Inlägg från: JagOchHan |Visa alla inlägg
  • JagOchHan

Vita tråden del 8

MildaMaränger- grattis till eran lilla tös. Vad härligt att det gick så snabbt. Lite avis måste jag få säga. Har alltid önskat mig en snabb förlossning - 16 timmar med tösen och närmare 30 med pojken. Då fick dom med honom spräcka fostervattenhinnan - gud vet när han hade behagat komma annars. (jag räkna från första "riktiga"värken).. Förlåt för att prat som inte alls har med inredning att göra- förutom rummen man får pyssla med då..

Malin- jag har tittat på en sådan soffa på våran loppis här hemma. Men har tyvärr inte plats för den. En skrälig grön färg tror den går för 125 kr..

• JagOchHan

Godmorgon.

Hoppas alla sovit gott. Själv fick man gå upp redan kl 5. Då sonen bestämt sig (som vanligt) för att natten var över.

Har en fråga till er.
    I min blogg finns ett nyinköpt skåp som nu ska målas innan det ska in på sonens blivande nya sovrum.Men jag har problem med att bestämma mig för om skåpet ska bli vitt eller antikvitt.
    Har båda färgerna hemma, skåpet är slipat , ska bara köra en målartvätt först och sen sätta igång och måla.
    Men behöver ha förslag på färg först.

Hoppas någon har ork och lust att ge förslag så här tidigt på morgonen.

Bea - uff 70 timmar. Vad man inte gör för sina barn..Hoppas du mår bättre i gumpen idag.

• JagOchHan

Ja ett äldre skåp. sitter oxå och funderar på om det inte ska bli anikvitt. Men sen har han en äldre byrå som ska in i samma rum som är målad vit,. Men det kanske inte är ett måste att ha samma nyans på alla möblerna som ska in i hans rum...

• JagOchHan

Jiliah - har du samma vita nyans på alla möbler i ex sovrummet eller blandar du??

• JagOchHan

Anton2005 - jag hoppas att det är vattnet som gått. MEN jag vet efter egen erfarenhet med M som födde i december att det visst kan bli som vatten avgång när slemproppen går/släpper eller börjar släppa. När är det bf?

Jag hade tyvärr oturen att få så här ca 2 veckor innan bf..
    Snacka om irriterande..

Håller tummarna för dig dock..
    Även så för dig Hanna E

• JagOchHan

Jag håller som sagt tummarna för dig.
    Följ rådet som Hanna E gav om bindan. Det är säkraste sättet att veta. Även om det känns bökigt och obehagligt. Men till mig sa dom att när vattnet går så även om det bara blivit en "spricka" så kommer det att sippra ut.

• JagOchHan

Godmorgon i tråden.

Grattis till alla vinster nu det sista.
    Oturen har visst besökt tråden oxå. Fy vad trist. Skönt dock att ni alla mår bra på sitt sätt.

Här läser jag ju och vill vara mer aktiv men känner att jag inte har så mycket att ge/säga.

Här hemma har gubbens semester börjat, Och vi står i full fart med att stänga ihop våran trappa. Började i går och blir nog klara idag sen ska stegen målas oxå.
    MEN en fråga. Ni som målat trappor.

När målade ni trappstegen? Jag vill försöka rädda trappan från så mycket smuts som möjligt. Är det bäst att måla stegen på kvällen innan man går och sover eller hur gjorde ni??

Har ju både barn och katter. Låste ni in katterna tills stegen var torra?
    1000 frågor.

• JagOchHan

linaochmatilda - tack för dina åsikter trots att du inte målat trappa Ja det känns nästa mest vettigt att göra så. Vartannat steg var min tanke med.

Känner nästan att tanken på att få katthår eller att dottern klumpar sig är det värsta som kan hända

• JagOchHan

Anton - grattis till lille Algot. Härligt att det är klart nu

Mildamaränger - jag beställde där ifrån i januari. Men fick aldrig några varor. När jag kontaktade henne "påstod" hon att paketet har blivit skickat men att den aldrig kommit fram.Tyckte det lät väldigt skumt och gör därför inga fler beställningar där ifrån.

Tar tacksamt emot fler tips om trappan. Snodde någons idee (tror det var vaniljdröm) om att stänga igen trappan med pärlspont. Så nu är den vackert pärlspontig Men väntar på att bli vit. Eller mer vit.

• JagOchHan

Mildamaränger - jag vet inte om man kan polisanmäla. Jag hade aldrig betalat nåt, Så jag förlorade aldrig nåt på det. Skulle fått varorna mot postförskott.
    Men det känns ju lite trist när man inte får det man beställt. Jag vet att hon skyllde på att paketet kommit tillbaka för hon hade satt "fel pris" på vissa varor och ville väl inte förlora pengar genom att skicka till mig.

Jag känner ju ren instinktivt att samma regler som gäller i butik borde gälla i nätbutik oxå. men hur får man svar på det?!

Svar på tråden Vita tråden del 8