Inlägg från: Jezzika |Visa alla inlägg
  • Jezzika

Vita tråden del 8

hihi absolut en stödgrupp.

Ne, jag vet att jag vill bo på landet men vi har ju byggt ett NYTT hus för 5 år sedan! Jag vet att jag vill ha ett gammalt hus med själ i men samtidigt inte något ruttet gammalt skrutthus som jag aldrig kommer att få någon ordning på.
    Och det där med jobb: Vi bor 5 minuter från mitt jobb nu- därför känns det surt att behöva åka de där 4 milen dit och 4 milen hem (dyrt också med bensinen ju)

JohannaJ: Är det 8 mil enkel väg?

O jag vill bara säga: Min svärfar sliter med vårt garage därute nu. Han ska vara här hela veckan och så har vi mage att flytta. Fast närmre honom och det gillar han. Nu sa han att vi ska fixa köket i "nya" huset innan vi flyttar in. Tycker så mycket om honom! Så...köksplaner ska smidas!

• Jezzika

Så ni menar att jag minsann inte ska klaga

Videli: Hur känner era pojkar inför flytten då? De är väl tonåringar tom. Byter de skola?

Och lite inredning med: Hur ser ditt drömkök ut? Jag vet vad jag skulle vilja men ibland så är inte det snyggaste också det mest praktiska. tex trägolv, gärna lutat och vitoljat men hallåå...hemma hos OSS med ungar överallt, stolar som dras fram o tillbaka neej kanske inte ändå. Så vad har man istället? Och vilken bänkskiva är snyggast? Tänk praktiskt också. Och vad passar bäst till Ädel vita luckor? Och ska jag ha pärlspont i hela köket eller bara nedtill?

Hujedamej vilka bekymmer! Och i det stora hela- det har ingen betydelse alls om man ser det i ett större perspektiv

• Jezzika

Videli: Ni har verkligen fått tag i ett fint hus så de kommer säkert att trivas.

• Jezzika

Jag har en i bloggen. En gammal gård. Tyvärr har de renoverat på 70-talet (say no more) så jag hoppas jag kan hitta tillbaka till stilen som en gång var.

• Jezzika
    Videli skrev 2008-07-08 20:56:44 följande:
    Ååå tror inte jag har sett din blogg tidigare. GRATTIS till vinsten Ååå Gud vad söt du är, jättefin!
    oj då, vilken komplimang! *generad*

köket ska göras om och badrummet i nya huset. Tyvärr har de tagit bort bilderna från hemnet annars skulle jag ha visat världens äckligaste badrum. Mörkgrön våtrumstapet som ska likna klinkers på golv, väggar och i TAK! My good säger jag bara. Annars är det naturligtvis måla måla måla som gäller.
    Om man nu ska ha laminatskiva i köket- vilken färg är snyggast till Ikeas vita Ädel-luckor och vad ska man ha för golv? Tacksam för lite idéer!
  • Jezzika

Juliah: Vad fint det blir hemma hos er!

Har ni satt ny spont mellan bjälkarna eller ligger bjälkarna "utanpå" sponten?
    Frågar för jag har två sovrum med synliga bjälkar (fast där är det snedtak)i nya huset och funderar på att sätta panel emellan för att få det snyggare.

• Jezzika

Ok, roligt att se hur det kan se ut på riktigt. Tidigare har det bara funnits i mitt huvud så att säga.

• Jezzika

Om ni har lust att inredningstipsa på det hemska sovrummet som finns i huset vi köpt så gör gärna det!

Kan inte lägga in bilder här men det finns i bloggen några inlägg ner.

• Jezzika

Fler som har bilder från rum med snedtak? Ös på bara!

• Jezzika

Kaktus: vad fint ni har!

Jag har lagt en bild i min blogg på sovrum med snedtak. Min ena tjej ska bo där när vi flyttar in. Funderar på hur man trollar med färger och material så att rummet känns större.

www.kaosochkardemumma.blogspot.com

• Jezzika

Jag gör gärna det. Behöver verkligen tips! Det är dessutom 2 likadana rum bredvid varanndra. Hua!

• Jezzika

Förresten: Fick nya Ellos-katalogen igår. Tyckte jag bläddrade förbi snygga kökslampor, liknande de som ikea har. (kommer ej ihåg namnet nu)

• Jezzika

Mimmi: Vart har du hittat golvet i badrummet?

Vi ska ha vitt kakel i badrummet men våtrumsmatta på golvet. Vill ha lite sekelskifteskänsla på det och funderar på om rutigt golv skulle passa. Ska man sätta kaklet omlott kanske?
    Tål att tänkas på. Hur har ni tänkt?

• Jezzika

Jag köpte ett qviltat överkast på La Redoute för ett tag sen. Jättebra kvalité! Rekommenderas.

Svar på tråden Vita tråden del 8