Inlägg från: JagOchHan |Visa alla inlägg
  • JagOchHan

Vita tråden del 8

godmorgon. Idag har vi redan hunnit njuta lite ute i trädgården. Planterat dill, persilja,basilika osv. Härligt att kunna njuta lite på knä.. Fyndade tallrikshylla och hissgardin till pojkens rum igår. Nu ska det målas och bloggas mer om det försöker fota senare idag och hojtar till när det finns på bloggen.

Önskar alla en underbar dag i värmen.

• JagOchHan

Godmorgon - bildbombning i min blogg
    www.dontletthebedbugsbite.blogspot.com

Morgonens projekt är att fixa undan lite med tvätten här hemma. Upp och väcka dottern om en liten stund. Sen blir det ut och promenera med den nya familjemedlemmen
    en Brio kombi..

vanijjdröm - jag beklagar verkligen allt hemskt och tråkigt som hänt er det sista. Håller tummarna för att allt går åt ljusare håll nu..

• JagOchHan

btw om någon kikar in - kan ni berätta för mig sedan om texten på min blogg är gigantiskt stor
    Råkade trycka på nåt när jag skulle skriva stor bokstav och när jag kolla själv ser det hemskt ut...

• JagOchHan
    MildaMaränger skrev 2008-05-13 16:44:15 följande:
    kolla in

Jag har sett det där klippet hur många gånger som helst. Och tror alltid att jag lyckats hålla mig från att gråta. Men icke då.. Tårarna rinner lika mycket varenda gång. För att inte snacka om killen som någon länkade till för ett tag sedan, där blir det änglagårds gråt..
  • JagOchHan

åh vilket underbart hus.
    Kändes dock som att det gulliga gick lite för långt.

• JagOchHan

Tjock kulan skrev 2008-05-14 13:04:06 följande:

HallojHär hemma har jag inte suttit ner sedan jag vaknade, anedningen..Alice kryper from idag. Mamma är stolt med tröööött .Niniz:fint skåp, vad tänker folk på som låter barnen posa på möblerna?Föresten, hittade fika boken när jag köpte gevalia idag, någon som bakat något från den?
    jag har bakat från den. Gjorde browniesen (öhh stavas det så?!) iallefall, kan nog ge ett råd för i boken står det att man ska använda en långpanna. FUNKADE inte. Smeten blev alldeles för kletetjock så det gick inte att bre ut den. Så jag föreslår kanske en plåt som är hälften av en långpanna, annars har jag gjort nåt grymme fel på vägen och att det var därför det inte blev som jag trodde. God var den oxå. Men mitt missnöje över plåten dödade mitt gottesug, mannen åt destomer i stället och mmmm:ade massor
  • JagOchHan

godmorgon i tråden.
    Herregud man e inte inne och läser på några timmar och nu på morgonen har jag nog plöjt mig igenom minst 10 sidor

Jag har en fråga till Heaven och Juliah - dom "typ" hissgardinerna som ni har i fönstrena, har ni gjort dom själva? Jag har nämligen kommit över ett gammalt lakan från min mammas farmor och skulle vilja ha en sådan som ni har till dotterns rum. Men behöver instruktioner på hur dom är gjorda.
    Heaven81 har en i sitt köksfönster och Juliah har i sin farstukvist

• JagOchHan

Godmorgon. Hela helgen har fl strulat. Super irriterande Var ju inne härromdagen och frågade juliah och heaven om "hissgardinerna" som ni har i farstukvist och kök (tror jag heaven hade sina).

Frågar ingen då jag inte tyckts mig se nåt svar, kan vara jag som läser som en kråka oxå. - har ni sytt dom själva? och iså fall kan ni möjligtvis ge mig en kort beskrivning på hur man går tillväga

Var på våran loppis i närheten här hemma i går. Letar febrilt efter ett äldre skåp/skänk att ha i mitt kök. men hittar inte nåt. Och blocket ska vi inte snacka om. Priserna där har ju höjts massor på ett kort tag bara.Det var någon som har ett i sin blogg med glasdörrar och 2 eller 3 lådor under som jag blivit dö förtjust i men jag ska väl inte ha nåt sådant då jag inte hittar nåt som kommer i närheten..Har ju inte tillgång till bil heller så man får snällt förlita sig på att mannen är underbar och hjälper till.

• JagOchHan
    mimmamum skrev 2008-05-18 07:55:10 följande:
    Jag och han, jag har sytt en enklare modell av hissgardin till köket av gamla broderade lakan. Bild finns i galleriet om du vill se! www.familjeliv.se/hem/mimmamum/galleri.php...
    Tack för hjälpen. Jo men nu hänger jag nog med mer på hur jag ska fixa till den. Ska försöka sy en lite i smyg och sedan ge till dottern och dra en vit lögn. - Köpt i butik måste det ju vara. Annars urkar hon sig som vanligt. Byrån totalvägrar hon ju att använda så...
  • JagOchHan

numberone varför inte ställa skötbord och byrå som du tänkt dig och gungstolen framför fönstret?

Svar på tråden Vita tråden del 8