• Peak

Vita tråden del 8

Beatrize74 skrev 2008-05-03 21:02:33 följande:
    Vad härligt ni tjejer verkar ha haft. Jag blir riktigt avundsjuk. Här tillbringade vi dito fredag på akuten, ev. hjärtinfarkt hos maken, men vi fick åka hem efter diverse prover. Skönt det. Nu får vi helgen för oss själva. Barnen åkte med sin farmor och farfar till sina kusiner för att vi skulle få lite välbehövd vila. Maken behöver känna att han får jobba undan i sin egen takt med utbyggnationen.Jag behöver SKAPA! Jag går under annars känner jag, så det blev en superbra lösning.
    usch så otäckt!! Tur det inte var någon!!

Nån som har sett schabloner med alfabet någonstans? Var inne på Idé och hobby igår och de var för små och inget fint typsnitt, några var dock slut...
    Hittade dessa:
    http://shop.textalk.se/se/article.php?id=779&art=194660 men 399:- är lite dyrt tycker jag. Skulle också vilja ha lite mer skrivstilsaktiga för jag är ju så darrhänt!

Frakten från S&S är den okej? Eller dyr?
    ♥ Lowe mitt allt ♥
  • Peak
    DLL - jo de är jättefina, gillar typsnittet, men skulle vilja ha bokstäver som är va 6 cm höga eller liknande...de på countrybymail kostar 349:- och 399:- svider...
    ♥ Lowe mitt allt ♥
  • Peak

igår fick jag för mig att jag skulle köpa medicinlådan på Clas Ohlsson - och då var den ju slut Nån som sett en liknande på annat ställe?

Hittade en idag i en butik som jag tror heter Lågprismagasinet, men det var rött lock...nja det var inte kärlek vid första ögonkastet iaf - de hade en del Aldrig varit inne där innan! Hittade påslakan med stjärnor och en sådan tvättmedelshink med skopa som visades upp häromdagen, vit med ljusgrå text Laundry. Ska lägga upp i bloggen nån dag...orkar inte ikväll! Och har ingen gardin/markis i arb rummet så jag har solen rakt i skärmen!

Nu har jag också varit och fotat huset med den fina gröna färgen...hehe undrar om de såg mig Cool kan nog lägga in nån bild här imorgon nu ska jag slänga mig i soffan - har gått 17500 steg än så länge idag!!

♥ Lowe mitt allt ♥
  • Peak

okej beredda på bildbombning?? Vill ni ha stora eller små bilder?

♥ Lowe mitt allt ♥
  • Peak

okej först...vad är det för träd? SÅg det när vi var ute igår det var ju jättefränt!!

Vårat hus framifrån

vänster sida, in mot v-rum

hö sida, in mot köket (och en sambo som står och pratar i telefon)

huset jag smygfotade, tycker det är fin grön färg - passar det på vårat??

Ny tunna till tvättmedlet:

♥ Lowe mitt allt ♥
  • Peak
    nublu skrev 2008-05-05 11:07:40 följande:
    Peak: Snyggt! Jag gillar färgsättningen på det andra huset, tror att det passar ert också. Tycker att det är svårt med husfärg till rött tegeltak.
    ja visst är det svårt!! Vi ville ha svart tak men alla hus i vårt område måste ha rött tak! Förvånad
    ♥ Lowe mitt allt ♥
  • Peak
    Camilla R skrev 2008-05-05 11:08:49 följande:
    Tycker också färgen var jättefin, ser så där lite grågrön ut. Tror att den kan passa fint på ert hus. Trädet har jag inte en aning om vad det är, men gillade tunnan till tvättmedlet
    ja tror dte kanske är lite svårt att se färgen på bilden...mina jobbarkompisar tyckte det såg ljust ut...allt är ju relativt, men huset bredvid är typ "fisgrönt" mintgrönt, ljust så jag tycker detta är ganska mörkt...

Annars funderar vi på vitt Ska göra en omröstning i min blogg sedan...ikväll om jag hinner så då får ni kolla!
    ♥ Lowe mitt allt ♥
  • Peak
    Truffles skrev 2008-05-05 14:12:53 följande:
    Skulle inte denna vara fin ute på altanens grillaftnar under sommaren. nogautvalt.se/product.asp&sub=21&...
    likadan som min tvättmedelshink, den kostade 149:- tror jag, men såg ingen sådan du visar i butiken dock!
    Hemmabäst skrev 2008-05-05 14:00:36 följande:
    Peak: jag ser att du varit i vårat område och smygfotat!!!
    hihi hade varit kul om det var ditt hus Men bor vi i samma kvarter alltså? Visste vi om det???
    ♥ Lowe mitt allt ♥
  • Peak
    juliah skrev 2008-05-05 15:48:13 följande:
    Peak, ni har alltså bestämt er för ett grönt hus?Jag tycker om faluröda, vita och gula hus men det är väl bara vitt som passar på ert kanske eftersom det är lite mordernare?
    nej inte bestämt oss...vi velar mellan vitt och grönt och den gröna färgen som vi tänkte oss är ungefär som det andra 2-planshuset jag fotade Cool
    ♥ Lowe mitt allt ♥
Svar på tråden Vita tråden del 8