Inlägg från: Daggdroppen |Visa alla inlägg
  • Daggdroppen

Vita tråden del 8

väldigt med L.....

• Daggdroppen

MRsJ:

Jag ville inte heller ha så man skulle ana gult, men vi gjorde vår egen nyans. Tror vi utgick från äggskalsvit, men tog bara och blandade i PYTTELITE av pigmentet. Och det blev bra. fast det ju är gult i.... Men jag upplever INTE att det går mot gult i och med att det var så lite.

Så mitt tips är att göra en egen färg. Ni får säkert flera provburkar med olika blandningar. Skriv bara upp hur mycket av pigmentet som är iblandat så ni får lika på alla burkar om ni gör en "egen" färg!

• Daggdroppen
    LinaoMatilda skrev 2008-06-01 19:56:52 följande:
    GRATTIS!! Härligt med lön för mödan, känns säkert extra skönt på sommaren nu när du inte behöver tänka på det inför framtiden. Njut av att allt går så bra, det är du värd! Kram!
     Tack Jo, faktiskt så fick jag tårar i ögonen för någon dag sedan. Det råkade vara samma dag som jag hade fått beskedet. Då jag pratade med en gammal dam ute så sa hon "Tänk, man kan inte se sig mätt på naturen den här tiden. Allt är så vackert och våren är en sån härlig tid". Då kände jag bara att YES! Ja men VISST! NUUUUU kan jag också börja känna så igen! I flera år har våren för mig varit fylld av ångest inför nästa år om man ska ha jobb eller ej. Tidigare har jag älskat våren, men de senaste åren har det mest varit tungt. Och nu känner jag att det kan bli den bästa sommaren någonsin

(och ja, det är ju mer vår än sommar än så länge här....)
  • Daggdroppen
    Beatrize74 skrev 2008-06-01 19:57:44 följande:
    Va, redan!? Fuskis...har du tjuvstartat? Jag kommer jobba åtminstone två veckor till...hihi...Vad har du för planer nu under din ledighet?

Jepp. Men vi börjar väl tidigare också? Och så har vi kortare påsklov och annat

Jag ska bara NJUTA!

(och göra massor här hemma förstås. Måla huset, fixa trädgården osv...)
  • Daggdroppen
    LinaoMatilda skrev 2008-06-01 20:11:21 följande:
    ärligt! Så ser vi framemot fler bilder från ert fina hem.
     Ja, jag ska väl ta tag i inredandet då jag får mera ork. Har ju allrummet kvar uppe som inte alls är möblerat. Men jag vet på ett ungefär hur jag vill ha det...

Kylrummet är också på gång. Just nu är det bara vita väggar, vita hyllor och grått golv.

Sedan så ska det ju piffas här och där annars också.
  • Daggdroppen

Kajsa: Blir det op imorgon???

LYCKA TILL isåfall! SKÖNT att det äntligen blir av!

(vi får rör i öronen på onsdag. Är det tänkt i allafall... han är förkyld än och hade senast i fredags riktigt ordentligt svårt med andningen. Men han är rätt ok i mina ögon nu... får se vad narkosläkaren säger på tisdag)

