Inlägg från: Jezzika |Visa alla inlägg
  • Jezzika

Vita tråden del 8

Hejsan tjejer!
    Här regnar det till och från men jag har ändå fått lite saker målat, bland annat mitt planteringsbord och skärväggarna på altan.

Jag har snöat in totalt på höga golvsocklar- är det någon som har det hemma? Har för mig att någon även gjort en egen konstruktion. Snyggt är det i varje fall

• Jezzika

mimmi: i vilket rum har du golvsockeln? Tänkte kika om du har någon bild.
    Jag såg lundbergs i coop-bladet men funderar på om man kan göra en egen variant. Tror att någon målade vitt ca 40 cm längst ner på väggen, satte golvlist och sedan en annan smalare list högre upp.

Är man galen som funderar på att sälja sitt relativt nybyggda hus i villaområde och köpa ett gammalt hus längre ut på landet? Jag vill verkligen inte bo med massa grannar. (de fanns inte här när vi byggde- då var det bara skog runt omkring oss förutom några små sommarstugor). Synd bara att det är så dyrt att köpa hus nu.

• Jezzika

Vad fint ni har det Mimmi!

Tack för hjälpen.

• Jezzika

LinaoMatilda: Bor ni på landet?

Vi har ev. ett hus på gång men det är svårt att flytta från ett sprillans nytt där man vet att allt fungerar och antagligen kommer att fortsätta fungera i många år till ett hus från 1909 som ändå kostar lika mkt som vårt.

Och huset som vi var och tittade på var sååå omysigt inrett. Behöver verkligen ta all fantasi jag har för att tänka mig hur det skulle kunna bli. Så en del folk har det i sina hem!

jaja, ett skambud kan man ju lägga.

(Och så svider det i mitt hjärta att tänka på att barnen måste byta skolaoch dagis men samtidigt vet jag att de kommer att få det bra.)

Ja, ni hör ju- fram och tillbaka och fram igen.

• Jezzika

inredningsfråga!

Hur inreder man ett sovrum med enormt snedtak, litet fönster i ena kortänden, dörr i andra samt 2 garderober direkt innanför dörren längs den enda långsidan som har normalhöjd?

Sug på den ett tag! Vill gärna ha hjälp. Vilka färger tex? Vill ju ha vitt men funderar på fondvägg som "breddar" rummet

Rummet är kanske 3,5* 2,5 m (kanske lite större).Tänkt som barnrum. Lägsta höjd på snedtaket ca 120 cm. Jag gillar inte sådana rum men hur gör man det bästa av det?

• Jezzika

Jag la in en bild i bloggen. Det är taget från hemnets sidor, ett hus som vi funderar att lägga bud på. Det enda som känns sådär är just dessa rum ( det finns ett likadant vägg i vägg). Mina tjejer skulle få ett varsitt men se hur det ser ut för guds skull!

www.kaosochkardemumma.blogspot.com

• Jezzika

hmm, vem var det som visade nya, fina medaljongtapeter i sitt sovrum? Kommer inte ihåg vem bloggerskan var.

• Jezzika

Malins: Sanslöst är vad det är. Du svarar direkt och länkar till EXAKT den sida jag sökte! Tack så mycket!

• Jezzika

Kajsa: bor inte du i Jönköping? Nu ligger det en hemnes-dagbädd ute på blocket.

Svar på tråden Vita tråden del 8