Vita tråden del 8
Rosesarered: Vi bor fn i ett mindre samhälle utanför en större stad där vi byggde vårt hus för 5 år sedan. Strax efter att vi byggt vårt hus med bara en sommarstuga som granne formligen exploderade samhället och mängder av hus byggs runt omkring oss. Tomterna styckas och det känns inte som att det var vad vi tänkt oss.
Vi kommer att flytta ca 4 mil härifrån, på andra sidan stan så att säga. Vi är därifrån från början och min mans släkt bor där så till dom blir det närmre. Däremot har jag bara en mil till min mamma nu och sedan blir det 5 mil till henne. Jag gillar att kunna åka bort till henne helt apropå för en fika bara men har saknat att inte kunna göra det hos svärmor o svärfar.
Nu har vi köpt en gård med ganska mycket tomt men det är ju en del att göra med både hus och tomt. De som bor där nu verkar vare sig intresserade av inredning eller trädgård.
Jag kommer även att få ca 4 mil till jobbet men kommer att söka jobb närmre hemmet på sikt.
Oj, jag som inte skriver så mkt i vanliga fall, märks det att jag stressar över det här eller