• Daggdroppen
    Kajsa 77 skrev 2008-06-01 20:35:47 följande:
    Fluffis - Så skönt för dig med sommarlov! Det förtjänar du vekrligen! Och GRATTIS till ditt fasta jobb! Underbart! Jag fick också fast här nu i vår och det känns verkligen fantastiskt att veta vad man gör i höst redan nu. Har ju bytt jobb varenda läsår och det sliter.
     Är det sant??? Gud så KUL! GRATTIS! Du förtjänar också att få fast jobb, det vet jag Tack förresten
  • Daggdroppen
    JeaJea skrev 2008-06-01 20:40:51 följande:
    Grattis till jobbet och rörenjag är så busig idag, har fått lite rosévin, lägger i smöret innan såsen har kokat klart, galet va
     tack Härligt med vin. Jag blir ju snål....
    Kajsa 77 skrev 2008-06-01 20:41:10 följande:
    Ja hon ska in på op kl 9.00 imorgon. HU!!! Och ni på onsdag?! Så skönt! Hoppas att han är frisk tills dess! Man är ju lite nojjig att hon ska bli sjuk inatt...Ja jag har äntligen fått fast. Det är sköööönt.
    Du ska se att det går vägen nu!!!
    MiaMariah skrev 2008-06-01 20:41:40 följande:
    Fluffiga o Kajsa - grattis till era fasta tjänster!
     Tack Lite overkligt är det. Och jag är rädd att få stämpeln att man "halkat in". Trots att jag jobbat flera år i kommunen. Men här är det så att alla tycker att det borde vara öppna ansökningar för att få fasta tjänster. Och visst skulle det ha varit kul att "konkurrera" ut andra via det, men jag försöker tänka som så att jag är glad att de har så stort förtroende för mig så de inte tycker de behöver ha tjänsten utannonserad utan vill ha mig kvar.
  • Daggdroppen
    malins79 skrev 2008-06-01 21:35:36 följande:
    villanordaker.blogspot.com/Nytt inlägg.Ska läsa ikapp. Nu är alla tre kalasen för Saga avklarade. Idag var det barnkalas, det gick jättebra men det var varmt, vi har haft 29grader i skuggan idag.
     Fint med blommor i lådan! Jag har min som leksakslåda (borde synas i galleriet i sonens rum).
    MildaMaränger skrev 2008-06-01 21:43:12 följande:
    hej hopphär har det vart magsjuka, bak och sommarnjutning... allt i ett!Jessika... jag hade en trasig dammsugare nyligen. köpte på tretti.se
    Tråkigt med magsjuka
    Tjock kulan skrev 2008-06-01 22:10:51 följande:
    HallojHär har det varit galet varm idag,,jag har i alla fall fått målat lite på skänken som ska bli tvbänk och som det ser ut nu så har jag vunnit sista ronden inga nikotingula fläckar eller konstigt rostfärgad kondens, bara underbart vitt Malins; Vad fint det blev med sockerlådan, hur gjorde du med den, plastade du insidan innan du planterade i den eller?. Jag har en låda i förådet som jag inte riktigt bestämt mig för vad jag ska anv den till, med blommor i blev ju jätte fint.Jea: *asg* du är ju verkligen helt wild and crasy . Med tanke på din kommentar så antar jag nästan att du fick stolarna praktiskt taget gratis är nu än mer abvis och en smula mintgrön Lasse: Fin fina bilder där hade jag gärna fikat en sväng, hur går det för er i stora trädgården med alla projekt? är staketet klart?Misak: Jag var på Gekås för 1 månad sedan ca. Hittade ganska mycket roligt plock, bla en vaxduk lite lampor och tavlor. Ha det så kul i morgon
     Har du bilder?
    Beatrize74 skrev 2008-06-01 22:24:51 följande:
    Hihi...tack...det blir nog bra...även fast det känns nervöst att bestämma utifrån den "fantasibild" man byggt upp i huvudet. Det är ju så mycket annat som spelar in egentligen. Det är svårt att stå där och välja saker till ett kök som faktiskt inte finns, lättare när man redan har sakerna på plats och liksom är välbekant med dem ju. Avundas inredningsarkitekter som troligtvis är duktiga på att hålla så mycket detaljer i huvudet som tillsammans utgör en imaginär helhet. Puhhh...så funkar det inte riktigt för mig.... Jag sökte runt efter skrivbord till sonen och hittade den här, ganska roliga, annonsen....hoppas också att någon hunnit åka över med en Budapestrulle innan det hunnit regna på det stackars åbäket! www.blocket.se/vi/16580839.htm
     Hur långt har ni kommit med köket? Vad är kvar?
    kickan08 skrev 2008-06-01 22:32:57 följande:
    Gokväll! Har inte hunnit vara här på två dagar så nu har jag bara snabbt skummat i kapp. Vill bara tacka jättemycket för alla gratulationer till pyret i magen, ni är så söta!!!!!!!Grattis till fasta jobb Fluffiga och Kajsa! Vad roligt för er!Lycka till med dotterns operation i morgon Kajsa!Tyvärr kommer jag inte i håg mer vad jag skulle kommentera.Nu väntar sängen! Ha en fortsatt trevlig kväll!!!
    Tack! Och Grattis till pyret När har du beräknat bf? I vilken vecka är du?
    Himmelbit skrev 2008-06-02 08:11:39 följande:
    Godmorgon!Först på plats idag....Har knåpat ihop ett inlägg om sonens nya hylla - välkommen!njutensmula.blogspot.com
    Fin!!!

LYCKA TILL KAJSA IDAG!!!!!!!!

Själv har jag haft en lyxmorgon hittills. Bra början på sommarlovet! Sonen vaknade klockan 9.00 (vi är ju en timme före) och var på strålande humör . Nu ska vi gå ut och blåsa såpbubblor. Sonen har redan klätt på sig i full mundering. Måste skynda tror jag
  • Daggdroppen

Nämen äsch Kajsa

Inte kul att bli nedsövd två gånger... Jag vet ju själv det... man undrade ju nog liksom hur mycket en stackars liten kropp klarar....

Hoppas hon repar sig nu. Se det positiva - Det är ju gjort nu!!!

Många kramar till dig!

Appropå sjukhus. Tror inte rörinsättningen blir av nu på onsdag... Förkylningen ger sig inte utan snarare tvärtom... Fasiken så otur vi har med operationer och nersövningar! Men men. Vi får se vad läkaren säger imorgon.

Svar på tråden Vita tråden del 8