Inlägg från: Jezzika |Visa alla inlägg
  • Jezzika

Vita tråden del 8

Rosesarered: Vi bor fn i ett mindre samhälle utanför en större stad där vi byggde vårt hus för 5 år sedan. Strax efter att vi byggt vårt hus med bara en sommarstuga som granne formligen exploderade samhället och mängder av hus byggs runt omkring oss. Tomterna styckas och det känns inte som att det var vad vi tänkt oss.

Vi kommer att flytta ca 4 mil härifrån, på andra sidan stan så att säga. Vi är därifrån från början och min mans släkt bor där så till dom blir det närmre. Däremot har jag bara en mil till min mamma nu och sedan blir det 5 mil till henne. Jag gillar att kunna åka bort till henne helt apropå för en fika bara men har saknat att inte kunna göra det hos svärmor o svärfar.

Nu har vi köpt en gård med ganska mycket tomt men det är ju en del att göra med både hus och tomt. De som bor där nu verkar vare sig intresserade av inredning eller trädgård.

Jag kommer även att få ca 4 mil till jobbet men kommer att söka jobb närmre hemmet på sikt.

Oj, jag som inte skriver så mkt i vanliga fall, märks det att jag stressar över det här eller

• Jezzika

gomorron!

Grattis Numberone till en fantastiskt söt tjej!

Tack till er som delade med er av era tankar kring flytt. Det känns riktigt jobbigt idag då vi ska skriva på papper hos mäklaren. Sa precis till min man att jag inte fixar att göra det. (han blir aningens frustrerad så klart). Extra knöligt i dessa semestertider då det inte går att få besked om skola o dagis. Hade det varit klappat o klart hade beslutet varit lättare.

• Jezzika

stort grattis till hela familjen mm!
    vad fort det verkar ha gått när det äntligen blev av.

• Jezzika

Vad tror ni om dessa rottingfåtöljer? Ok eller not. Kan inte bestämma mig. Kanske att ha ute i trädgården? Priset är ju inget så funkar det inte så spelar det inte så stor roll.

www.blocket.se/vi/16973567.htm&last=1

(inte min egen annons)

• Jezzika

gomorron!

På tal om barnen och deras upptåg så kan jag berätta att min yngsta flicka "skaffade" lugg igår eftermiddag. Det var storasyster som var frissa och hon var väldigt kreativ kan jag säga. Kort är den också. Måste till frissan (den riktiga då) och få ordning på förödelsen.

Vi har nu skrivit på pappren till huset men jag har då aldrig mått så dåligt som jag gör nu. Magkatarr oxh sömnlöshet. Det som skulle vara så kul är just nu såå jobbigt. Jag vet inte varför. Eller jo, jag är van att ha långsiktiga planer, veta precis vad som ska hända och så är det inte så just nu. Hoppas, hoppas jag känner mig bättre snart.

• Jezzika

tur att jag har er tjejer. Att kunna skriva av sig lite men ändå vara rätt anonym på något sätt.

• Jezzika

Någon undrade om man kunde tvätta Erslev? Jag är också nyfiken på hur ni gjort- jag har inte tvättat mina ännu, men jag måste ha missat om någon svarade på frågan.

• Jezzika
    juliah skrev 2008-07-07 15:05:29 följande:
    På Me and my home har jag köpt ett superfint överkast/täcke. Tror att den är slut för tillfället men kommer snart igen. På hennes blogg finns nog bilder, ska se om jag kan länka.
    Det är ju toppen om man kan tvätta mattan i maskin!
  • Jezzika

Busan: Tänker på dig. Känner mig fånig som mår så dålig över vår kommande flytt när det är petitesser jämfört med vad du gått igenom. Har också magkatarr just nu.

Juliah: Bor ni på landet eller har ni massor av grannar runtomkring er? Hur långt är det in till stan och arbete?

• Jezzika
    juliah skrev 2008-07-08 11:05:22 följande:
    Till maken arbeta allt från 6 mil och mer. Han arbetar i hela storsthlm.Till sthlm ca 40 min beroende på trafik och in till lilla samhället 5 min. Vi har två sommargrannar som bor ca 100 m bort och ett äldre par som bor permanent ca 200 m bort. Jag stormtrivs! Vi flyttade från innerstaden så det blev en stor omställning, men jag ångrar mig inte en sekund. Jag tycker att det är skönt att slippa ha grannar nära inpå *ensamvarg*
    aha! det blir som oss då. Jag kommer att ha nästan 4 mil till jobbet, maken 2,5 men han hade det förut också. Är rädd för att det ska blir för jobbigt att pendla men det fungerar säkert. Det tar ca 40 min.
Svar på tråden Vita tråden del 8