som ger gåvan att du får precis det du önskat dig och du behöver inte gömma undan hemska saker
  • LCroft

Hej vänner!

Har inte läst tillbaka nåt men tänker ändå vara fräck och komma och berätta lite trista nyheter åtminstone för min del. Jag kommer att bli utan jobb, 65 personer som blir uppsagda från jobbet då de lägger ner en enhet och även vi på adminstrationen drabbas, 3 stycken som ska bort därifrån och har man kommit in sist.. ja då är man först ut. Nå man ska inte gråta över spilld mjölk, men lite retar det mig att jag hade 3 ställen att välja på och trodde att det här var det säkraste, men sånt är livet.

• LCroft

Vad är det här för otursdag för alla? Kramar till alla som behöver!

Ni är bara för gulliga hela högen med tjejer här inne  Men som mannen sa när jag ringde till honom: Det är bara ett jobb, vi har klarat oss på en lön förr och gör det igen, värre saker kan hända! Och det har han så rätt i.

De två andra jobben som jag då också hade fått är lite si som så, på inredningsaffären har hon nog fått nån annan och sjukhuset vill jag inte själv tillbaka till. Men har sänt in en ansökan till ett annat ställe och med lite tur kanske? Förr eller senare kommer nog det rätta jobbet, allt har väl en mening fast man kanske just då inte ser den I vilket fall som helst vägrar jag att deppa över det.

Behöver bara tänka på vår granne en jättegullig dam som jag brukar prata med nu och då, hennes man och hans vän åkte iväg och fiska fredagen för en och halv vecka sedan. De har inte kommit hem, båten har de hittat på 13 meters djup men inga kroppar. Så med lite perspektiv så känns det rätt bra ändå, jag har mina nära och kära nära mig och alla är friska och krya.

• LCroft
    Beatrize74 skrev 2008-07-15 17:58:03 följande:
    LCroft- åhhh...jag får bara lust att gråta när jag läser det du skriver. Är det sant!? Vilken fasa.
    Det är fruktansvärt, sitter och kollar tidningen på nätet med jämna mellanrum för att se om de hittat dem än. Först slutade de söka efter dem för någon dag sen men plötsligt upptog de sökningarna igen. Hoppas de hittar dem snart för de anhörigas skull.

Jättegullig farbror som själv räddade 2 pojkar för ca 8 år sedan från att drunkna här vid oss. Gick jämt med trimmern ner till korsningen vid parken och slog ner gräset vid vägrenen för att det växte så högt och man ser inte ordentligt när man kommer med bilen och det finns så många barn som leker här...
  • LCroft
    Kajsa 77 skrev 2008-07-15 18:07:33 följande:
    Och här sitter man och gnäller över att ens nya volangdynor inte passar...
    Men du? Sånt är ju livet! Jag gnäller över att jag har huvudvärk... Ibland är det bra att få sig påminnelser här i livet för att man ska komma ihåg hur mycket man har att vara tacksam över. Annars är det lätt hänt att man glömmer bort det i vardagslunken/stressen.

Och jag tycker även att man ska vara glad att man har småsaker att gnälla över, det betyder ju att man har det rätt så bra sist och slutligen
  • LCroft

Tack alla söta för era fina ord  

Det ordnar sig nog förr eller senare på nåt sätt, om inte annat så får jag sända mannen iväg till ishallen och börja träna igen Kan säga att det är det sista han tänkt men jag behöver ju shoppingpengar om jag ska börja vara hemma eller hur?

Hoppas du Knyttis får en härlig semester och liten i magen hålls inne ett tag ännu.

Videli: Jättefin spis. Blev nyfiken och måste ju fråga Timmerväggen som du funderade på innan, tänker ni behålla den som den är eller måla den?

malins: Håller tummarna för att det fina vädret håller i sig och ni får en mysig dag!

Ja, här tog minnet slut. Försvann tydligen med regnet som häller ner här, men man börjar bli van med detta eviga regnande, trist, men jag hoppas det fina vädret infinner sig sen när jag slutar Får väl förhoppningsvis mera information idag. Börjar vara på tiden att man skulle få information härifrån också och inte behöva läsa på tidnigen vad som sker! Förvånad

• LCroft
    Tjock kulan skrev 2008-07-16 15:14:19 följande:
    Har precis vaknat till efter att ha vilat med Alice en sväng och vad gör den unga damen när jag sätter ner henne på golvet?, jo hon ställer sig upp och tar ett stapplande steg framåt. Både hon och jag blev så paffa att Alice satte sig ner med en duns på gumpen .Milda M: Usch vad trist när sånt händer. kan du inte ringa konsument ombudsmannen o fråga hur du ska gå till väga?. Kul att höra att det rullar på bra med lilla sötnosen. Numberone: Låter som en bra plan, ibland måste man ha något att pyssla med för att skingra tankarna.
    Nej men vad roligt Första stegen är alltid speciella
    misak skrev 2008-07-16 15:30:43 följande:
    Grattis Anton till lille Algot! Hoppas ni alla mår bra!Nytt i bloggen!www.drommenometthuspalandet.blogspot.com
    Hmm... konstig dator jag har idag, såg inte alls bilderna i din blogg? Får prova pånytt senare!
Svar på tråden Vita tråden del 8